beantwoord

Kosten gevonden voorwerpen vergoeding

• 12 januari 2018
  • 4 reacties
  • 354 Bekeken

Via welke weg kan ik de kosten van €15,- terug krijgen voor het opsturen van gevonden voorwerpen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 12 januari 2018, 16:46

Hallo Wouter en welkom op het NS Serviceforum.

Deze kosten worden alleen maar in rekening gebracht wanneer Gevonden Voorwerpen vanaf een verzamelpunt naar een adres gestuurd moeten worden. Wanneer jij het oneens bent met deze kosten, kan er iets geregeld worden via de NS Klantenservice (tel. 030 7515155 optie 5 en dan optie 1) afdeling Gevonden Goed. Leg daar de situatie uit, waarom de kosten onterecht zijn, zodat er kan gekeken worden naar de coulance opties.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Wouter en welkom op het NS Serviceforum.

Deze kosten worden alleen maar in rekening gebracht wanneer Gevonden Voorwerpen vanaf een verzamelpunt naar een adres gestuurd moeten worden. Wanneer jij het oneens bent met deze kosten, kan er iets geregeld worden via de NS Klantenservice (tel. 030 7515155 optie 5 en dan optie 1) afdeling Gevonden Goed. Leg daar de situatie uit, waarom de kosten onterecht zijn, zodat er kan gekeken worden naar de coulance opties.
Reputatie 7
Normaal gesproken krijg je die kosten uiteraard niet terug, Omdat het jouw spullen zijn die kwijt zijn geraakt en de NS daar extra kosten en moeite voor moet doen.

Wellicht is er iets meer aan de hand?
Ik heb inmiddels meer dan een uur in de wacht gestaan bij de klantenservice die mij de laatste keer kon vertellen dat ik de procedure pas kon starten na betalen. Nu moet ik dus alsnog diezelfde klantenservice weer aan de lijn proberen te krijgen.

De reden dat mijn tas overigens niet binnen de 5 dagen op het station is opgehaald is dat het ns is gelukt om het opsporingsformulier niet aan het formulier van de tas heeft kunnen linken. Daar waar deze exact! dezelfde informatie verschaffen betreffen het gevonden voorwerp. Omdat ik meerdere malen op het station langs ben geweest en er op stond dat de baliemedewerker zelf ook even in het systeem keek is mijn tas toen alsnog gevonden.

Ook fijn dat er wel geconstateerd is dat er bederfelijke waar in de tas zat maar dat deze vervolgens weken lang in de tas is gelaten. Banaan en sportshirt zijn inmiddels 1 voorwerp geworden. Top!
Reputatie 7
Wat ik dan zou aanraden is ons via Social Media (Facebook/Twitter) deze uitleg te geven, zodat wij dit meteen voor je gaan uitzoeken. Je hebt dan antwoord binnen 1 uur en hoef je niet in een wachtrij te zitten. Excuses voor de lange wachtrij Wouter, dat is natuurlijk niet goed van onze kant.

Reageer