beantwoord

Onderzoek van Blauw Research lijkt me Phishing mail

• 8 mei 2019
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

Kreeg zojuist een mail over onderzoek treinreis waar je 100 eur mee kan verdienen.
Lijkt me een phishing mail zijn omdat url www1.blauw-survey.com niet van ns zelf is.
Iemand idee?

De mail begint met:

Geachte heer XX,

Volgens onze informatie heeft u bij NS aangegeven dat we u mogen benaderen voor onderzoek. Om die reden nodigen we u graag uit voor een onderzoek over een treinreis die u of uw kind (jonger dan 16 jaar) de afgelopen drie maanden heeft gemaakt.

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Blauw Research voert dit onderzoek uit in opdracht van NS. Vanzelfsprekend is uw deelname volstrekt anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten. Met uw deelname maakt u kans op 100 euro.

Groet, Jos
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 mei 2019, 11:19

Op deze pagina staat dat het e-mailadres NS@blauw-survey.com momenteel gebruikt wordt door een bureau dat onderzoek uitvoert voor NS Extra.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Voor zover ik weet is Blauw Research het onderzoeksbureau dat op dit moment voor NS dit soort onderzoeken uitvoert. Ik heb in april nog aan een onderzoek meegedaan. Het is geen phishing mail.

Ik krijg dergelijke uitnodigingen omdat ik lid ben van het NS Panel. Maar blijkbaar krijg je ze ook wanneer je ooit een vinkje hebt gezet dat NS je mag benaderen voor onderzoeken.
Badge +3
Op deze pagina staat dat het e-mailadres NS@blauw-survey.com momenteel gebruikt wordt door een bureau dat onderzoek uitvoert voor NS Extra.
Dan is het dus veilig, bedankt.
Hallo JosArnhem en welkom bij de NS community.

Ik zie dat er reeds antwoord is gegeven op je vraag. Bedankt Tochjo en iMark!

Reageer