NS flex Dal Vrij probleem

• 13 september 2018
  • 17 reacties
  • 411 Bekeken

Beste NS forum-crew,

Ik schrijf deze bericht met een probleem die leidt me tot een echt teleurstelling van jullie telefonisch klantenservice en de feit dat ze helemaal geen puntje over het algemene voorwarden van NS-flex abo kennen... daarom hoop ik jullie kunnen me hier helpen!

Ik heb vanaf 17 augustus mijn NS flex Dal Vrij naar NS flex Basis omgezet want ik vanaf 13 augustus met vakantie was voor een hele maand. Ik heb alle bevestiging mailen gekregen en ik was zeker dat alles goed is tot vanochtend (13-09-2018/00:15 uur) toen ik na mijn terugkomst mijn NS-flex Dal Vrij probeerde te heractiveeren.
Ik vond, voor sommige onbekende redenen, mijn Dal Vrij in weerwil van de bevestiging van deactivatie is actief gebleven. Dus nu zit ik met €103 in en kan deze probleem niet met de telefonische klantenservice regelen want de jonge op de andere kant probeert me overtuigen dat ik na de mail bevestiging hoef ik met mijn chipkaart naar een automaat gaan en de wijziging ophalen! (wat non-sense) Ik wil deze €103 niet betalen, ik ben op tijd mijn abo gewijzigd dus ik hoef niet verschuldigd worden door een systeem fout...

Ik wil ook zeggen - ik vind SCHANDALIG de feit dat de mensen die NS telefonisch klantenservice heten kennen niks over de aangeboden abo’s algemene voorwarden... niet te zeggen dat ik 45 min. hoefde wachten om iemand de telefoon op te nemen en daarna straks ophangen toen ik op wacht ben voor hem een “onderzoek te kunnen doen” want hij kent de voorwarden van de abo’s niet!

Sorry voor de lange bericht maar ik wil zo duidelijk mogelijk omschrijven de situatie met mijn abo en de beton muur die heb ik met de telefonische klanenservice gebotst!

Yours truly,
Aleks

17 reacties

Welkom bij onze NS Community, Aleks!

Wat vervelend dat je zo ontervreden bent over de afhandeling van je vragen. Als ik het goed begrijp is je Dal Vrij abonnement dus niet gewijzigd naar een NS Flex Basis abonnement, maar is je abonnement door blijven lopen? Heb je het nu uiteindelijk op kunnen lossen bij onze telefonische klantenservice of heb je hier nog vragen over?
Bedankt voor je reactie Iris,

Helaas niet...

Een heel lieve meid van mijn laatste gesprek
met de klantenservice heeft mij beloven dat iemand vanuit de financiële afdeling gaat mij over half uurtje bellen want ze nu kan hem/haar niet bereiken door telefonisch storing. Nu is al bijna andere half uur en niemand heeft gebeld. Dus mijn probleem blijft.
Wat jammer. In dat geval wil ik je vragen om nog even dit telefoontje af te wachten. Mocht er morgen nog niemand gebeld hebben, kun je het dan in dit topic laten weten?
Bedank voor jouw begrip! Ik zal schrijven als het tot morgen niet opgelost is...
Reputatie 3
@a.chobanov
Ik ben net als jij klant. Ik probeer met je mee te denken.

Wanneer heb jij na 17-8 je nieuwe producten op je OV Chipkaart gezet? (Je bestelling opgehaald)?

Wellicht dat daar het probleem zit.
@EdRo De hele speel met Ns-Flex is dat je neem de product op je chipkaart eens - dat heb ik in Juli gedaan. Daarna hoef je helemaal geen producten meer met je chipkaart nemen. Alles wordt via mijn NS geregeld - wijzigingen, opzeggingen en die hoeven niet opgehaald uit een automaat worden. Is logisch aleen als je wil NS-flex zelf beëndigen en niet de toevoegingen zoals dal vrij, dal voordeel enzv zou jij naar een automaat hoeven gaan om dit te bevestigen. Maar alles anders is vanuit Mijn NS geregeld.
Reputatie 3
Helemaal juist.
Zo had ik jouw post niet begrepen. Nu wel
@Iris NS
Hey Iris,

Niemand heeft me teruggebeld... Wat nu?
Reputatie 5
Hi Aleks,

Ik ga dit graag voor je uitzoeken. Kun je mij een privébericht sturen met het volgende:
postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres?
Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en vervolgens op 'stuur bericht'.
Badge +3
De overstap naar Flex (en de beëindiging van je Dal Vrij) moet je bevestigen bij een automaat. Dat staat ook in de mail die je gekregen hebt.

Op dat moment wordt je Dal Vrij beëindigd, het saldo van je kaart gehaald en eventueel Automatisch opladen (als je dat had) gestopt. Tevens wordt dan Reizen op Rekening (wat dus NS Flex is) als product op de kaart gezet.

