NS Koppeling plus

• 30 augustus 2016
  • 21 reacties
  • 3788 Bekeken

Ik ben Maarten en na ruim 43 jaar te hebben gewerkt bij NS sinds april van dit jaar gepensioneerd.
Ik zou graag nog geïnformeerd willen worden over het bedrijf. NS heeft daarvoor koppeling plus bedacht, speciaal voor gepensioneerden.
Echter, deze website is sinds decemebr 2015 morsdood. Er wordt niets meer aangedaan en zo mis ik koppeling en ander nieuws.
NS laat hier zijn gepensioneerden stikken. Na een zoektocht bij mijn nog bekende NS netwerk kwam ik bij een persoon uit die vertelde dat de website niet meer wordt ondersteund door de fabrikant. Op mijn vraag of de gepensioneerden dan niet ingelicht moeten worden en of er een alternatief komt is tot op heden geen antwoord gekomen.

21 reacties

Hi Maarten! Welkom op het Serviceforum!

Ik ga je signaal doorzetten naar een andere afdeling. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen hoor je van me!

Ohja...

Geniet van je pensioen 😉
Badge +3
Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen hoor je van me!
Dat wordt dan Terugkoppeling Plus.
Goed gevonden iMark ;)

Maarten, wil je mij via een privébericht je NAW-gegevens en telefoonnummer sturen? Dan geef ik deze door aan de betreffende afdeling en kunnen zij contact met je opnemen 🙂 Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
De betreffende afdeling zal contact opnemen met TS om Koppeling Plus te bespreken. Wellicht dat Maarten ons wil laten weten hoe dit contact is verlopen? 🙂
Tot nu toe alleen nog contact gehad met Denice, verder van niemand nog wat gehoord.
Wat is TS?
TS is een afkorting voor topicstarter :)

