noreply@ns.nl | NS Community
beantwoord

noreply@ns.nl

  • 18 January 2021
  • 25 reacties
  • 10260 Bekeken

Ik heb het emailadres gemarkeerd als ongewenste email, aangegeven als phishing en een regel ingesteld dat alles wat van noreply@ns.nl komt meteen verwijderd moet worden. Ondanks al deze blokkades komt het alsnog binnen in mijn inbox.

 

Hoe verwijder ik dit?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 18 January 2021, 18:53

Bekijk origineel

25 reacties

Normaal gezien is het zo dat bij elke mail onderaan een link staat waar je je kunt afmelden voor toekomstige mail

Heb ik geprobeerd. Dan krijg ik het volgende venster (zie afbeelding), vul ik mijn emailadres in, verstuur ik het en vervolgens krijg ik de volgende dag gewoon weer spam...

 

Badge +3

Afmelden voor overduidelijke spam moet je juist niet doen, want daarmee bevestig je alleen maar dat je e-mailadres geldig is én dat je die troep nog gelezen hebt ook. Da's vragen naar meer spam, want lijsten met geldige e-mail adressen zijn natuurlijk goede handelswaar.

Klopt. Enig idee hoe ik van dit emailadres af kom?

Badge +3

Veel meer dan blokkeren/filteren via een regel kan je eigenlijk niet doen. Vaak wordt het na een tijdje vanzelf minder.

Sinds ik het heb geblokkeerd en gefilterd is het alleen maar meer geworden...

Heb je in je Mijn NS account (als je dat hebt) ook al alle communicatie op nee staan? Anders kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum, dan kijk ik of alles op nee staat en wijzig dit eventueel voor je.

@Laura NS dit gedeelte?

 

Jep! Precies dat. Dan blijft Robert B's standpunt van kracht, helaas. Ervaring vertelt me dat dit wel het geval is. Sinds wanneer heb je het geblokkeerd?

Badge +3

Als je mails krijgt van noreply@ns.nl dan is het spam. NS gebruikt noreply.ns@ns.nl

 

Heb ik geprobeerd. Dan krijg ik het volgende venster (zie afbeelding), vul ik mijn emailadres in, verstuur ik het en vervolgens krijg ik de volgende dag gewoon weer spam...

 

Sinds ik het heb geblokkeerd en gefilterd is het alleen maar meer geworden...


Ja, als je je e-mail adres op de spammer’s website invult, dan wordt het alleen maar erger natuurlijk.

Je kunt beter *in* je mail-software deze afzender blokkeren i.p.v. zomaar op links te klikken.

Ik gebruik geen mail software, ik gebruik de webversie van Outlook (https://outlook.live.com/mail)

Badge +3

Ook daar kan je berichtregels instellen toch? Als afzender X → Verplaats naar prullenbak (of verwijder helemaal)

Ik gebruik geen mail software, ik gebruik de webversie van Outlook (https://outlook.live.com/mail)

Ook daar kan het. Als je de e-mail opent heb je rechtsbovenin een icoontje bestaand uit 3 horizontale bolletjes. Daar klik je op, vervolgens selecteer je in het menu wat tevoorschijn komt ‘beveiligingsopties’ en dan staat er als 3e optie ‘<e-mailadres verzender> blokkeren’.

Reputatie 7
Badge +3

Als je mails krijgt van noreply@ns.nl dan is het spam. NS gebruikt noreply.ns@ns.nl

 


NS gebruikt meerdere e-mailadressen, maar noreply@ns.nl is geen e-mail adres van NS. noreply@email.ns.nl en noreply.ns@ns.nl zijn wel van NS.

Zoals eerder aangegeven, het emailadres is niet te blokkeren. Als ik het domein markeer als ongewenst blijft het binnen komen in m'n inbox. Regels werken ook niet, want het blijft binnen komen in m'n inbox. Hopen dat het vanzelf minder wordt…

Heb precies hetzelfde probleem en het is onvoorstelbaar dat Microsoft deze onzin niet als spam herkent. Zeer listig. 

Zoals eerder aangegeven, het emailadres is niet te blokkeren. Als ik het domein markeer als ongewenst blijft het binnen komen in m'n inbox. Regels werken ook niet, want het blijft binnen komen in m'n inbox. Hopen dat het vanzelf minder wordt…

@ricardoerfmann : Heb jij hier na 2 jaar inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik ben sinds enkele maanden de pineut als het om mails van noreply@ns.nl gaat. :-(

Reputatie 7
Badge +2

Waarschijnlijk wordt de mail niet werkelijk van noreply@ns.nl verstuurd, maar doet de spammer alleen maar alsof.

In veel mailprogramma's kan je de broncode van de mail ook bekijken. Daarmee zal de werkelijke afzender waarschijnlijk te achterhalen zijn. En dat is het adres wat je moet blokkeren om hier vanaf te komen.

Badge +3

Ik zie zojuist dat men noreply @ ns.nl ook gebruikt… waar dat voorheen noreply.ns was… 🤔

Naam van de afzender ook nogal suf… noreply en bovendien klopt de stationsnaam niet, want die is Amsterdam Science Park.

 

Badge +3

De rest laat zich voorspellen (reageren op die mail)… Maar verzend dan geen mail vanaf dat adres, beste NS! 😥

 

Ik zie zojuist dat men noreply @ ns.nl ook gebruikt… waar dat voorheen noreply.ns was… 🤔

Naam van de afzender ook nogal suf… noreply en bovendien klopt de stationsnaam niet, want die is Amsterdam Science Park.

