beantwoord

ns boetebeleid

Ik zou graag willen weten of mijn brief al binnen is bij NS boetebeleid. Ik zit vanwege een incassobureau in de problemen dus ik heb nogal spoed.

mvg
icon

Beste antwoord door HBenamar 18 juli 2017, 00:54

Nou ik kreeg van LAVG een deurwaarder dus het bericht dat ik een boete had van NS reizigers. Daar ben ik verder niet op in gegaan, want geloof het of niet maar ik reis nooit met de trein! Ik dacht eerst aan oplichting vandaar ik dacht sorry maar kan niet waar zijn! Maar uiteindelijk toch gebeld en laten weten dat ik nooit met de trein reis dus het niet van mij kan zijn. Maar die geloven mij niet.. Het rare aan het verhaal is dat ik via NS vernam dat ze niet samenwerken met LAVG. Ik heb ook wel op internet gekeken en kwam vage berichten tegen over dit bedrijf. Maarja maak het ze maar wijs. Het bedrag was inmiddels opgelopen tot bijna €1000,-! En toen raakte ik wel even in paniek. Gelukkig heeft Chiel mij geholpen en heb ik een brief gestuurd naar NS boetebeleid, en kon ik dus aantonen dat ik geen boete heb gehad.. Jammer dat LAVG dit niet van mij wou aannemen en even heeft nagevraagd bij de NS maar NS heeft mij supersnel geholpen!
Bekijk origineel

19 reacties

Goedemiddag HBenamar, en welkom op het forum.

Het spijt me, maar ik heb niet de mogelijkheid om te kijken hoe je casus ervoor staat. Kan je aangeven wat er aan de hand is? Mocht je dat liever niet openbaar doen, mag je me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken.
Ik ben met HBenamar in een privégesprek aan het overleggen of wij tips hebben, hoe ze dit het beste kan oppakken.
Beste Chiel, ik wil je onwijs bedanken! NS heeft alles voor mij uitgezocht. LAVG heeft een fout gemaakt en zullen het herstellen! Zonder jou hulp had ik het ze niet duidelijk kunnen maken!!!! Echt top en super bedankt!

mvg Hasnia
Badge +3
Ironie en sarcasme terzijde natuurlijk, maar met wat geduld en vertraging hier en daar kom je uiteindelijk toch waar je wilt zijn.

Geloof dat die spreuk ook onderdeel is van NS, of althans "je komt thuis!" zie ik regelmatig voorbij komen.

Snap goed dat incassobureaus soms ook maar van alles roepen, zodra NS de betaling aan ze uit handen geeft.
De naam van dat bureau zou ik wel willen weten.. met name als het iets met Interim Justitia is.

Dat voor een boek in de maak. Mag ook privé, klik op mijn naam en verzend bericht.
Reputatie 7
Badge +4
Steek je licht eens op bij Carola Schouten in de Tweede Kamer. Ik ben zeker van mening dat mensen hun rekeningen moeten betalen als ze het geschonken krediet (vertrouwen) geweld hebben aangedaan, maar de praktijken van veel incassobureaus zijn maar al te vaak ten hemel schreiend.

Geen wonder als adequate wetgeving ontbreekt en nagenoeg iedere idioot een incassobureau kan beginnen. Ondernemingsvrijheid is goed maar een deel van deze sector heeft maffiose kanten.
Nou ik kreeg van LAVG een deurwaarder dus het bericht dat ik een boete had van NS reizigers. Daar ben ik verder niet op in gegaan, want geloof het of niet maar ik reis nooit met de trein! Ik dacht eerst aan oplichting vandaar ik dacht sorry maar kan niet waar zijn! Maar uiteindelijk toch gebeld en laten weten dat ik nooit met de trein reis dus het niet van mij kan zijn. Maar die geloven mij niet.. Het rare aan het verhaal is dat ik via NS vernam dat ze niet samenwerken met LAVG. Ik heb ook wel op internet gekeken en kwam vage berichten tegen over dit bedrijf. Maarja maak het ze maar wijs. Het bedrag was inmiddels opgelopen tot bijna €1000,-! En toen raakte ik wel even in paniek. Gelukkig heeft Chiel mij geholpen en heb ik een brief gestuurd naar NS boetebeleid, en kon ik dus aantonen dat ik geen boete heb gehad.. Jammer dat LAVG dit niet van mij wou aannemen en even heeft nagevraagd bij de NS maar NS heeft mij supersnel geholpen!
weer iemand uit onze familie heeft dezelfde brief gehad van LAVG wederom NS gebeld en er staan geen boetes open. Hoe kan dit!?
LAVG een kort briefje terugsturen met het vriendelijke verzoek om alle relevante bewijsstukken over de vermeende vordering toe te sturen? Want het klinkt als een 'regulier' incassotraject. Mochten ze al verder in het traject zijn en inmiddels dus als deurwaarder optreden, dan verwacht je een kopie van het vonnis.

Die Groningse club kan wel zoveel zeggen en schrijven. Zolang ze Big Frank maar niet sturen 😉
weer iemand uit onze familie heeft dezelfde brief gehad van LAVG wederom NS gebeld en er staan geen boetes open. Hoe kan dit!?

