Laatste verbinding Amsterdam - Gorinchem gemiste overstap door vertraging | NS Community
beantwoord

Laatste verbinding Amsterdam - Gorinchem gemiste overstap door vertraging

  • 28 November 2022
  • 13 reacties
  • 336 Bekeken

Op zaterdag 26 november reisde ik met de laatste verbinding van Amsterdam Centraal naar Gorinchem. Trein 28589 naar Utrecht Centraal en daar 6 minuten overstap op de laatste  naar Gorinchem. De trein zou om 23:54 vertrekken. Maar omdat de trein met 18 minuten vertraging vertrok uit Amsterdam was er in Utrecht geen aansluitende bus. Op Utrecht Centraal waren de servicekosten niet meer bemand. Er liep alleen nog beveiliging rond. Deze adviseerde om een taxi te nemen en de bon aan NS te overleggen. Nu weet ik niet hoe ik de klantenservice kan bereiken wellicht lukt het ook wel via dit forum. Hieronder de bon van de taxi

 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 28 November 2022, 18:50

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In artikel 6.3 van de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS) staat o.a.:

Als u als gevolg van de vertraging van de laatste trein in uw reis met NS niet meer in staat bent om vanaf uw eindstation met aansluitend regulier openbaar vervoer op dezelfde NS-dag uw eindbestemming te bereiken, dan stelt NS vervangend vervoer ter beschikking om ervoor te zorgen dat u alsnog uw eindbestemming kunt bereiken.

Een bus valt onder aansluitend regulier openbaar vervoer.

Er is rond die tijd geen NS-dienstregeling tot Gorinchem. Ik denk niet dat de NS het missen van aansluitend vervoer gaat vergoeden.

@Martin7182,

In 

hebben Loes en Slidestops jaren geleden zelfs gezegd dat ze een taxi tot aan mijn fiets in België zouden regelen als ik door vertraging van NS mijn laatste bus mis.

Dan moet vervoer naar Gorinchem ook wel lukken. 🙂

@tuberidesnl kan de volgende keer misschien even op de blauwe "i"-knop van de servicezuil drukken. Je wordt dan rechtstreeks doorverbonden met een NS medewerker. Die kan dan een taxi regelen op kosten van NS. 

Reputatie 7
Badge +1

Vind 6 minuten voor een laatste overstap van de dag (waarbij het lopen op Utrecht CS afhankelijk van de halte) ook al een minuut of twee, drie in beslag neemt ook wel ‘gewaagd’.

Als de planner die overstap geeft, dan is hij volgens NS haalbaar.

Reputatie 7
Badge +1

De klantenservice kun je op verschillende manieren bereiken, zie:

https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft thuisbrengservice. Om daar gebruik van te kunnen maken, moet je als je gestrand bent telefonisch contact opnemen met de klantenservice of de conducteur van de vertraagde trein vragen om vervoer te regelen. Zelf geregelde taxi's worden meestal niet vergoed. Je zou alsnog telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact kunnen opnemen met ns klantenservice en hopen op coulance, maar de kans is klein dat je de taxikosten vergoed krijgt.

Reputatie 7
Badge +1

Is die beveiliging op Utrecht Centraal eigenlijk in dienst van NS? Zo ja, dan heeft @tuberidesnl niets anders gedaan dan het advies van NS opvolgen.

Reputatie 7
Badge +3

Is die beveiliging op Utrecht Centraal eigenlijk in dienst van NS? Zo ja, dan heeft @tuberidesnl niets anders gedaan dan het advies van NS opvolgen.

Denk niet dat het beveiliging van NS was. I.v.m. een aantal geweldadige incidenten bij het bollendak is er vanuit de gemeente Utrecht extra beveiliging ingezet rondom het station. 

Er is rond die tijd geen NS-dienstregeling tot Gorinchem. Ik denk niet dat de NS het missen van aansluitend vervoer gaat vergoeden.

Reputatie 7

Er is rond die tijd geen NS-dienstregeling tot Gorinchem. Ik denk niet dat de NS het missen van aansluitend vervoer gaat vergoeden.

Dus als je buiten je eigen schuld je laatste aansluiting op een andere spoorvervoerder mist (dus naar een station waarop geen NS rijdt), geldt de thuisbrengservice mogelijk niet? Moet je het dan maar zelf uitzoeken hoe je thuis komt door je bijvoorbeeld te laten ophalen of op eigen kosten een taxi te regelen?

In hoeverre is het dan nog een thuisbrengservice?

Reputatie 7
Badge

Vind 6 minuten voor een laatste overstap van de dag (waarbij het lopen op Utrecht CS afhankelijk van de halte) ook al een minuut of twee, drie in beslag neemt ook wel ‘gewaagd’.

Reputatie 7
Badge +3

Vind 6 minuten voor een laatste overstap van de dag (waarbij het lopen op Utrecht CS afhankelijk van de halte) ook al een minuut of twee, drie in beslag neemt ook wel ‘gewaagd’.

Reisplanner geeft 5 minuten lopen aan van trein naar bus. Persoonlijk zou ik niet gokken op deze laatste verbinding van de dag.

 

Reputatie 5

Er is rond die tijd geen NS-dienstregeling tot Gorinchem. Ik denk niet dat de NS het missen van aansluitend vervoer gaat vergoeden.

 

Dat denk ik ook niet. Ik had trouwens altijd begrepen dat NS alleen mogelijk vergoedt op het moment dat je door vertraging van trein 1 een aansluiting op een andere (NS)trein mist, niet dat dat ook voor busverbindingen geldt. Bij de laatste trein kan NS nog evt. een paar minuten wachten zodat overstappers deze nog kunnen halen, die busbedrijven gaan natuurlijk niet wachten of er misschien nog iemand ergens uit een vertraagde trein komt die mee wil.

Badge +3

Een 6 minuten overstap van Utrecht C. spoor 19 naar de bussen Jaarbeurszijde is wel te doen in de avond.

Moet de trein inderdaad wel op tijd zijn (en jijzelf goed ter been).

Reageer