beantwoord

Onbereikbaarheid "klantenservice"

  • 2 mei 2020
  • 3 reacties
  • 540 Bekeken

Mijn vrouw en ik worden geacht niet te reizen per trein vanwege de Corona-crisis. Wij hebben al zeer frequent langdurig geprobeerd de Klantenservice te bereiken. Met inmiddels flink oplopende telefoonkosten. Maar wat “Klantenservice” heet, is kennelijk meer een “Onbereikbaarheidsservioce”. Kennelijk is de NS erop uit dat “klanten” hun voordeeluren kaartjes niet gebruiken. Omwisselen voor een later te gebruiken voucher lukt niet op deze manier.

Daarom hebben wij besloten om een dezer dagen maar gewoon de trein te pakken.

 

icon

Beste antwoord door Thom 2 mei 2020, 17:38

Op grond waarvan veronderstelt u dat de telefoonkosten flink oplopen? NS Klantenservice bellen gaat met lokaal tarief vanaf uw vaste telefoon. Het is zeker waar dat Klantenservice op dit moment lange wachttijden heeft, maar juist door de Coronacrisis en de verzoeken om een compensatiekaartje  is er veel contact met klanten die het via Internet niet kunnen of willen regelen. Niet iedereen kan nu eenmaal goed met de digitale middelen omgaan, en dat is een gegeven,

Verder suggereert u dat NS er op uit zou zijn de Keuzedagen of andere goedkope kaarten niet te kunnen laten gebruiken. Het tegendeel is het geval. NS verstrekt gratis een e-ticket als vervanging, die u tot het einde van het jaar kunt gebruiken. Daarvoor moet Klantenservice uiteraard wel benaderd worden en er is gewoon een wachttijd. Het is simpel op te lossen door ‘s avonds na tienen te bellen. Klantenservice is er 24 uur per dag en dan is het veel rustiger. Het kost inderdaad één tik telefoonkosten.

 

NS neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en blijft, ondanks het risico op besmetting van het personeel, het vervoer in stand houden voor de vitale beroepen. Ik kan uit uw posting niet afleiden dat u daar toe behoort. Ik zou uw verantwoordelijkheid nemen, zeker als u met uw voordeelurenkaartje een keuzedag bedoelt. Dan bent u zestig plus en is thuisblijven verstandiger. Zeker omdat u voor een keuzedag een gratis compensatieticket krijgt die tot het einde van het jaar geldig is. De trein is nu even geen uitje.

 

Ik denk dat u nogal wat dingen veronderstelt die gewoon niet juist zijn. Het zijn echt factless facts en dit is een serieus forum, waar reizigers elkaar helpen.

 

U kunt uw kaartnummer beter even verwijderen, uit overwegingen van privacy. Het is hier een openbaar forum en niet iedereen heeft goede bedoelingen. Het moet binnen een uur na plaatsing. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor Bewerk.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op grond waarvan veronderstelt u dat de telefoonkosten flink oplopen? NS Klantenservice bellen gaat met lokaal tarief vanaf uw vaste telefoon. Het is zeker waar dat Klantenservice op dit moment lange wachttijden heeft, maar juist door de Coronacrisis en de verzoeken om een compensatiekaartje  is er veel contact met klanten die het via Internet niet kunnen of willen regelen. Niet iedereen kan nu eenmaal goed met de digitale middelen omgaan, en dat is een gegeven,

Verder suggereert u dat NS er op uit zou zijn de Keuzedagen of andere goedkope kaarten niet te kunnen laten gebruiken. Het tegendeel is het geval. NS verstrekt gratis een e-ticket als vervanging, die u tot het einde van het jaar kunt gebruiken. Daarvoor moet Klantenservice uiteraard wel benaderd worden en er is gewoon een wachttijd. Het is simpel op te lossen door ‘s avonds na tienen te bellen. Klantenservice is er 24 uur per dag en dan is het veel rustiger. Het kost inderdaad één tik telefoonkosten.

 

NS neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en blijft, ondanks het risico op besmetting van het personeel, het vervoer in stand houden voor de vitale beroepen. Ik kan uit uw posting niet afleiden dat u daar toe behoort. Ik zou uw verantwoordelijkheid nemen, zeker als u met uw voordeelurenkaartje een keuzedag bedoelt. Dan bent u zestig plus en is thuisblijven verstandiger. Zeker omdat u voor een keuzedag een gratis compensatieticket krijgt die tot het einde van het jaar geldig is. De trein is nu even geen uitje.

 

Ik denk dat u nogal wat dingen veronderstelt die gewoon niet juist zijn. Het zijn echt factless facts en dit is een serieus forum, waar reizigers elkaar helpen.

 

U kunt uw kaartnummer beter even verwijderen, uit overwegingen van privacy. Het is hier een openbaar forum en niet iedereen heeft goede bedoelingen. Het moet binnen een uur na plaatsing. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor Bewerk.

Badge +3

Daarom hebben wij besloten om een dezer dagen maar gewoon de trein te pakken.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, reizen omdat je kaartjes op moet maken.

Bellen rond etenstijd gaat meestal ook prima, gebruik wel het gewone 030 751 5155 nummer en geen dure 0900 doorschakeldienst. Dan kost het je niets behalve de belminuten (vaak uit je belbundel).

 

Reputatie 2

Op ..

..k denk dat un nogal wat dingen veronderstelt die gewoon niet juist zijn. Het zijn echt factless facts en dit is een serieus forum, waar reizigers elkaar helpen.

U kunt uw kaartnummer beter even verwijderen, uit overwegingen van privacy. Het is hier een openbaar forum en niet iedereen heeft goede bedoelingen. Het moet binnen een uur na plaatsing. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor Bewerk.

 

Dit forum is een serieuze besparing. Het nadeel van een openbaar forum is sencuur. 

Reageer