Ik adviseer je contact op te nemen met de politie. Als ik je goed begrijp is het 'iemand' uit de familie. Diegene zal zelf contact moeten zoeken. Als er hier sprake is van een vorm van oplichting kan ik begrijpen dat er intussen enige wanhoop en frustratie leeft. Hebben jullie als contact gehad met LAVG?
Bedankt voor jullie reactie. Bij mij heeft NS contact opgenomen met LAVG en daarna heeft LAVG pas mijn geld teruggestort waar beslag op was gelegd. Ik heb al aangifte gedaam bij de Politie, maar die doet er toch niks mee. Op de brief van mijn nichtje staat dat het om een boete.ging van €3,50, dit was bij
mij ook het geval en is uiteindelijk opgelopen naar €900,- . Mijn nichtje moet nu 65 betalen. Het probleem is dat je kan sturen en bellen naar LAVG wat je wil maar ze negeren het gewoon. Pas als NS ze een brief stuurt stoppen ze.
Badge +3
Ik vind het maar een raar verhaal. Ik zou eens contact opnemen met bijvoorbeeld de Consumentenbond, Radar of Kassa. Het wil wel eens helpen wanneer incassobureaus negatief in de publiciteit komen.
ja dat is zeker zo! ik heb mijn nichtje ook maar gezegt om haar persoongegevens van de brief af te halen en dan online te gooien. Het kan toch niet toevallig om 2 mensen gaan..
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort. Ik probeer het maar. Gister een retourticket gekocht (Als ik had geweten dat ik de retour niet zou halen, had ik uiteraard een enkele reis geboekt). 16 euro betaald. Nijmegen-sHertogenbosch. Vervolgens, zoals u zult verwachten, de laatste terugreis om 00.16u gemist. Ik sta om 6.16u klaar om de eerstvolgende trein te halen. Ik leg met alle goede moed en intenties de situatie uit en wil de trein instappen. Toegang geweigerd, geen geldig ticket. Desbetreffende collega geeft (terecht) aan dat mijn retourticket niet meer geldig is en de boete is 50eur. Ondanks mijn hele uitleg, betreffende gemiste retourreis, en tussen laatste en eerste trein ook geen enkele mogelijkheid gehad te hebbenom "even snel" op en neer te reizen, werd toegang geweigerd. Zelfs na het zelfstandig aanbieden van het betalen van de te verwachten boete. Ik verwacht van een bedrijf als NS in deze ongewone, ongewenste situatie toch een dergelijk meedenken en coulance om toch met de trein te reizen en eventueel gebruik te maken van het niet-geldige ticket, aangezien tussentijds geen reis meer mogelijk is geweest. Inclusief betalen van de boete, terwijl een kaartje 8 euro had gekost. Ik snap volledig dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Maar een beetje mee denken en coulance zou in deze situatie op zijn plaats zijn geweest en als zeer prettig ervaren. Nu wacht ik braaf op de volgende trein, koop ik nog steeds geen nieuw retourticket, zeg ik niks tegen de conducteur (want mijn goede bedoelingen hebben toch geen nut) en loop ik alsnog het risico dat ik de boete moet betalen. Met alle plezier want ik moet nu eenmaal terug.
Reputatie 7
Je kunt zelf wel vinden dat je gelijk hebt, maar je ticket is gewoon niet mee geldig. Je zult gewoon een nieuw kaartje moeten kopen voor de terugreis.
Klopt helemaal. Begrijp ik ook. Het vervelende is echter dat mij de toegang tot de trein geweigerd werd, ondanks mijn goede bedoelingen. Als ik niks gezegd had en gewoon de trein in gestapt was, had ik 50eur boete (met alle plezier) betaald en had ik alsnog kunnen reizen. Nu werd mij de toegang volledig geweigerd. Het mooie is dat ik op dit moment in de trein zit en een collega deze vraag voorgelegd heb. Hij adviseerde mij ook een klacht in te dienen. Wellicht 1 lijn trekken qua beleid, zou helpen. Overigens mooi dat er zo snel gereageerd wordt!
Reputatie 7
Maar in plaats van de boete, had je ook gewoon een vervoersbewijs kunnen halen uit de automaat?
Dat had ik inderdaad beter kunnen doen, in plaats van de situatie voorleggen aan jullie collega. Maar dan had ik de trein sowieso gemist, gezien tijdsgebrek. Maar feit blijft dat de ene collega mij toegang weigert en de andere collega letterlijk meldt: als je de boete maar betaald (of een geldig kaartje hebt) mag je mee. 50eur kan me eerlijk gezegd gestolen worden op dat moment.
Reputatie 7
Het is natuurlijk logisch dat je geweerd wordt uit een trein, als je geen geldig vervoersbewijs hebt. Als iedereen zo mocht instappen dan zou het een bende worden.

Dat de andere conducteur een uitstel van betaling voor je wilt schrijven, is inderdaad wel mogelijk, maar ook hij zou het recht hebben je te weigeren in de trein.

Nu snap ik dat je voor de 1e trein haast had, maar nu had je tijd genoeg voor de 2e trein en had je dus alsnog een vervoersbewijs kunnen kopen. Nu zit je met een boete van 50 euro + ritprijs.

Reageer