Maar de poortjes in Arnhem was wat nieuws. Haast om de trein te halen, je neemt gewoon het poortje waar je toevallig recht op af loopt, en dan ontdekt de conducteur in de trein dat je helemaal niet bij de NS ingecheckt hebt - dat zal dus wel een Arrivapoortje geweest zijn.
Goed - ze begreep ook wel dat ik na drie jaar niet in Nederland geweest te zijn niet precies doorhad hoe het allemaal werkte. Kreeg dus een boete met de tip de NS klantenservice te bellen zodra ik die boete thuisgestuurd kreeg (ik zie hier nu pas dat ik hem evengoed ter plekke had kunnen betalen - daar hebben we het niet eens over gehad). Dan kon ik even uitleggen hoe het zat en die boete dus ongedaan laten maken, wat ze zelf ook al bij de opmerkingen op de achterkant van het boetepapiertje schreef. Inclusief haar naam en conducteursnummer voor als de klantenservice het na wilde gaan.
Maar die boete wordt dus naar mijn adres in het buitenland gestuurd - dat is tenslotte mijn geregistreerde adres. Mijn vraag: wat is de meest praktische manier om de NS klantenservice vanuit het buitenland te bereiken? Kan het telefoonnummer daarvandaan überhaupt gebeld worden? Of kan ik beter de chat of zo nemen, en kunnen die het ook regelen?
Beste antwoord door Tochjo
Vanuit het buitenland kunt u vermoedelijk het eenvoudigst contact opnemen met de klantenservice via chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Bellen kan ook, als het goed is zou u vanuit het buitenland het nummer 0031-30 7515250 moeten kunnen bellen.
Bekijk origineel