NS Klantenservice wil dat ik factuur 2x betaal | NS Community
beantwoord

NS Klantenservice wil dat ik factuur 2x betaal

  • 27 January 2023
  • 10 reacties
  • 230 Bekeken

Ik heb mijn factuur wat later moeten betalen door omstandigheden. Factuur is 20/1 betaald. 26/1 een laatste herinnering ontvangen. Wat blijkt, ik ben betalingskenmerk/debiteurnummer vergeten. Chat met klantenservice levert als oplossing op dat ik maar nog een keer moet betalen omdat de financiële afdeling de betaling niet zo snel kan traceren en koppelen.…

Dat is toch flauwekul

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 January 2023, 09:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij bijna elk bedrijf is dat inderdaad flauwekul. Bij NS zou ik dat advies echter toch maar opvolgen om verdere problemen te voorkomen. De organisatie is helaas niet zo flexibel dat dat “even” geregeld kan worden. De eerdere betaling zal bij verwerking niet gekoppeld kunnen worden aan een factuur en zal uiteindelijk teruggestort worden op uw bankrekening.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt gelijk, het is flauwekul dat jij nogmaals moet betalen, nadat NS niets heeft kunnen incasseren en jij het overmaakt zonder de benodigde kenmerken zodat de betaling moeilijker te traceren is.

Zo is het ook flauwekul als je de betaling niet nogmaals doet en er een incassobureau aan te pas komt. Je had toch al betaald? Dat NS niet kan zien waarvoor is gewoon flauwekul.

Reputatie 7
Badge +3

Pff, MoDe heeft haar koffie weer 's niet gehad, hoor. Ja, TS heeft een foutje gemaakt en geeft dat ook toe. Maar bij vrijwel elk bedrijf kun je gewoon contact opnemen, aangeven wat je wanneer betaald hebt en dan wordt het door de betreffende afdeling alsnog aan de juiste factuur gekoppeld. Bij NS moet alles altijd weer op de meest klantonvriendelijke manier.

Bij bijna elk bedrijf is dat inderdaad flauwekul. Bij NS zou ik dat advies echter toch maar opvolgen om verdere problemen te voorkomen. De organisatie is helaas niet zo flexibel dat dat “even” geregeld kan worden. De eerdere betaling zal bij verwerking niet gekoppeld kunnen worden aan een factuur en zal uiteindelijk teruggestort worden op uw bankrekening.

Als de klantenservice dat dan meld wordt er iets meer duidelijkheid gegeven. 

Reputatie 7
Badge +3

Pff, MoDe heeft haar koffie weer 's niet gehad, hoor. Ja, TS heeft een foutje gemaakt en geeft dat ook toe. Maar bij vrijwel elk bedrijf kun je gewoon contact opnemen, aangeven wat je wanneer betaald hebt en dan wordt het door de betreffende afdeling alsnog aan de juiste factuur gekoppeld. Bij NS moet alles altijd weer op de meest klantonvriendelijke manier.

Klopt ik heb nog geen koffie gehad, ik krijg ook nooit koffie, moet dat zelf kopen. Ook flauwekul natuurlijk.

NS is een vrij groot bedrijf en lijkt me lastig om snel een betaling terug te vinden van iemand die te laat betaald heeft, voordat de termijn van betaling is verstreken. Wil je niet een incassoburo achter je aan krijgen dan kun je beter het zekere voor het onzekere nenen en nogmaals betalen met de juiste kenmerken. Dat eerder betaalde geld komt terug, alleen verwacht ik dat dat nog even kan duren.

Niet alleen bij NS zijn ze zo ‘klantonvriendelijk’ mbt betalingen. Om geld terug te krijgen dat van onze rekening werd afgeschreven voor de verzekering van een ons onbekend persoon heb ik heel wat telefoontjes moeten plegen. Er was geen naam-rekening check gedaan en wij moesten maar bewijzen dat wij die persoon niet waren.

Reputatie 7
Badge +3

NS is een vrij groot bedrijf en lijkt me lastig om snel een betaling terug te vinden van iemand die te laat betaald heeft, voordat de termijn van betaling is verstreken. Wil je niet een incassoburo achter je aan krijgen dan kun je beter het zekere voor het onzekere nenen en nogmaals betalen met de juiste kenmerken. Dat eerder betaalde geld komt terug, alleen verwacht ik dat dat nog even kan duren.

Dat was toch allemaal al aan TS gemeld? Wat voegt jouw reactie dan nog toe, behalve TS even lekker op z'n nummer zetten omdat-ie een foutje heeft gemaakt? En blijkbaar had de klanteNService niet gemeld dat-ie het geld van de eerste betaling terug zou krijgen. Dan snap ik dat iemand dat ‘flauwekul’ vindt.

Pff, MoDe heeft haar koffie weer 's niet gehad, hoor. Ja, TS heeft een foutje gemaakt en geeft dat ook toe. 

TS is natuurlijk zelf ook een prutser die eerst niet op tijd betaald (incasso is kennelijk mislukt) en vervolgens het betalingskenmerk vergeet waardoor de overschrijving zoek raakt.

Reputatie 3

Pff, MoDe heeft haar koffie weer 's niet gehad, hoor. Ja, TS heeft een foutje gemaakt en geeft dat ook toe. 

TS is natuurlijk zelf ook een prutser die eerst niet op tijd betaald (incasso is kennelijk mislukt) en vervolgens het betalingskenmerk vergeet waardoor de overschrijving zoek raakt.

NS mag zelf er blijkbaar onbeperkt lang erover doen om claims zelf terug te betalen. Ik vind het apart als je een schuld aan NS hebt gaan die gelijk dreigbrieven sturen als NS een schuld aan jou heeft moet je maar lijdzaam wachten totdat het NS genegen is om te betalen. Dus wie is hier nu de echte prutser?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

De vraag wie hier nu eigenlijk de prutsers zijn lijkt me zeer relevant.

Een bedrijf moet zich instellen op het maken van foutjes door klanten en vervolgens de ontstane problemen op een klantvriendelijke manier oplossen. Zeker als er al betaald is.

Reputatie 7
Badge +3

NS is een vrij groot bedrijf en lijkt me lastig om snel een betaling terug te vinden van iemand die te laat betaald heeft, voordat de termijn van betaling is verstreken. Wil je niet een incassoburo achter je aan krijgen dan kun je beter het zekere voor het onzekere nenen en nogmaals betalen met de juiste kenmerken. Dat eerder betaalde geld komt terug, alleen verwacht ik dat dat nog even kan duren.

Dat was toch allemaal al aan TS gemeld? Wat voegt jouw reactie dan nog toe, behalve TS even lekker op z'n nummer zetten omdat-ie een foutje heeft gemaakt? En blijkbaar had de klanteNService niet gemeld dat-ie het geld van de eerste betaling terug zou krijgen. Dan snap ik dat iemand dat ‘flauwekul’ vindt.

Wat voegen jouw reacties op mij eigenlijk toe?

Reageer