beantwoord

Lange wachttijd telefonische info


Ivm een meereiskaart waarvan de kosten wel afgeschreven waren maar die ik niet kon downloaden en die ik dezelfde dag nodig had naar de klantenservice gebeld: wachttijd + tijd om het probleem op te laten lossen door een daarin blijkbaar gespecialiseerde medewerker waaraan het probleem opnieuw werd verteld en die het ging oplossen ( de meereiskaart was in het systeem blijven hangen): ruim 15 minuten! De meereiskaart was 2,50, dure oplossing eigenlijk qua belkosten.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 mei 2017, 13:16

Goed dat je dit aankaart Janneke. Dat is inderdaad een lange wachttijd; het wil op sommige momenten wel eens druk zijn, maar dit is zeker niet de standaard. Een volgende keer adviseer ik je om de vraag via een gratis kanaal te stellen. Van maandag t/m zaterdag is onze Live Chat beschikbaar en ook via Twitter en Facebook Messenger helpen we je 'gratis' en snel. Bellen kan natuurlijk ook gewoon, gelukkig tegen lokaal tarief.
Bekijk origineel

17 reacties

heeft u gebeld met het 0900 nummer of het 030 nummer?
heeft u gebeld met het 0900 nummer of het 030 nummer?
030
Goed dat je dit aankaart Janneke. Dat is inderdaad een lange wachttijd; het wil op sommige momenten wel eens druk zijn, maar dit is zeker niet de standaard. Een volgende keer adviseer ik je om de vraag via een gratis kanaal te stellen. Van maandag t/m zaterdag is onze Live Chat beschikbaar en ook via Twitter en Facebook Messenger helpen we je 'gratis' en snel. Bellen kan natuurlijk ook gewoon, gelukkig tegen lokaal tarief.
Het was vrijdagochtend rond half 8 want ik had de kaart snel nodig, de chat was nog niet beschikbaar, ik heb geen Twitter en aan een "antwoord binnen een paar uur" via Facebook heb je ook niet zoveel in zo'n geval.
Ik snap het. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt en de telefoonkosten zijn echt relatief laag bij een lokaal gesprek. Ik hoop echt dat je volgende ervaring met onze klantenservice beter is.
Nog één laatste opmerking dan 15 minuten bellen á 15 cent is 2,25 bovenop de de prijs van het kaartje!
ik spreek nu even mijn mening uit ten behoeve van jannekek ik vind dat deze kosten (ook al is dit relatief weinig) gewoon moeten worden gecompenceerd. het betreft hier een it technische fout aan de kant van de ns dus is de ns hier ook verantwoordelijk voor lijkt mij. LET OP nogmaals dit is mijn mening
Idd, kaartje kost nu 4,75 ipv 2,50.
Plus dat je de volgende keer in spanning afwacht of het allemaal wel gaat lukken (of je je kaartje krijgt en het op tijd is!).
Je hebt er toch wat minder vertrouwen in.
Ivm een meereiskaart waarvan de kosten wel afgeschreven waren maar die ik niet kon downloaden en die ik dezelfde dag nodig had naar de klantenservice gebeld: wachttijd + tijd om het probleem op te laten lossen door een daarin blijkbaar gespecialiseerde medewerker waaraan het probleem opnieuw werd verteld en die het ging oplossen ( de meereiskaart was in het systeem blijven hangen): ruim 15 minuten! De meereiskaart was 2,50, dure oplossing eigenlijk qua belkosten.

Mijn advies: Nooit naar de NS bellen, ze laten je bewust en tegen hoge kosten lang wachten. Zelf inmiddels ook ervaringsdeskundige. Echt een schande!!
Badge +3
Als je een bundel hebt kost bellen je vrijwel (behalve x minuten van je tegoed dan)...

Later op de avond heb je vaak meteen iemand aan de lijn, maar om 7:30 kan het inderdaad al best druk zijn.
Als je een bundel hebt kost bellen je vrijwel (behalve x minuten van je tegoed dan)...

