beantwoord

NS boetebeleid

• 5 februari 2018
  • 26 reacties
  • 662 Bekeken

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden drie treinboetes opgestuurd naar NS boetebeleid Postbus 2025 3500 HA Utrecht. Jammer genoeg heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Ik zou het vervelend vinden als de kosten hoger op gelopen zouden zijn. Daarom mijn vraag, Is er iets bekend van mijn boetes die ik opgestuurd heb? Ik heb echter geen kenmerken of dergelijke van de boetes... Ik wil de boetes graag betalen.

Vriendelijke groet,

Jaimy Trompetter
icon

Beste antwoord door Thom 5 februari 2018, 19:10

Het feit dat u schriftelijk contact heeft gezocht, ontslaat u niet van de plicht op tijd te betalen en de kosten lopen snel op. Brieven worden vrij laat beantwoord.
Klantenservice zou mogelijk een van de boetes kwijt kunnen schelden.

Ik zou uit liefde voor mijn portemonnee Klantenservice contacteren hoe het beste te handelen. Die kunnen nagenoeg overal bij, ook zonder boetekenmerk.
Drie boetes zijn wel erg veel om te laten liggen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het feit dat u schriftelijk contact heeft gezocht, ontslaat u niet van de plicht op tijd te betalen en de kosten lopen snel op. Brieven worden vrij laat beantwoord.
Klantenservice zou mogelijk een van de boetes kwijt kunnen schelden.

Ik zou uit liefde voor mijn portemonnee Klantenservice contacteren hoe het beste te handelen. Die kunnen nagenoeg overal bij, ook zonder boetekenmerk.
Drie boetes zijn wel erg veel om te laten liggen.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Ik vind het een rommeltje, als ik hier de reacties van mensen lees en steeds merk dat er niks kan gedaan worden. Ik heb een onterechte boete maar nu geen geld om te betalen hierdoor kom ik in de problemen. Ik kan een bezwaarschrift indienen maar dan kan ik een eeuw gaan wachten op een reactie terwijl de kosten van de factuur gewoon oplopen. Word dit ook vergoed????!!!! Daarnaast postzegel voor de brief word die ook vergoed? En alle andere onkosten die door deze kettingreactie ontstaan? Worden die ook vergoed? Plus administratieve kosten voor mijn werk die in de brief zit?
Ik reken 1130,28 administratiekosten voor het schrijven van mijn bezwaarschrift, daarnaast de 5euro voor het velletje postzegels.
Reputatie 7
Als je een acceptgiro thuis krijgt, kun je direct in bezwaar door contact op te nemen met de klantenservice. Per telefoon, Twitter of Facebook is het vaak zo geregeld. Je hoeft hier niet perse voor te schrijven..
Je moet hier per se voor schrijven naar ns, boetebeleid. Is mij verteld door de klantenservice. Ik wil dit bedrag terug op mijn rekening. Plus gemaakt onkosten.
Er is gelogen ook door de consucteur, ik had hem nooit mijn id kaart moeten geven...
Heel gedoe weer nu. Erg jammer.
Ik kan niet beoordelen of de boete wel of niet terecht was., maar aangezien er al contact is geweest ga ik ervan uit dat mijn collega de situatie heeft beoordeeld. Indien wij bij de klantenservice niets meer kunnen doen is daar het advies om een brief te schrijven aan het NS Boetebeleid. Dit is dus ook gebeurd. Het is dus afwachten en ik hoop ook dat je ons op de hoogte houdt Jvpolanen.
Reputatie 7
Je zult vast voor een reden een Uitstel van Betaling hebben gekregen. Het tonen van een ID-kaart ben je overigens wettelijk verplicht.

https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/uitstel-van-betaling.html

Bezwaar
Heeft u uitstel van betaling ontvangen, maar bent u het hier niet mee eens? Neem dan telefonisch contact op met NS Klantenservice.

Het feit dat je wordt doorgestuurd om een brief te schrijven - zal wel betekenen dat het dus niet zo onterecht is als je zelf zegt.

