beantwoord

mijn koffer is kapot

  • 20 August 2022
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

op 16 augustus op traject Arnhem- Amsterdam, waarbij ik ivm werkzaamheden tussen Arnhem en drie bergen Zeist met de bus moest ipv trein is mijn koffer kapot gemaakt door medewerker NS.

ik zag het toen ik bij station drie bergen Zeist was.

icon

Beste antwoord door Robert B 20 August 2022, 21:53

Bekijk origineel

4 reacties

Hoezo hebben NS medewerkers uw koffer kapot gemaakt?

Reputatie 7
Badge +4

In principe zijn er bij de bus geen NS-medewerkers aanwezig en de buschauffeur is niet in dienst van NS. Het komt me merkwaardig voor dat een NS-medewerker uw koffer heeft kapot gemaakt. Dat zult u toch echt moeten aantonen, en het is nog maar de vraag of uw koffer vergoed wordt. Is dat uw intentie? Is uw reisverzekering een optie? Dat maakt nog enige kans.

 

Het is nogal een beschuldiging die u uit.

Reputatie 7
Badge +3

U moet altijd zelf voor uw bagage zorgen en er zijn geen kofferkruiers bij NS in dienst. NS is niet aansprakelijk voor uw bagage. Een kapotte koffer kunt u opgeven bij uw reisverzekering.

Badge +3

Bij sommige bussen regelen de chauffeurs het in/uitladen van bagage, dus als de jouwe daarbij beschadigd is geraakt zou je inderdaad bij de NS een claim kunnen neerleggen.

Zie https://www.ns.nl/formulieren/declaratie-indienen.html en kies uiteraard ‘Schade’.

Die zouden het dan moeten verhalen bij de betreffende busmaatschappij, waarbij ze jou misschien mogen doorverwijzen naar de juiste maar dat zou ik niet zomaar accepteren.

Reageer