Later op de avond heb je vaak meteen iemand aan de lijn, maar om 7:30 kan het inderdaad al best druk zijn.


Nee Robert, dit is een betaaldienst, dus komt bovenop je bundel. Ik heb onbeperkt bellen voor een x bedrag, maar er komt voor 9 minuten in de wacht £ 7,71 bij. Heb de verbinding maar verbroken, anders was de 'schade' nog groter. Dit was trouwens s' avonds.
Reputatie 7
Badge +4
030 7515155 is geen betaalnummer. Het oude nummer was dat wel.

Het kan dat u opgelicht bent door 'nuverloren'.

https://forum.ns.nl/archief-43/gesprekskosten-per-minuut-dat-mag-toch-helemaal-niet-toch-3681
Reputatie 7
Badge
@Thom, @Robert B
Het kan zijn dan de reiziger geen flatfee, belbundel of ander voordeel tarief heeft op de mobiele telefoon. Ik heb een Prepaid, en die kost me ook dik 10 ct per minuut voor 030 bellen. Ik bel alleen maar gratis via skype of whatsapp, maar dat heeft NS niet.
Reputatie 7
Badge +4
Vanaf een vaste lijn is het lokaal tarief, op de mobiel niet. 030 als nummer voor Utrecht klopt ook niet, Klantenservice zit elders. Als Gixxer voor € 7,71 is belast na negen minuten, kan dat haast alleen met een 0900-nummer zijn.
Reputatie 7
Badge
Vanaf een vaste lijn is het lokaal tarief, op de mobiel niet. 030 als nummer voor Utrecht klopt ook niet, Klantenservice zit elders. Als Gixxer voor € 7,71 is belast na negen minuten, kan dat haast alleen met een 0900-nummer zijn.
nogmaals, Thom, er zijn naast 563 prepaid varianten ook nog 979 verschillende mobiele abonnementen, met nog meer verschillende beltarieven en kosten. Er is zelfs bij Vodafone een abonnement dat niets per maand kost, en 45ct per minuut of deel er van. Als je al je prive en zakelijke contacten via whatsapp en andere media typend en bellend kunt bereiken, bel je nauwelijks via de telefoon, dus waarom zou je dan een belabonnement afsluiten??? Dat doen alleen 50+'ers ;)
7,71 is echt niet vreemd, en hoeft ook geen oplichting te zijn. Als haar bundel "op" is, of als ze buiten haar bundel belt, tikt de teller erg snel. Dat is waar operators op verdienen.
Reputatie 7
Badge +4
Voor negen minuten wel. Ik zou als ik u was de link in mijn eerdere bericht doorlezen. Aan het feit dat ik 50 plus ben, kan ik niets veranderen. Ik geloof niet dat dat invloed heeft op de inhoud. Het belgedrag is sterk veranderd, daar is ook niks mis mee. Senioren appen ook.
Reputatie 7
Badge
NS had vroeger een eigen 0900 8306 betaalnummer om de klantenservice tegen hoge belkosten te bereiken. Nadat de 0900 klantenservicenummers wettelijk niet meer dan lokaal tarief mochten kosten, meldde NS in 2014 dat NS Klantenservice het 0900-nummer 0900 8306 zou beeindigen om bereikbaar te zijn en was overgestapt naar het 088-nummer 088 6712000. Dat eerste is niet duidelijk beeindigd (want ik vind bij ACM nog een tenaamstelling op NS ) en het tweede is vervangen door een duurder 030 nummer. Dat is namelijk geen lokaal tarief nummer.

NS zou er beter aan doen om het 0900 nummer en 030 nummer (interlokaal tarief, met kick back fee voor NS) volledig te beeindigen, en via een 0800 gratis of het 088 lokaal tarief nummer te gaan werken, aangevuld met gratis bellen via Whatsapp

Zolang NS kan verdienen op aantal en tijdsuur van de telefoontjes naar NS (kickback fee via bijv. de http://www.x2com.nl/partnership/#.WkAo1fy0tA0 ) is het klantonvriendelijk.

Reageer