Misschien kun je de situatie nog toelichten?
Ik ben witheet door al het gedoe wat ik nu voor de kiezen krijg door deze fout. Ik wil dat het makkelijker geregeld kan worden en ik wil alles tot op elke cent terug. Dus jullie horen nog van me, ik hou jullie zeker op de hoogte. Erryt NS
De conducteur zei het volgende; ohh wat goed dat je naar me toekomt je kunt gewoon met ons meereizen dan schrijf ik een kaartje voor je uit. Dan moet je bellen als de boete binnen is en dan hoef je alleen de ritprijs te betalen. Waarop ik antwoordde; ik kan dat niet doen helaas omdat ik de coulanceregeling al heb gehad, dus dit zal dan misgaan. De conducteur zei; geen zorgen, ik zet erbij dat je naar me toe bent gekomen en dan kunnen ze dat zien. Niks aan de hand, geen zorgen. Toen ben ik ietwat gespannen toch maar naar hem gaan luisteren en na afloop van de rit heb ik hem gegroet en ben geld gaan ophalen wat ik nodig had, daarna heb ik mijn kaart opgeladen en ben teruggereisd naar huis.
Reputatie 7
Badge +4
U doet het voorkomen of het verstrekken door het ID een keuze van uw kant is. U bent verplicht die te tonen. Treiterreizigers die die een boete op die wijze willen frustreren, zijn een bekend verschijnsel. Beweringen over het liegen van de conducteur zijn van hieruit niet na te gaan en zijn doorgaans ook niet juist. Verder is uw vordering even serieus als u die persoonlijk echt neemt. Het maakt echt op niemand ook maar de minste indruk, vrees ik, volgens mij gelooft u het zelf niet eens. Als het incassobureau is ingeschakeld, zal NS niets meer voor u doen.
Een boete is terecht als u niet een vervoersbewijs kunt of wilt tonen. Als u dat niet deed, heeft u geen poot om op te staan. De wet geldt echt voor iedereen. Een excuus of verhaal maakt uw boete niet onterecht. Een conducteur stelt vast dat u die niet heeft en hij is zelfs verplicht u van een geldig vervoersbewijs te voorzien. Ik vrees dat u zult moeten betalen en dat bij uitstel de kosten alleen maar oplopen. Betalen is de goedkoopste oplossing, en u heeft helaas niets te vorderen. Het enkele feit dat u het er niet mee eens bent, is niet relevant. Als het het woord van een be√ędigde boa tegen het uwe is, verliest u dat.
Als u eerder een boete is kwijtgescholden had u al helemaal beter moeten weten.

Daar mag u het mee oneens zijn.
Dus of hij heeft gelogen, of hij heeft het vergeten erbij te zetten of hij snapt het zelf niet 1van die drie dingen.
Altijd maar dat ingeprente standaard vakjargon van datsoort functies. Jammer dat politie boa en dergelijken vaak zo bureaucratisch denken terwijl zij met mensen te maken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Jammer dat u zwart reist en de boete niet wilt betalen.
Thom, misschien denkt de conducteur na het lezen van mijn bezwaar wel; ohhjaa dat is die jongen. Ik was het er vergeten bij te zetten sorry. Even een voorbeeldje om je te schetsen hoe boa's en conducteurs ook kummem zijn
Thom, vanuit welke intentie denk je dat ik een boete gehad heb?
Reputatie 7
Een conducteur kan inderdaad aanvinken en aangeven dat je van te voren bij hem bent geweest. Ook kan hij vragen om coulance bij het uitschrijven. Als je back-office echter al een aantal keren een bon hebt gehad, zal dat niet worden gehonoreerd. Het feit dat je in een situatie komt, waar je zonder vervoersbewijs al aankomt bij een conducteur - lijkt me geen goede. Je dient dan al in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs.
Reputatie 7
Thom, misschien denkt de conducteur na het lezen van mijn bezwaar wel; ohhjaa dat is die jongen. Ik was het er vergeten bij te zetten sorry. Even een voorbeeldje om je te schetsen hoe boa's en conducteurs ook kummem zijn Die krijgt een conducteur nooit meer te zien, dat gaat via bureau nabetalingen. Een conducteur constateert een overtreding, maar heeft niets te maken met een afhandeling. Ook zijn persoonsgegevens niet meer inzichtelijk voor de conducteur, na het uitschrijven.
Bij de klantenservice gaven ze aan dat er niks bij stond bij het proces verbaal.
Slidetops dat vind ik wel interessant, dus ze kunnen nooit meer verhaal halen bij de conducteur?
Thom ik hoop niet dat je mij gelijk in een hokje plaatst
Reputatie 7
Slidetops dat vind ik wel interessant, dus ze kunnen nooit meer verhaal halen bij de conducteur? Dat kan wel, maar gebeurt bijna nooit, omdat het eigenlijk niet van toepassing is. Verder wordt de BOA altijd achterhaald als je de UvB niet betaald. Een UvB is namelijk een ontwerp proces-verbaal, wat pas een echt proces-verbaal wordt, als je de schikking (UvB) niet betaald. De BOA zal dan het proces-verbaal moeten ondertekenen.
Achja ik heb hem nu betaald en ik ga de brief schrijven ik hoop dat het recht zla kunnen geschieden. En speciaal voor jou thom als ik de kosten terugkrijg heb ik gewoon mijn treinkaartje betaald, daarom was ik ook naar de conducteur gestapt. Hahaha
Reputatie 7
Badge +4
Als u heeft betaald, is juist daarmee het recht geschied. Intenties zijn niet in het geding.

Reageer