beantwoord

onbeantwoorde brief en telefoongesprekken

• 1 september 2017
  • 16 reacties
  • 376 Bekeken

Op 15 juli 2017 heb ik een brief gestuurd met daarin 2 ongebruikte kaartjes die wij wegens droevige omstandigheden niet hebben kunnen gebruiken. Ik heb hierover gebeld op 7-8 en 15-8. Nog steeds wacht ik op een antwoord.
Inmiddels heb ik wel een abonnement bij NS afgesloten en dat is uiteraard wel geaccepteerd. Waarom dan geen antwoord op brief en telefoon, hier moet toch melding van zijn gemaakt. Jammer ik had gedacht NS na mijn telefoontje op 15-8 wel contact zou opnemen.
Graag en uiteraard wacht ik NU op een antwoord. Bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groet.
R. van den Broek
icon

Beste antwoord door Slidestops 1 september 2017, 10:50

Met een ongebruikte eenmalige chipkaart kunt u naar een servicebalie (loket) en direct restitutie krijgen.
Een e-ticket wordt nimmer vergoed.

Een brief sturen is een van de langzaamste manieren van contact opnemen en kan vele weken duren voor er een reactie op komt. Normaal gezien is een andere manier van contact veel sneller, en kaarten hoeven vaak niet worden opgestuurd voor restitutie, er staat namelijk een kaartnummer op.

Nu is er weinig aan te doen, het enigste wat u kunt doen is afwachten.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Met een ongebruikte eenmalige chipkaart kunt u naar een servicebalie (loket) en direct restitutie krijgen.

Een brief sturen is een van de langzaamste manieren van contact opnemen en kan vele weken duren voor er een reactie op komt. Normaal gezien is een andere manier van contact veel sneller, en kaarten hoeven vaak niet worden opgestuurd voor restitutie, er staat namelijk een kaartnummer op.

Goedemorgen rietvdbroek en welkom op het NS Serviceforum :)

Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom een reactie zolang uitblijft terwijl een abonnement afsluiten wel meteen lukt. Een abonnement afsluiten is vooral "automatisch werk". De mails hierover worden bijvoorbeeld automatisch verstuurd. Een restitutieverzoek afhandelen is mensenwerk. Deze twee zaken worden op verschillende afdelingen afgehandeld. Zoals Slidestops al aangeeft, kan het meerdere weken duren voordat je reactie ontvangt op een brief. Met een eenmalige chipkaart (een kaartje uit de automaat) kun je inderdaad meteen restitutie aanvragen bij de servicebalie. Bedankt voor de tip, Slidestops! Wellicht wordt er voor jou een uitzondering gemaakt, maar e-tickets worden niet vergoed. Dit omdat we niet kunnen controleren of hiermee gereisd is.
Onbevredigend antwoord. Ik ga geen geld terug vragen als de kaartjes zijn gebruikt!!!!
Door droevige omstandigheden is dit helaas niet gebeurd. Toch wil ik u vragen om deze kaartjes op een of andere manier te compenseren.

Bij voorbaat dank
Met vriendelijke ghroet
Riet, zou je mij je naam, adres en geboortedatum kunnen sturen in een privébericht? Ik zoek het graag nog even uit voor je. Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken.
Mijn naam: x
x
geb. x
Abonnement kaartnr. x
Badge +3
@rietvdbroek: Dit is een reizigersforum, uw gegevens staan nu openbaar. Binnen een uur kunt u het bericht nog aanpassen door rechtsboven op het potloodje naast de 6 te klikken.

Een privebericht aan Iris NS stuurt u door hier te klikken en dan op een van de blauwe 'Stuur bericht' knoppen.
Ik heb je gegevens even weggehaald rietvdbroek, aangezien deze voor iedereen te lezen zijn. Zoals Robert B aangeeft kan je deze gegevens via een privebericht sturen.
Ben nu al weer een aantal dagen bezig om antwoord te krijgen op mijn vraag, die ik heb gesteld via NS aan Iris
dit nav de brief die ik heb geschreven 15 juli 2017
Krijg nergens antwoord op. Wat een service....
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is nog steeds of het e-tickets zijn. In dat geval kunt U echt geen geld terugkrijgen om dat niet gecontroleerd kan worden of ze niet gebruikt zijn. Dat staat ook heel duidelijk in de voorwaarden toen U ze kocht, het is een risico neemt als je een e-ticket koopt. Als je dat risico niet wil nemen moet je een ticket in de automaat kopen of op een chipkaart reizen.
Nee het waren geen e-tickets, maar gewoon gekocht en niet gebruikt.
Maar weet u wat, laat alles maar zitten. Ik ben het beu. Zoals ik al eerder zei, Ik ga geen tickets claimen als ze gebruikt zijn.
Weet voldoende van NS.
Mevrouw vdbroek, komt u in de buurt van een servicebalie van NS?
Met een eenmalige chipkaart (een kaartje uit de automaat) kun je inderdaad meteen restitutie aanvragen bij de servicebalie. Dus wellicht als u daar zin in heeft en 'even langswipt' hebt u het geregeld en hoeft u niet te wachten op een reactie via dit forum of de brief.
Informatie over de OV-servicewinkel (waar het om gaat), zie vooral kopje 'Stations met een OV Service & Tickets winkel'.

Voor de openingstijden van de locatie gaat u naar http://www.ns.nl/stationsinformatie en typt u de naam van de plaats waar de OV-servicewinkel zich bevindt in, klikt u de suggestie aan en klikt u op 'zoek'. Dan klikt u onder kopje 'verkoop- en reisinformatie' op 'NS service- en verkooppunt'. U ziet dan de openingstijden.

Overigens zijn er ook service- en verkooppunten die niet de 'uitstraling van een OV-servicewinkel' hebben.
Als u zoekt op een aantal treinstations bij u in de buurt via http://www.ns.nl/stationsinformatie zoals hierboven omschreven, vindt u wellicht ook een locatie die geen 'OV-servicewinkel' is maar u wel kan helpen.
als u de brief die ik en de mail die ik heb gestuurd lees, ziet u dat ik de kaartjes heb opgestuurd
Maar wat ik al zei, laat maar. Dus dit is de laatste mail die ik beantwoord. Graag wil ik uit dit systeem verwijderd worden
Dag mevrouw vd Broek,

Helaas kan ik de brief en de mail niet lezen want ik werk niet voor de Nederlandse Spoorwegen.
Dit systeem is er vooral voor bedoeld dat medereizigers met elkaar praten en elkaar helpen. Ik ben dus ook een medereiziger.

U herkent een medewerker in dit systeem aan de uitgang "NS" achter de naam.

Ik ga er vanuit dat een medewerker van NS alsnog hier reageert.

Ik hoop wel dat u een kopie heeft gemaakt van de kaartjes want brieven raken soms bij PostNL of het NS kantoor zoek...
Goedemiddag rietvdbroek,

Er is inderdaad een privébericht gestuurd, maar zonder NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) en geboortedatum. Zou je het alsnog willen sturen? Ik help je graag verder namelijk.
Update: Inmiddels heb ik rietvdbroek kunnen helpen met haar probleem en haar gecompenseerd voor de niet gebruikte E-tickets.

Reageer