beantwoord

NS klantenservice bereiken vanuit het buitenland

• 4 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 1493 Bekeken

Even een weekje Nederland... Heb nog zo'n gele NS credit card (of hoe het ding maar heet) van toen ik een paar jaar terug een paar maanden in Nederland was, maar totaal niet bekend met alle nieuwigheden natuurlijk. Inchecken bij die palen en dat je zelf bij moet houden en in- en uitchecken voor verschillende maatschappijen was me bekend.

Maar de poortjes in Arnhem was wat nieuws. Haast om de trein te halen, je neemt gewoon het poortje waar je toevallig recht op af loopt, en dan ontdekt de conducteur in de trein dat je helemaal niet bij de NS ingecheckt hebt - dat zal dus wel een Arrivapoortje geweest zijn.

Goed - ze begreep ook wel dat ik na drie jaar niet in Nederland geweest te zijn niet precies doorhad hoe het allemaal werkte. Kreeg dus een boete met de tip de NS klantenservice te bellen zodra ik die boete thuisgestuurd kreeg (ik zie hier nu pas dat ik hem evengoed ter plekke had kunnen betalen - daar hebben we het niet eens over gehad). Dan kon ik even uitleggen hoe het zat en die boete dus ongedaan laten maken, wat ze zelf ook al bij de opmerkingen op de achterkant van het boetepapiertje schreef. Inclusief haar naam en conducteursnummer voor als de klantenservice het na wilde gaan.

Maar die boete wordt dus naar mijn adres in het buitenland gestuurd - dat is tenslotte mijn geregistreerde adres. Mijn vraag: wat is de meest praktische manier om de NS klantenservice vanuit het buitenland te bereiken? Kan het telefoonnummer daarvandaan überhaupt gebeld worden? Of kan ik beter de chat of zo nemen, en kunnen die het ook regelen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 augustus 2017, 11:25

Vanuit het buitenland kunt u vermoedelijk het eenvoudigst contact opnemen met de klantenservice via chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Bellen kan ook, als het goed is zou u vanuit het buitenland het nummer 0031-30 7515250 moeten kunnen bellen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Bij NS kun je je boete niet meer in de trein betalen volgens mij.

Als andere vervoerders je deze optie geven, doe het niet! Je gaat dan namelijk akkoord met een verlaagd boetetarief in ruil voor de voorwaarde dat je geen bezwaar meer kunt maken tegen de boete. Men noemt dat een 'rituitrijkaart'. O.a. Connexxion en Syntus werken daarmee.
Hallo Ogterop Deux. Welkom op het NS Serviceforum!

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat er iets fout gaat tijdens het in of uitchecken. Helemaal wanneer je al enkele jaren geen gebruik hebt gemaakt van de OV-chipkaart. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de NS Klantenservice om te kijken of er een coulance mogelijkheid is. De boete is meestal na 2 a 3 dagen zichtbaar in het systeem. Zoals Tochjo aangeeft kun je het beste via een online kanaal contact opnemen om zo geen extra kosten te maken.

Ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen nadat je contact hebt opgenomen 🙂
Thank you! 🙂
Badge +3
Vanuit het buitenland kunt u vermoedelijk het eenvoudigst contact opnemen met de klantenservice via chat (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of door een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Bellen kan ook, als het goed is zou u vanuit het buitenland het nummer 0031-30 7515250 moeten kunnen bellen.

Reageer