Doe je dit niet of te laat, dan loopt je abonnement inderdaad gewoon door. Zodra Flex (Reizen op Rekening) eenmaal actief is op je kaart kan je vanaf dan alles via Mijn NS regelen en hoef je nooit meer naar een automaat om zaken te bevestigen, totdat je helemaal van Flex af wilt en weer op de oude manier wilt gaan reizen.
@Robert B ,

Ik ben met Flex al paar maanden. Ik ben goed bekend met de voorwarden en heb mijn huiswerk gedaan... Kun jij even alle reacties goed doorlezen? (de info staat ook in mijn eerste post) Ik heb nooit gezegd dat ik van de Dal Vrij naar NSflex overstap, maar dat ik mijn NSflex Dal Vrij naar Basis omzet. (Of tenminste mijn best heeft gedaan om te zetten...)
Badge +3
Ik kan goed lezen hoor, maar duidelijk schrijven is ook een kunst.

Maar goed, je had dus al Flex Dal Vrij (langer dan een maand?) en hebt dit in Mijn NS op 17 augustus omgezet (of geprobeerd) naar Basis?

Dan kan je pas op 17 september weer terug naar Dal Vrij, want tussen wijzigingen moet minimaal een maand zitten.

Waarom het wisselen naar Basis in augustus niet gelukt is kan de NS Klantenservice je vertellen. Moeten ze inderdaad wel terugbellen...

Als je zegt "Ik vond, voor sommige onbekende redenen, mijn Dal Vrij in weerwil van de bevestiging van deactivatie is actief gebleven" is dat meestal omdat men (klantenservice) denkt dat je Flex nog niet goed geactiveerd is. Maar als je die wisseling naar Basis gwoon in Mijn NS kon doen is er iets anders aan de hand.
@Robert B
Deze discussie is onnodig. Je neemt woorden uit mijn hele bericht en probeer ze buiten zijn context gebruiken... ik denk het duidelijk genoeg is. Dat ook want jouw collega’s in het forum hebben het van de eerste poging begrepen, zonder de zinloos vragen en voorstellingen van de telefonische klantenservice. Ik begrijp je wilt ze (tel. klantenserv.) beschermen of paar goede woorden zeggen voor zijn werk, maar het is niet de eerste keer dat iemand uit de telefonische klantenservice verkeerde info over NS flex tegen mij geeft! En niet alleen tegen mij... maar ook paar andere vrienden van mij die zeker beter Nederlands dan mijn beheersen! Dus PLEASE genoeg met “duidelijk schreven” nonsense en accepteer de feit dat een (groot) deel uit de telefonisch consultanten niet goed genoeg voor zijn werk bereid zijn...
Badge +3
Ik probeer de situatie duidelijk te krijgen, en een reden aan te geven waar en waarom het fout is gegaan. Na je vorige reactie weet ik al wat meer, maar niet meer dan:
  • Je had in juli al Flex (vóór de 17e dus)?
  • Op 17 augustus naar Basis gezet (wegens vakantie)
  • Als je Flex ná 17 juli pas genomen hebt kon dat immers niet
  • Nu wil je het terugzetten naar Dal Vrij
Mijn conclusie is:
  • Als die stopzetting per 17 augustus gelukt is, dan betaal je geen € 103 die maand, en terug naar Dal Vrij kan morgen pas, want het is nog niet de 17e.
  • Als die stopzetting niet gelukt is (als je pas Flex had ná 17 juli) dan betaal je wel die € 103.
Dat de telefonische klantenservice verkeerde info geeft kan ik weinig aan doen, en ik neem ze daarvoor zeker niet in bescherming! Ze hebben inderdaad een boel huiswerk te doen, maar daar ga ik niet over...

Mijn opmerking over duidelijk schrijven neem ik terug, mijn excuses.
Volgens mij deze informatie is precies wat ik wilde aangeven. Wat heb je gemist in de bericht (dat zit in) is de echte probleem - die was eigenlijk dat even zo ik mijn abo op tijd gewijzigd naar basis had (en een bevestiging voor de succesvol wijziing gekregen) er was nog een maand uit niks berekend en mijn abo heeft actief gebleven tot mijn terugkomst. Is al gecorrigeërd in ieder geval! @Ben NS heeft me geholpen... :)

Uiteindelijk dankjewel ook voor je wil te helpen @Robert B ! En excuus als ik een beetje te agressief over de situatie ben... is niet jouw fout maar is wel niet de eerste keer dat iemand uit de tele. service verkeerde info tegen mij of mijn vrienden voor NSFlex (en niet alleen) geeft, even als de probleem duidelijk opgeschreven is. En de vorige keer kost het mij bijna €30... toen heb ik niks gezegd want ik dacht mijn tijd kost meer dan €30. Maar na deze keer - sorry, ik ben klant van NS niet een donateur! 🙂
Badge +3
Begrijpelijk en (credits/props/kudos voor @Ben NS) ook opgelost.

Donateurs voor NS zijn zeldzaam, en wil ik ook niet zijn trouwens!

Als ik voor €30 de mist in ga -ook al is het mijn eigen fout/vergissing- mag NS ook in de hoogste (spoor)boom soms. Daarna praten we verder en lossen we het op!

Dank voor je reacties dus, dat scheelt al een boel. Ik ben wel wat gewend en een olifantenhuid is volgens mij een eerste vereiste om klantenservice te zijn. Die mogen sommige dingen niet zeggen en ik wél hier 😛
Reputatie 5
Wel aardig tegen elkaar blijven, heren 😉!

In dit geval had Aleks al vanaf de 16de NS Flex, Robert.
Via privéberichten heb ik alles met hem geregeld zodat hij niet onterecht teveel betaalt.

Reageer