NS-medewerkers gezocht voor een onderzoek naar de sociale veiligheid in het openbaar vervoer!

• 30 september 2020
  • 7 reacties
  • 396 Bekeken

Beste community,

Ik ben op zoek naar NS-medewerkers die geïnterviewd willen worden over de sociale veiligheid in het openbaar vervoer. Ik studeer namelijk Integrale Veiligheidskunde aan de Haagse Hogeschool en ik breng nu in kaart welk effect het Actieprogramma Sociale Veiligheid heeft. Hoofdzakelijk ben ik geïnteresseerd in de ervaringen van NS-medewerkers en hun kijk op de huidige gang van zaken.

Ik wil benadrukken dat zowel ik als de opleiding uiterst vertrouwelijk omgaan met de informatie, daarnaast kunnen alle gegevens worden geanonimiseerd.

Tot slot kijk ik uit naar interessante gesprekken!

Vriendelijke groeten,

Tarik Rbia                 

E-mail: 19135564@student.hhs.nl

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Laat me eens raden: weer zo'n voorspelbaar links onderzoekje met de conclusie dat er nog veel meer personeel bij moet komen. Waar het allemaal van betaald moet worden wordt er dan niet bij verteld.

Als je zo'n onderzoek wil doen moet je de reiziger en niet het personeel gaan interviewen. Het personeel is niet objectief en heeft financiële belangen bij de conclusies.

Reputatie 7
Badge +3

Dan krijg je antwoorden dat de meeste reizigers graag meer personeel zou willen zien in het OV om het gevoel van sociale veiligheid te vergroten. Bij de vervolgvraag of de tarieven dan omhoog mogen om dat te gaan bekostigen zegt men dan daar niet extra voor te willen betalen.

Reputatie 7

Er is niet meer personeel nodig, maar veel meer een controlerende functie en zichtbaarheid van het bestaande personeel in de trein. Veel reizigers zullen juist dat denk ik aangeven. Andere prioriteiten in de dienstuitvoering stellen dus.

Reputatie 6

Ik constateer hier veel vooringenomenheid bij een aantal mensen die hier niet benaderd worden.