beantwoord

NS Contactformulier wordt niet beantwoord

• 11 januari 2017
  • 10 reacties
  • 454 Bekeken

Ik heb over 2 verschillende situaties het contactformulier ingevuld op jullie website. Ik heb echter nooit een reactie mogen ontvangen. Na 2 maanden heb ik jullie daarover gemaild. En 1 week daarna nog een keer. Inmiddels zijn we we alwéér ruim een week verder en heb ik nog steeds geen reactie gehad. Wanneer worden deze twee zaken EINDELIJK opgelost?
icon

Beste antwoord door Slidestops 11 januari 2017, 11:17

Mail heeft een grote achterstand. Je kunt het beste even bellen, dit forum mag je natuurlijk ook gebruiken. Twitter en live-chat zijn ook erg snel.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Mail heeft een grote achterstand. Je kunt het beste even bellen, dit forum mag je natuurlijk ook gebruiken. Twitter en live-chat zijn ook erg snel.
Ik wil niet bellen, want ik wil de communicatie op papier hebben staan. De live-chat is niet snel, en de mevrouw die ik daar nu op dit moment spreek claimt mij niet te kunnen helpen ondanks dat ze mijn standpunt begrijpt. Waarom sluit ze de chat dan niet af, en gaat ze emails beantwoorden?
Reputatie 7
Ik weet niet wat de onderwerpen zijn dus ik durf daar geen antwoord op te geven..
De ene situatie gaat over het feit dat een NS trein niet reed, en de enige andere mogelijkheid om op mijn bestemming te komen was een Veolia trein te nemen en daarna over te stappen op een NS trein. Daardoor heb ik vertraging opgelopen maar ik kan deze niet via de reguliere weg claimen, omdat ik bij Veolia ben ingechekt.

En de andere situatie gaat over het feit dat ik midden in de nacht door een NS bus aan de achterkant van het station van Maastricht ben afgezet (nadat er treinen waren uitgevallen). Ik checkte zonder vertraging uit, liep het station in maar werd binnen weer door een bewaker terug gestuurd omdat deze het station al aan het afsluiten was. Hierdoor moest ik een hele omweg maken om uiteindelijk weer aan de voorkant van het station terecht te komen waar mijn fiets stond. En daardoor heb ik wel degelijk vertraging opgelopen. Daarnaast vind ik het natuurlijk niet kunnen dat NS hun klanten 's nachts door minder veilige buurten laat lopen
Welkom op het NS Serviceforum Mariekequa,

Spijtig om te lezen dat je niet geholpen kon worden en ook dat je tweemaal vertraging moest ondervinden. Ik ben erg benieuwd of er een omreisadvies voor de eerste reis was gegeven of dat je zelf had besloten deze reis zo te maken.

Met de tweede reis kan ik je helaas niet helpen, het gaat erom dat je op tijd op het station bent gearriveerd. Wel wil ik zeggen dat het vervelend is dat je door de sluitingstijd van het station moest omlopen, maar hiervoor kan je geen claim voor vertraging indienen volgens onze voorwaarden.
Het is mij onduidelijk of u voor NS werkt of niet en of u in uw functie iets voor mij kunt betekenen.

Het antwoord op uw eerste vraag is: ja dit was het officiële omreisadvies. Het werd me in de NS app zo aangeraden en de NS conducteur die op het perron liep zei het ook.

Uw opmerking over de tweede situatie vind ik een beetje raar. Ik zou u graag willen uitnodigen om een keer naar Maastricht te komen met een waardevolle laptop in uw tas en dan midden in de nacht de tocht van de achterkant naar de voorkant van het station te maken. Langs een verlaten straat, door een onguur tunneltje waar zich regelmatig drugsverslaafden ophouden, en langs een bouwput. Ik denk dat u er dan anders over zou denken. Mijn vraag is dan ook: Als de bus 1 km van het station vandaan gestopt was en de chauffeur ons verder had laten lopen, had ik dan wel recht op geld terug bij vertraging gehad? En zoja, hoe verschilt die situatie dan met de situatie zoals die daadwerkelijk gebeurd is?
Ik wil je het advies geven om voor de eerste vertraging via een formulier bij ons in te dienen. We zullen je claim dan in behandeling nemen. Voor de tweede situatie wil ik je vragen mij een privébericht te sturen zodat ik dit door kan zetten. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt. Ik werk trouwens voor NS.
Dag Erryt, Ik heb het formulier aangevraagd, maar ik vraag me af of het zo gaat lukken. Het is inmiddels namelijk wel al meer dan 3 maanden geleden dat de vertraging heeft plaats gevonden. En is er op zo'n formulier wel ruimte om aan te geven dat ik (doordat de NS treinen niet reden) bij Veolia heb moeten inchecken. Dat kan online namelijk niet, en daarom lukte me het ook niet om via de reguliere weg geld terug bij vertraging aan te vragen.
Opgelost! Met dank aan Erryt NS
Ik heb uitgezocht wat er precies heeft plaatsgevonden in de nacht van 18 op 19 september 2016. Vanwege dat Mariekequa niet meer het station mocht betreden moest ze inderdaad een heel stuk omlopen, vanwege deze situatie heb ik uit coulance 1/18de deel van haar abonnement overgemaakt naar haar IBAN.

Reageer