Mijn rekening is 60 eur te hoog, ik kan momenteel mijn abonnement niet wijzigen en klantenservice niet aanwezig. | NS Community
beantwoord

Mijn rekening is 60 eur te hoog, ik kan momenteel mijn abonnement niet wijzigen en klantenservice niet aanwezig.

  • 21 August 2022
  • 17 reacties
  • 480 Bekeken

NS, wat is er aan de hand?? Ik krijg een 60 eur te hoge rekening, kan mijn abonnement momenteel niet wijzigen en er is geen klantenservice (want financiele prive zaken via social media is uiteraard een no go!). Ik kan geen cent extra missen en het enige wat ik kan doen is NS blokkeren op mijn rekening zodat het niet afgeschreven wordt. Het vertrouwen is compleet weg nu, ik wil mijn abonnement opzeggen. 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 21 August 2022, 14:46

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6

Hey Loes Arnhem. Helaas kunnen wij hier je gegevens niet inzien. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klanten service. Zij kunnen met je mee kijken wat er aan de hand is en eventueel je product stoppen zou je dat willen.

Reputatie 7
Badge +1

Kijk eerst nou ´s-dat ligt nogal voor de hand-via mijnNS wat er in rekening is gebracht en waarvoor. 60€ kan ook (theorie) betekenen dat bvb 3x de uitsjek niet correct is gedaan.

Via dat mijnNS is ook DE aangewezen weg om op te zeggen of in FLEX-basic te wijzigen (wat betekent dat je voortaan op rekening reist-niet iedereen wil dat, maar het is wel de geplande toekomst voor iedereen). Dat scheelt ook bellen met ´service´ wat-als je ff verder leest, momenteel weer vaak gemeld wordt als onbereikbaar-dus vergeet dat ´ff´ maar.

 

Reputatie 7
Badge +4

Lukt het om via Mijn NS te kijken waar het geld voor is? Een Flexabonnement kunt u daar ook wijzigen. Bedenk dat wat u blokkeren noemt, voor NS gewoon niet betalen is, ongeacht waarom u niet betaalt. Als u krap zit door deze zestig euro, dan is een extra veertig euro onnodige incassokosten met een eventuele verhoging en nog steeds de zestig euro helemaal  onaangenaam.

Klantenservice is net als bij vele andere sectoren onderbezet. Telefoondienst hebben lijkt me ook niet altijd gezellig.

Hey Loes Arnhem. Helaas kunnen wij hier je gegevens niet inzien. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klanten service. Zij kunnen met je mee kijken wat er aan de hand is en eventueel je product stoppen zou je dat willen.

Hi Daniel, helaas doet de klantenservice het niet, vandaar dat ik het hier even drop, ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Het bedrag klopt gewoon niet en moet aangepast worden. Ik snap dat er onderbezetting is. 

Reputatie 6

Uhh de klantenservice doet het niet? Dat is wat breed. Is het je dan niet gelukt om contact te leggen via elke geboden methode? Op onze social media kanalen is het op het moment het drukste en kan het even duren voordat je antwoord krijgt. Op het moment kan je het snelste contact krijgen via de chat op onze website.

Badge +3

Uhh de klantenservice doet het niet? Dat is wat breed. Is het je dan niet gelukt om contact te leggen via elke geboden methode? Op onze social media kanalen is het op het moment het drukste en kan het even duren voordat je antwoord krijgt. Op het moment kan je het snelste contact krijgen via de chat op onze website.

En op gunstige momenten is een beller sneller (maar met de aankomende stakingen natuurlijk niet).

Uhh de klantenservice doet het niet? Dat is wat breed. Is het je dan niet gelukt om contact te leggen via elke geboden methode? Op onze social media kanalen is het op het moment het drukste en kan het even duren voordat je antwoord krijgt. Op het moment kan je het snelste contact krijgen via de chat op onze website.

En op gunstige momenten is een beller sneller (maar met de aankomende stakingen natuurlijk niet).

Inmiddels wordt ik nergens geholpen, is het bedrag gestorneerd en wacht ik op een simpele correctie die dus nooit gaat komen op deze manier. Dit is de NS zijn onwil of fout want aan mij ligt het niet. Ik heb alle bronnen geraadpleegd, er is overal contact geweest zonder hulp. Ik heb een set van 10 screenshots aan bewijs, ook dat er ineens betaaldata een maand verschoven zijn in de gegevens (waar eerst stond dat er bv 19 september geincasseerd werd, werd dat ineens 19 augustus. Ook hier lees ik nergens een oplossing maar ik heb een telefoonnummer; blijkbaar is dat nog de laatste optie dus die zal ik proberen. Als ook dat niet lukt, moet het naar een jurist en heb ik alle bewijs dat ik alles geprobeerd heb om de grove chaos en fouten van NS op te lossen. Ik raad momenteel gewoon iedereen af om met de trein te gaan, dat lijkt me het allerbeste voor ons allemaal. 

Losse reisjes worden altijd achteraf in rekening gebracht maar abonnementen altijd vooraf. Wellicht zit daar een misverstand over een verschuiving van één maand. 

Reputatie 7
Badge +3

Uhh de klantenservice doet het niet? Dat is wat breed. Is het je dan niet gelukt om contact te leggen via elke geboden methode? Op onze social media kanalen is het op het moment het drukste en kan het even duren voordat je antwoord krijgt. Op het moment kan je het snelste contact krijgen via de chat op onze website.

En op gunstige momenten is een beller sneller (maar met de aankomende stakingen natuurlijk niet).

