Onduidelijke correspondentie NS brieven

In de laatste maanden is mij opgevallen dat de correspondentie tussen NS en klant soms onduidelijk is en een enkele keer zelfs tegenstrijdig aan hetgeen in dezelfde brief wordt gesteld. Zowel bij het opvragen van een nieuwe OV-chipkaart wegens verlies als bij een omzetting van een Voordeelurenkaart naar een Dal Vrij kaart. Het eerste jaar kost deze kaart na aftrek van een actiekorting € 31. Echter na activeren van de kaart wordt ineens de normale prijs van € 52 geincasseerd. Bij navraag blijkt dat je eerst € 52 moet betalen en dat binnen drie weken nadien het verschil wordt terugbetaald. Dit staat niet in de brief. Door de medewerker klantenservice wordt erkend dat de brief op dit punt niet juist.

Ik wil de suggestie doen dat NS - zoals andere instanties als PGGM - een extern panel alle standaardbrieven van NS laat doornemen opdat deze in de toekomst correct en daarom geen vragen bij de klant meer oproepen.

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Het lijkt er op dat je een dalvoordeelabonnement in plaats van een dalvrijabonnement aangevraagd hebt. Een dalvoordeel kost €52 per jaar en geeft minder voordeel dan het oude voordeelurenabonnement dat ongeveer een tientje per jaar duurder is. Met een dalvoordeel heb je geen korting tussen 16.00 en 18.30 uur, wat je met je VDU wel had.
Beste Henk Poortvliet, welkom bij onze Community!

Jammer om te lezen dat je het niet eens bent met onze manier van communiceren. Er zijn mij een paar dingen niet helemaal duidelijk. Wat precies vind je verwarrend aan onze brieven? Naar mijn idee heb jij een korting gekregen over het Dal Voordeel abonnement, na je kortingsjaar (12 maanden) zul je het reguliere bedrag weer gaan betalen voor het abonnement. Maar voordat ik ga speculeren, zou ik je willen vragen om iets meer uitleg te geven? 🙂 Hoe heb je contact met ons opgenomen en wat is er besproken?
In de bevestiging van het Dal Voordeel Abonnement staat dat ik in het eerste jaar € 31,- verschuldigd ben (normale prijs minus korting). Echter na activering van het abonnement wordt de volledige prijs afgeboekt. Reactie klantenservice: ja, dat klopt. Er wordt eerst de volle prijs afgeboekt en drie weken later ontvangt het verschil terug. Mijn reactie: dat staat niet in de bevestiging. Klantenservice: inderdaad, een manco.
Het klopt inderdaad dat dit zo wordt weergegeven Henk. Excuses voor de verwarring en onduidelijkheid die dit heeft veroorzaakt. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Ik zet je signaal hierover door.

Reageer