Ik ga er nog een keer voor je achteraan, Maarten!
Ik ben gisteren gebeld door afdeling communicatie. Koppeling plus word niet meer ondersteund. Zelfs een boodschap op de website dat deze beëindigd is is zelfs niet meer mogelijk. Aan het spoorwegpensioenfonds zal doorgegeven worden dat deze site niet meer moet worden doorgegeven aan nieuwe gepensioneerden. Slecht nieuws dus. Dit valt allemaal onder kostenbesparing, mijn persoonlijke mening is dat je niet op personele voorzieningen moet gaan bezuinigen want dat zijn slechts peanuts op de totale kosten en je motiveert het personeel er niet mee. Zelfs de koppeling als pdf per e-mail of een nieuwsbrief naar de gepensioneerden was ook niet mogelijk. Niet leuk allemaal als je ruim 43 jaar bij het bedrijf hebt gewerkt wil je nog wel een beetje betrokken blijven. Ik hoop dat het management van NS nog eens tot inkeer komt.
Mooi dat het wordt gecommuniceerd, maar jammer dat het niet mogelijk is, Maarten.
Je zal er mee moeten leren dat als je met pensioen gaat je voor NS bent uitgerangeerd.Ik ben nu 10 jaar met pensioen en ze laten je gewoon barsten.Je hoort nooit meer iets want je bent bij het SPF en net meer bij NS, Koppeling etc hoort niet bij gepensioneerden. Geld wordt over de balk gegooid maar gepensioneerden kunnen dood bloeien. Dit ervaar ik nu 10 jaar en ga er vanuit dat het nooit zal veranderen.Als ze nu zo met werkenden omgaan dan blijft niemand meer dan 40 jaar zich voor dit bedrijf in zetten.Dus weg bij NS ook weg uit het zicht.
Welkom op het NS Serviceforum Dolf. Ik vind het erg jammer om te lezen dat je zo teleurgesteld bent. Ik zal je feedback doorgeven.
Je zal er mee moeten leren dat als je met pensioen gaat je voor NS bent uitgerangeerd.Ik ben nu 10 jaar met pensioen en ze laten je gewoon barsten.Je hoort nooit meer iets want je bent bij het SPF en net meer bij NS, Koppeling etc hoort niet bij gepensioneerden. Geld wordt over de balk gegooid maar gepensioneerden kunnen dood bloeien. Dit ervaar ik nu 10 jaar en ga er vanuit dat het nooit zal veranderen.Als ze nu zo met werkenden omgaan dan blijft niemand meer dan 40 jaar zich voor dit bedrijf in zetten.Dus weg bij NS ook weg uit het zicht.
Ja Dolf ik ben al 21 jaar met VUT/Pensioen en ik moet je jammer genoeg gelijk geven de Koppeling plus kon je nog wat zien en lezen maar de laatste tijd was dat ook al niet veel meer. Groet van Cor
Opzoek naar een contactadrrs om te vragen waar mijn koppeling blijft na mijn pensioen, april 2016, kom ik deze discussie tegen. Uit het oog uit het hart?
Ja dat kan je wel zeggen Nick. Toen ik met de Vut/ pensioen ging kregen we nog de koppeling, later mochten we via NS insite de koppeling digitaal lezen en konden we ook nog kijken naar jubilea van de werkende collega's. En ook overlijdingsdata van gepensioneerden. Maar allemaal afgeschaft in het kader van bezuinigingen. Maar ze vergeten de goodwill die gepensioneerden voor het bedrijf zouden kunnen betekenen. Maar het pensioen komt wel trouw dus daar hoef je niet bang voor te zijn
Dat uit het oog uit het hart waar het in deze topic over gaat lijkt mij iets dat de vakbonden moeten oppakken.
Opzoek naar een contactadrrs om te vragen waar mijn koppeling blijft na mijn pensioen, april 2016, kom ik deze discussie tegen. Uit het oog uit het hart?
Nick je kunt wel lid worden van de bond van gepensioneerd vervoerspersoneel, dit kost € 1,60 per maand. Er zijn verschillende afdelingen in het land en die houden regelmatig bijeenkomsten waar gekaart wordt uitstapjes gemaakt e.d. Ze hebben ook een website kijk er eens op.
40 dienstjaren en vele inzet voor dit bedrijf gedaan, oa hulpverleningsploeg en ongevallenploeg, bedrijfsbrandweer enz meerdere dodelijke aanrijdingen,maar weg is weg je telt niet meer mee,vrijvervoer werd ons ook al afgenomen onder het motto belasting doet lastig. maar met de oprot premie voor managers en direktieleden wordt niet bezuinigd. dit is bedank voor je inzet.
gr john oud hc
Zo ken ik je weer Dolf.
Maar ik ben het volledig met je eens want ook ik mis de oude berichtgeving van NS voor de gepensioneerden enorm.
Ik ging zo'n 1 keer in de maand even het overzicht door wie inmiddels als gepensioneerden onze club hadden versterkt. Ook de overlijdensberichten waren het item waarnaar ik zocht om evt. een herdenkingsdienst te bezoeken.
Maar ik vind het ergste dat je niets meer hoort van het reilen en zeilen van het bedrijf alwaar we toch met heel veel plezier hebben gewerkt.
Hartelijke groeten van Roel Ananias.
Na lange tijd wilde ik wel eens weten wie van mijn oud-collega's met pensioen of overleden zijn. Helaas is dus de iNSitePlus pagina niet meer aanwezig. Via Google dan op dit forum gekomen en de discussie gelezen. Bijzonder spijtig (zachtjes uitgedrukt) :@dat oud-NSers zo behandeld of niet behandeld worden na vele jaren trouwe dienst. Nu alleen nog te volgen via de media !!! Jammer dat in 1995 dat zo nodig veranderd moest worden en zie wat het nu is.
Hopelijk is er toch nog ergens iemand die solidair is met de oud NSer en er toch eens een website komt voor ons.
Badge +3
Het zou al een hele verbetering zijn wanneer NS het bedrijfsblad Koppeling als pdf beschikbaar zou stellen. Dat kost helemaal niets.

Reageer