beantwoord

NS ga met je tijd mee en informeer mensen sneller en digitaal als het verloren voorwerp is gevonden

• 23 september 2015
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Ik heb vandaag een brief van de NS gekregen dat mijn verloren portemonnee is gevonden. Je zou denken dat ik blij ben, maar het tegenovergestelde is waar. Ik ben zelfs best boos. Ik heb namelijk een nieuw rijbewijs besteld, kosten 38,80, terwijl ik mijn portemonnee met rijbewijs allang terug had kunnen hebben. Ik moet nu zelfs nog eens 15 euro verzendkosten betalen voor het opsturen van mijn portemonnee!

Mijn portemonnee was ik zondag 13 september kwijt geraakt tijdens mijn treinrit van Rotterdam CS naar Den Haag HS. Ik kwam er bij het uitstappen achter. Ik ben toen naar de service balie gegaan. De mevrouw achter de balie stond me raar aan te kijken en ze zei dat ze niks voor me kon betekenen en gaf een NS kaartje met een telefoonnummer erop.

Na 3 uur kwam ik terug op Rotterdam CS, nadat ik een nieuw en opgeladen OV Chipkaart had moeten kopen. Ik zag daar weer politie en vroeg aan een van de politieagenten of ze misschien een portemonnee hadden gevonden. En zowaar, de politieagent zei inderdaad dat een collega van hem een bruine portemonnee, mijn portemonnee is bruin, naar de servicebalie hadden gebracht. Dus ik blij, ik kom daar aan en vertel dit verhaal aan de man achter de balie. Nou heel vriendelijk was hij niet, maar hij ging even kijken, hij kwam terug met een portemonnee en vroeg toen wat mijn naam was. Hij liep weer terug naar achteren en kwam terug met het verhaal dat er geen portemonnee was gevonden met iets van mijn naam erop. Dus ik ging met een dode mus nog even praten met de politieagent.

Nou de volgende twee dagen heb ik een aantal keer geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen van de ns. In het keuzemenu werd er verteld dat ik ook via de website een verloren voorwerp kon registeren. Dus ik dacht laat ik dat maar doen, dat lijkt me gemakkelijker en sneller. Zo gezegd zo gedaan. Na een week niks gehoord te hebben van de NS, gaf ik de hoop op en ben ik naar de gemeente gegaan om aan te geven dat ik mijn rijbewijs ben kwijt geraakt. Kosten voor een nieuwe rijbewijs betaald.

Dat was eergisteren en vandaag krijg ik dus een brief, ja een brief!!, van de NS dat ze mijn portemonnee hebben gevonden. Kom op NS, in welke tijd leven jullie nog, ik weet dat jullie bekent staan om jullie vertraging, maar anno 2015 zou ik mij kunnen voorstellen dat dat zelfs de medewerkers van de NS een email adres hebben.

Ik heb gelijk weer het service nummer gebeld om meer te weten te krijgen. Mijn portemonnee was dus de zondag dat ik hem was kwijtgeraakt al ingeleverd op Rotterdam CS, maar waarom kon de balie medewerker dan niks vinden? Ik was 3 uur na vermissing op het station. En waarom werkt het online registreren van gevonden voorwerpen niet als het voorwerp op het station ligt, is er dan geen medewerker die dan even kijkt? Deze medewerker had me zo kunnen bellen of e-mailen, ik vul deze informatie in en er wordt niks mee gedaan. Nee ik krijg gewoon ouderwets een brief nadat mijn portemonnee al meer dan een week terecht is.

Eigenlijk zou ik graag een compensatie zien van de NS ,een tegemoetkoming van de gemaakte kosten, maar dat gaat er toch niet van komen.
NS, zouden jullie alsjeblieft een keer met jullie tijd mee kunnen gaan en dit verloren-gevonden voorwerpen proces versnellen door het meer te digitaliseren? Ik hoop dat dit vervolgens in de toekomst veel tijd, kosten en ergernis bespaart onder de treinreizigers.

icon

Beste antwoord door Iris NS 27 september 2015, 12:57

Welkom op het NS Serviceforum, Julien. Wat balen dat je je portemonnee was kwijtgeraakt. Ik snap je punt. Heb je deze situatie ook aangekaart bij de afdeling voor Gevonden Voorwerpen (0900-3212100)?
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het NS Serviceforum, Julien. Wat balen dat je je portemonnee was kwijtgeraakt. Ik snap je punt. Heb je deze situatie ook aangekaart bij de afdeling voor Gevonden Voorwerpen (0900-3212100)?
Erg spijtig dat zowel de servicebaliemedewerker die u in Den Haag sprak als die in Rotterdam het vertikten om op een fatsoenlijke wijze hun werk te doen, anders had u nog diezelfde dag uw portemonnee terug gehad.
Een volgende keer dus zelf beter op je spullen letten. Dan hoef je ook niet te gaan zeuren op de manier waarop een ander ervoor zorgt dat je ze terug krijgt. Je verhaal over een tegemoetkoming voor de gemaakte kosten is meer dan achterlijk. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je spullen, ook als je ze verliest.

Reageer