 

 

Ik wil hier toch even bevestigen dat noreply@ns.nl niet een mail van NS is. Wij versturen niet vanaf dit adres. Die 2e zin ook "er geen fietskluis op dit station vrij.” Dat is niet het soort fout dat we in onze mails maken. Ik heb dit even uit laten zoeken dus negeer mails vanaf dit adres zeker en markeer ze als ongewenste mail/spam. Wij gebruiken nog steeds noreply.ns@ns.nl.

Badge +3

Ik wil hier toch even bevestigen dat noreply@ns.nl niet een mail van NS is. Wij versturen niet vanaf dit adres. Die 2e zin ook "er geen fietskluis op dit station vrij.” Dat is niet het soort fout dat we in onze mails maken. Ik heb dit even uit laten zoeken dus negeer mails vanaf dit adres zeker en markeer ze als ongewenste mail/spam. Wij gebruiken nog steeds noreply.ns@ns.nl.

Mijn screenshot had ik ‘afgeknipt’, de volledige tekst luidt:

U wilt een abonnement afsluiten voor een fietskluis op station Amsterdam Siencepark, locatie Kruislaan. Op dit moment is er geen fietskluis op dit station vrij, waardoor wij u op de wachtlijst plaatsen. U krijgt bericht zodra er een kluis voor u beschikbaar is.

Mocht u geen belangstelling meer hebben voor een fietskluis of indien uw adresgegevens wijzigen, dan stellen wij het op prijs als u dit aan ons doorgeeft.

Indien u nog vragen heeft kunt u ons bellen op telefoonnummer 030 – 751 51 55. We staan dag en nacht voor u klaar. Meer informatie kunt u ook vinden op ns.nl/fietsenstalling.

De mail is volkomen legitiem, want die aanvraag had ik een minuut eerder gedaan.

Hier het relevante stukje van de headers (geen naam afzender, alleen een adres en Gmail maakt daar dus simpelweg ‘noreply’ als naam afzender van).
Komt dus ergens uit een Microsoft Exchange omgeving bij NS.

Received: from sw025v1198.prod.sp01.nl ([10.146.71.33]) by mx8.ns.nl with ESMTP; 09 Jul 2023 15:15:05 +0200
Received: from SW025V1198 ([10.146.71.33]) by SW025V1198.prod.sp01.nl with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384); Sun, 9 Jul 2023 15:15:04 +0200
MIME-Version: 1.0
From: noreply@ns.nl
To: t.est@×××××××.nl
Date: 9 Jul 2023 15:15:04 +0200
Subject: Internet aanvraag

Schiet mij maar lek… Iemand op Twitter kreeg vandaag een mail via no-reply@confirmation.nsinternational.nl en dat adres staat ook niet op de lijst van gebruikte e-mailadressen (maar bevatte wel de bestelde tickets natuurlijk).

Yes thanks, ja in de ns international app en in mijn account via een browser heb ik de tickets ook al binnen dus denk wel dat het legitiem is, vond het ietwat raar dat de mail nergens op de site van @NS_online verscheen.

Het is een slimme truc die wordt toegepast om mail te versturen namens @ns.nl en ook @postnl.nl Voor de techneuten, normaal als SPF, maar met name DKIM en DMARC op orde zijn, komen spoof phishing mails uit naam van bedrijven niet in je inbox, behalve als je ooit in het verleden bijvoorbeeld noreply@ns.nl of het hele domein ns.nl hebt gemarkeerd als veilige afzender. In elk geval Microsoft hotmail, outlook.com controleert dan onvoldoende of de afzender wel legitiem is. Sinds ik de lijst vertrouwde afzenders in hotmail heb leeggemaakt, komt alle mail weer goed terecht (de noreply@ns.nl die niet vanuit NS zijn verstuurd, komen in ongewenste post). Net als iedereen heb ik wel eens op de knop gedrukt dat ik een afzender vertrouw en daarmee onbewust een whitelist gevuld. Whitelisting van mailadressen is niet meer van deze tijd, de verzender moet zorgen voor de juiste mailconfiguratie en reputatie.

Dus de tip is, maak de lijst vertrouwde afzenders leeg, controleer wel af en toe de map Ongewenste post, maar druk niet te snel op Afzender toestaan.

Het is een slimme truc die wordt toegepast om mail te versturen namens @ns.nl en ook @postnl.nl Voor de techneuten, normaal als SPF, maar met name DKIM en DMARC op orde zijn, komen spoof phishing mails uit naam van bedrijven niet in je inbox, behalve als je ooit in het verleden bijvoorbeeld noreply@ns.nl of het hele domein ns.nl hebt gemarkeerd als veilige afzender. In elk geval Microsoft hotmail, outlook.com controleert dan onvoldoende of de afzender wel legitiem is. Sinds ik de lijst vertrouwde afzenders in hotmail heb leeggemaakt, komt alle mail weer goed terecht (de noreply@ns.nl die niet vanuit NS zijn verstuurd, komen in ongewenste post). Net als iedereen heb ik wel eens op de knop gedrukt dat ik een afzender vertrouw en daarmee onbewust een whitelist gevuld. Whitelisting van mailadressen is niet meer van deze tijd, de verzender moet zorgen voor de juiste mailconfiguratie en reputatie.

Dus de tip is, maak de lijst vertrouwde afzenders leeg, controleer wel af en toe de map Ongewenste post, maar druk niet te snel op Afzender toestaan.

Ja, dit klopte dus. Voor een héél mysterieuze reden stond noreply@ns.nl in mijn lijst met vertrouwde afzenders. Fingers crossed dat het nu voor altijd ophoudt, ik word helemaal gek van al die emails! Ik krijg echter nu wel alle emails van NS in mijn spamfolder. @NS admin  misschien iets aan doen????

Reageer