NS Service- en alarmzuilen op station en NS klantenservice op zondagochtend 7 mei 2017 onbereikbaar?

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanwege een stroomstoring was het zondagochtend 7 mei 2017 tussen 01:36 uur en 04:50 uur niet mogelijk om gebruik te kunnen maken van de NS Service- en Alarmzuilen.
Het was 3 uur lang dus niet mogelijk om via de Alarmzuil rechtstreeks contact maken
met een NS-medewerker (normaal 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar).

Ook het nummer 0800-0540 (Hulp op afstand bij Kaartautomaten) werd niet beantwoord.
Dat gold óók ook voor het telefoonnummer van NS Klantenservice, 030-7515155

Hoeveel % van de tijd mogen deze NS Service- en Alarmzuilen eigenlijk offline zijn?
En waarom worden dit soort storingen niet vermeldt op www.ns.nl/storingen?
Zijn er geen back-up voorzieningen, wanneer de stroom uitvalt?

14 reacties

Ik heb hier zelf geen weet van Michiel en probeer dit uit te zoeken. Heb je hier zelf hinder van ondervonden? Waarom moest je ons op dit tijdstip bereiken?
Het betrof een melding die ik wilde maken i.v.m. een kapotte kaartautomaat.
Toen ik een dag later rond hetzelfde tijdstip alsnog belde, werd de telefoon wel beantwoord.

Naar nu blijkt, is dat er bij deze stroomstoring naast de NS Klantenservice
óók de veiligheidscentrale van NS 3 uur niet bereikbaar was.

"De rode alarmknop (SOS) is uitsluitend bedoeld voor noodsituaties. Wanneer u op deze knop drukt, krijgt u direct contact met onze veiligheidscentrale. U kunt onveilige situaties of ongevallen melden. Noodoproepen worden afgehandeld in samenwerking met de politie en andere hulpdiensten."

Er zal op zo'n moment maar net iets gebeuren op één van de 397 spoorwegstations...
Reputatie 7
Dan bel je 112.
Reputatie 7
Badge

Er zal op zo'n moment maar net iets gebeuren op één van de 397 spoorwegstations...

Je kan toch ook gewoon 112 bellen? 😉
Dan bel je 112.
Kan 112 dan een poortje openen?
Reputatie 7

Kan 112 dan een poortje openen?

Waarvoor zou dat nou weer nodig zijn?
In noodsituaties trap je die toch gewoon open.....
Reputatie 7
Vergeten we niet dat er gewoon netjes een noodknop zit?

Ja, das ook een optie 🙂 Maar als die knop ook niet meer werkt en 112 de poortjes niet kan openen en er geen plaats is voor een helikopter om te landen of een drone beschikbaar is die mensen voor de trein kan wegslepen. 🆒 Denk dat dat topic nog wel terug te vinden is 😉 En ik ook niet over het poortje kan klimmen dat ik dan het poortje open trap 😉
Reputatie 6
Badge
En bij stroomstoringen gaan de poortjes vanzelf al open, en zullen de systemen voor een aantal uren de in/-uitcheck transacties gewoon bijhouden doordat ze een UPS hebben. Het echte afschrijven zal pas gebeuren op het moment dat ze weer stroom hebben. Dat is wat ik begrepen heb.
En bij stroomstoringen gaan de poortjes vanzelf al open, en zullen de systemen voor een aantal uren de in/-uitcheck transacties gewoon bijhouden doordat ze een UPS hebben. Het echte afschrijven zal pas gebeuren op het moment dat ze weer stroom hebben. Dat is wat ik begrepen heb.
Ik heb het niet over een stroomstoring op het station, maar bij het veiligheidscentrum van NS.

Bij een stroomstoring op het veiligheidscentrum van NS zullen niet op 397 stations de poortjes zich openen.
Reputatie 7
Nee, maar in nood kun je ze zelf openen en dat is waar het om gaat.
Hoi Michiel,

Begrijp ik het goed dat er geen probleem is geweest? (dat je zelf niet in nood was)
Volgens mij weten alle forumleden in dit topic wat de opties zijn bij een noodsituatie, toch?
Reputatie 7
Badge
Hoi Michiel,

Volgens mij weten alle forumleden in dit topic wat de opties zijn bij een noodsituatie, toch?

Ja zeker. 🙂

Reageer