beantwoord

NS Chat werkt niet

  • 31 August 2022
  • 10 reacties
  • 498 Bekeken

Goedenavond,

Ik zou een vergoeding voor mijn reis willen aanvragen, omdat het geheel niet mogelijk was op dinsdag 30 augustus. Op de NS website werd aangegeven dat dit alleen via de chat gedaan kan worden, echter wordt deze al meer dan 2 uur niet geladen. Waar en hoe zou ik dit anders kunnen melden? 

 

icon

Beste antwoord door Momo 31 August 2022, 21:52

Bekijk origineel

10 reacties

Goedenavond D.Rancov en welkom op de NS Community! 

Wat vreemd dat jij op dit moment geen toegang krijgt tot de chat. Heb je wel een chat kunnen starten of lukt dit ook niet? Want er is op dit moment een grote achterstand in de beantwoording van deze berichten waardoor het inderdaad helaas wat langer kan duren voor je een bericht ontvangt. Laat je mij even weten wat voor jou de situatie is?

Reputatie 7
Badge +3

De vergoeding vanwege de staking kan heel goed via chatbot Jens aangevraagd worden waarbij je niet zo lang hoeft te wachten tot er iemand antwoord geeft. Alleen krijgt niet iedereen die chatbot te zien.

Wat kan helpen is eventuele blockers uitzetten, cookies wissen en dan opnieuw accepteren of openen in een incognito window en dan de cookies accepteren. Misschien nog in een andere browser. 

En Jens is dacht ik gelezen te hebben maar beschikbaar tot 22:00 en de reguliere chat tot 23:00. 

Ik heb hetzelfde probleem. Na 12 uur wachten gisteren een reactie van een medewerker. Vandaag opnieuw geprobeerd met diverse steekwoorden. Jens is ff op vakantie naar Zweden ?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Dennis, 

Dan lijkt er iets mis te gaan bij het openen van de chat. Wanneer je de chat opent, zou Jens direct moeten gaan praten. Je zou het nog kunnen proberen om de chat te openen in een andere browser of om de cookies te verwijderen en dan opnieuw de website te openen.

Reputatie 7
Badge

Ik heb ‘Jens’ ook doorlopen. Klopt het dat je geen bevestiging krijgt per mail? Nu moet je als klant in het duister tasten of de aanvraag goed is gegaan. Het zou beter gewoon een variant van het GTbV-formlier kunnen zijn, dan hoeft er over 3 maanden geen discussie te ontstaan of iets wel of niet iets is ingediend.

Die naam ook je ns… Zoveel ns ervaar ik niet de laatste tijd. jeergernis zou een goeie zijn!

-aangepast in jeergeRnis

Je krijgt inderdaad geen bevestiging. Wij vinden JeNS een prachtige naam en laten hem zo. Jeergenis lijkt niet eens op een naam.

Inmiddels maar eens gebeld met de klantenservice. Daar krijg ik hetzelfde antwoord. Het moet via Jens. uitgelegd dat Jens mij negeert😀. Het leek me een kleine moeite om een formulier op andere wijze aan te bieden of ter plaatse aan mij te mailen. Dat kan dus niet. NS verassend ontoegankelijk voor claims lijkt me zo ? Het wissen van cookies en andere browsers openen is natuurlijk niet een klantvriendelijke of toegankelijke optie vind ik. Los van dat het bij mij niet werkt. Toch maar een klacht van gemaakt. Inmiddels overstijgt de moeite en de ergernis de vergoeding moet ik bekennen… Is dat een bedoeld effect ?

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat de ene persoon Jens wel krijgt en een ander de gewone chat. Iedereen moet hetzelfde te zien krijgen. Waarom niet de keuze geven tussen gewone chat en chatbot Jens waarbij aangegeven welk soort vragen Jens aankan en waarvoor je toch echt de gewone chat moet hebben? Jens kan dan ook best 24 uur per dag werken. 

De NS Chat werkt niet voor mij, sowieso blijft deze laden in Chrome, in Safari opent de chat wel, maar zodra ik een medewerker spreek (na chatbot Jens te hebben gesproken) versturen mijn berichten niet (ik kan wel typen en versturen, maar zie ze vervolgens niet terug en de medewerker ook niet denk ik want ik krijg geen reacite / kan dus helaas niet de besproken documenten uploaden. Is er een andere manier?

Reputatie 7
Badge +3

De NS Chat werkt niet voor mij, sowieso blijft deze laden in Chrome, in Safari opent de chat wel, maar zodra ik een medewerker spreek (na chatbot Jens te hebben gesproken) versturen mijn berichten niet (ik kan wel typen en versturen, maar zie ze vervolgens niet terug en de medewerker ook niet denk ik want ik krijg geen reacite / kan dus helaas niet de besproken documenten uploaden. Is er een andere manier?

Via Twitter DM of Facebook PB

Reageer