Inmiddels wordt ik nergens geholpen, is het bedrag gestorneerd en wacht ik op een simpele correctie die dus nooit gaat komen op deze manier. Dit is de NS zijn onwil of fout want aan mij ligt het niet. Ik heb alle bronnen geraadpleegd, er is overal contact geweest zonder hulp. Ik heb een set van 10 screenshots aan bewijs, ook dat er ineens betaaldata een maand verschoven zijn in de gegevens (waar eerst stond dat er bv 19 september geincasseerd werd, werd dat ineens 19 augustus. Ook hier lees ik nergens een oplossing maar ik heb een telefoonnummer; blijkbaar is dat nog de laatste optie dus die zal ik proberen. Als ook dat niet lukt, moet het naar een jurist en heb ik alle bewijs dat ik alles geprobeerd heb om de grove chaos en fouten van NS op te lossen. Ik raad momenteel gewoon iedereen af om met de trein te gaan, dat lijkt me het allerbeste voor ons allemaal. 

Door te storneren ben je juist verder van een oplossing gekomen. NS ziet dit als wanbetaling en je zult uiteindelijk in een incassotraject terecht komen wat jou minimaal €40 aan extra kosten gaat opleveren. Heb je inmiddels de facturen in MijnNS bekeken en heb je daar kunnen zien waar die €60 extra vandaan komt? Bij flex wordt €20 in rekening gebracht bij gemiste in/uitcheck. Dit zo dan 3x gebeurd kunnen zijn en kun je via de klantenservice herstellen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je de verwachte datum van 19 september komt van het tellertje op de startpagina, de datum die daar staan is in veel gevallen niet juist. Bij mij staat daar al meer dan een jaar iedere keer een datum die niet klopt. Nu staat daar bv 30 september terwijl mijn factuurdatum de 1e van de maand is en de eerstvolgende dus 1 september is. Ook toen ik nog een andere kaart met Flex had met een factuurdatum van de 15e stond daar lange tijd de 30e van de maand erop. Dus hou je niet vast aan de datum die daar staat. Ook het bedrag voor abonnementskosten klopt vaak niet wanneer je recent van abonnement gewijzigd bent.

Wil je checken of een factuur correct, kan dat alleen door de daadwerkelijke factuur te vergelijken met de gemaakt reiskosten uit je reishistorie. De factuur is vanaf de factuurdatum in te zien in je betaaloverzicht in je MijnNS account

Losse reisjes worden altijd achteraf in rekening gebracht maar abonnementen altijd vooraf. Wellicht zit daar een misverstand over een verschuiving van één maand. 

Sjongejonge zeg, alle reacties zijn voor een klein kind hier. Is niemand mee geholpen. Ik wacht op een echte NS medewerker met wie ik dit snel op kan oplossen, het enige wat zij hoeven te doen is een correctie doorvoeren, kan er betaald worden en klaar is het!!! 

Reputatie 7
Badge +3

Die echte medewerker kunt u bereiken door contact op te nemen met de klantenservice via de daarvoor bedoelde kanalen, telefonisch, chat, Twitter of Facebook. Deze community is een klant-helpt-klant forum en (helaas) niet bedoeld om dit soort kwesties met NS op te lossen. Wanneer u dan wel een dergelijke kwestie hier plaatst, zullen andere users met de beperkte informatie die u geeft proberen zo goed mogelijk tips te geven. 

Reputatie 7
Badge

En toch wordt door NS vaak verwezen naar dit forum. 

Ja dat klopt ook wel, ik heb inmiddels een telefoonnummer gekregen, die ga ik gebruiken. Wat absoluut NIET kan is dat NS eist dat hun klanten al hun persoonlijke gegevens op een facebook chat zetten; niemand wil dat, het kan ook niet meer en is super onbetrouwbaar/hack gevoelig. Hoe het bestaat dat de NS zulke praktijken nog steeds uitvoert is me een raadsel en als dat standaard wordt, zal ik geen gebruik meer maken van de NS, zeker niet hoe er nu met rekeningen omgesprongen wordt. Mocht bellen ook niet werken, is er geen andere optie dan hier terugkomen, zal een medewerker toch echt het bedrag moeten aanpassen want verwachten dat we als reiziger maar ff zo'n te hoog niet-kloppend bedrag ophoesten, zal zelfs juridisch gezien over the top zijn..

Reputatie 7
Badge +3

Behalve via Facebook of Twitter heeft NS zelft een chat. Als je die ook niet wilt gebruiken maar dan wel via de community je persoonlijke gegevens wilt delen is dan een nogal kromme gedachte. Het is momenteel gewoon druk op alle kanalen van de klantenservice en dat betekent helaas dat iedereen langer moet wachten. Ik praat dit niet goed, maar het is gewoon de situatie zoals die nu is. 

Reputatie 7
Badge +3

Die reagerende medewerker is te vinden aan de telefoon of chat als je niet via Twitter of Facebook wilt communiceren. Deze community is helaas al jaren geen serviceforum meer waar je dit soort dingen makkelijk kunt regelen. Ik probeer alleen aan te geven dat het probleem niet hier op de community opgelost kan worden, maar dat daarvoor contact met de klantenservice nodig. Dat is geen dom gezwets, maar een goedbedoeld advies. 

En ik een kid van 18? Haha, dat is de beste mop die ik in tijden heb gehoord. Nog slechts 5 jaar en ik zou Keuzedagen kunnen aanvragen, als die er dan nog zijn. 

 

Oh, post waar ik op reageer is intussen weg. 

Ik heb de post verwijderd vanwege dat de inhoud tegen de huisregels ingaat en heb ts hierover via een privébericht gewaarschuwd dit niet nogmaals te doen. Ik had niet verwacht dat dit bericht al was gelezen aangezien ik vrij snel was, maar jij bent ook nog vrij snel, ondanks je leeftijd. ;X

Reageer