Onfatsoen van NS

• 31 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 821 Bekeken

Niet luisteren, voortdurend in de rede vallen en tenslotte eenzijdig het gesprek verbreken. Als ik terugbel wordt geweigerd de naam van de “dame”, waarover ik een klacht wil indienen, te noemen. Knap hoor, NS. Gelukkig heb ik in de coronatijd het gemak van de auto weer ontdekt.

16 reacties

Vervelend dat je dit zo ervaren hebt @Daantje  Dit is een klant helpt klant community en de gebruikers kunnen dus helaas niets met je melding. Verder is dit natuurlijk maar één kant van het verhaal, je zal dit toch (eventueel) verder met de klantenservice moeten oppakken.

Ja, sorry, ik weet het. Maar ik moest het even kwijt. Vragen ze zelf eerst je naam, voorletters, postcode, huisnummer en geboortedatum en dan krijg je geen kans te zeggen waar je over belt, er wordt meteen doorheen gerateld en als je daar wat van zegt wordt opgegooid. En als je terugbelt om te vragen wie je aan de lijn had wordt op arrogante toon gezegd dat geen pesoonsgegevens worden gegeven. Alsof ik een pincode gevraagd heb, het gaat alleen om een voornaam! Maar de klanten op dit forum kunnen daar niets mee, dat begrijp ik, behalve gesprekken met de klantenservice opnemen, dat doet NS ook. Dan heb je altijd wat om op terug te vallen.

Wat jammer dat je een nare ervaring hebt gehad met een medewerker van onze Klantenservice. Als je wilt kan ik een klacht indienen. Wil je dan in een privébericht  aan mij je naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres sturen? Dan ga ik het voor je in orde maken. Helaas ontvang je geen terugkoppeling over de klacht. Dit wordt intern afgehandeld. 

Wat jammer dat je een nare ervaring hebt gehad met een medewerker van onze Klantenservice. Als je wilt kan ik een klacht indienen. Wil je dan in een privébericht  aan mij je naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres sturen? Dan ga ik het voor je in orde maken. Helaas ontvang je geen terugkoppeling over de klacht. Dit wordt intern afgehandeld. 

Als er geen terugkoppeling plaatsvindt, waarom zijn dan zoveel gegevens (naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres) nodig om een klacht in te dienen?

Precies, Popye, waarom moet NS alles van je weten en krijg je niets terug? NS is het enige bedrijf dat ik ken dat geen klachten behandelt, want niemand gelooft toch dat klachten behandeldworden als er geen terugkoppeling wordt gegeven. Voor mij verdienen ze de prijs van klantonvriendelijkste bedrijf van Nederland.

Reputatie 7
Badge +4

De medewerkers van Klantenservice zijn getraind op gespreksvoering en agressie. Verder is men geduldig met ouderen. Ze hebben in ieder geval geleerd goed met al deze situaties om te gaan. De hoorn wordt er alleen op gelegd als een normaal gesprek niet mogelijk is door onredelijkheid, onbeschoftheid of agressie. Uw laatste bijdrage doet ook veronderstellen dat het gesprek van uw kant mogelijk toch ook wat ongezellig is geweest. NS kan zich niet verdedigen tegen een term als onfatsoen van NS.

Een auto kan een betere oplossing zijn. Dat is geen dreigement.

Persoonlijk zou ik liever een klacht voorkomen dan er eentje indienen. Dat is ook efficiënter en zal de noordelijke nuchterheid wel weer zijn.

Alle contacten die ik had verliepen correct en mijn problemen werden adequaat opgelost. En ik bel doorgaans echt niet voor de simpelste zaken. Hoe dat kan weet ik natuurlijk ook niet.

Als er geen terugkoppeling plaatsvindt, waarom zijn dan zoveel gegevens (naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres) nodig om een klacht in te dienen?

Die gegevens zijn niet verplicht om een klacht door te zetten. Wel kunnen we op deze manier even kijken of er al eerder contact is geweest met ons en of er al eerder iets is doorgezet en wát er is doorgezet. Het is correct dat het verder geen invloed heeft op de afhandeling van de klacht zelf.

@Daantje Je kan Rizana NS dus nog een privébericht sturen met je klacht. Daarbij is het dus niet verplicht om je gegevens door te geven. 

Reputatie 7
Badge +3

De vraag waarom NS zoveel gegevens van je wil alvorens een klacht in behandeling wordt genomen is heel relevant. Het vragen naar naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres lijkt me een krankzinnige hoeveelheid data voor het uitzoeken van een simpele vraag op een forum. Ik vraag me af welk redelijk doel hiermee gediend is en of dit wel is toegestaan in het kader van de AVG.

Deze honger naar persoonsgegevens staat in schril contrast met de onwil van NS om te stoppen met het sturen van post naar een adres waarvan NS kan weten dat het adres niet klopt.

Wie stapt er naar de Autoriteit Persoonsgegevens om dit hengelen naar persoonsgegevens door NS aan de kaak te stellen?

Die gegevens zijn niet verplicht om een klacht door te zetten. Wel kunnen we op deze manier even kijken of er al eerder contact is geweest met ons en of er al eerder iets is doorgezet en wát er is doorgezet. Het is correct dat het verder geen invloed heeft op de afhandeling van de klacht zelf.

@Daantje Je kan Rizana NS dus nog een privébericht sturen met je klacht. Daarbij is het dus niet verplicht om je gegevens door te geven. 

Niet verplicht? Dan is het wel verplicht dat aan te geven en niet zoals @Rizana NS doet overkomen dat deze gegevens noodzakelijk zijn. Maar als het alleen is om na te gaan of er al eerder contact is geweest, vind je het dan niet een beetje veel gegevens? Alleen een emailadres zou daar ook al volstaan. Gegevens vragen mag, mits het een doel heeft maar dat lijkt mij hier volledig voorbij te gaan. Zoals @iMark Ook al aangeeft, dit zou best interessant zijn voor de Authoriteit Persoonsgegevens.

Inderdaad, dit zou gemeld moeten worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens, maar ik ga in NS niet nog meer energie stoppen.

@Thom  misschien iets voor u? U reageert zo vaak in deze community, wat heeft u met NS? Vraag de AP een uitspraak te doen, misschien gaat NS zich dan aan de wet houden voor ze een forse boete krijgen. De strekking van uw reactie is mij overigens wel duidelijk, NS doet het geweldig en wat mis ging ligt aan mij. Dat weet u, zonder zelfs maar te weten waar het gesprek over ging.

Een klacht indienen kan inderdaad ook anoniem hoor, dit kan je ook aangeven. Mijn excuses voor de verwarring.

Ik heb nog geen privébericht ontvangen, mocht je nog willen dat ik het doorzet (anoniem of niet) dan lees ik dat graag. 

Wie stapt er naar de Autoriteit Persoonsgegevens om dit hengelen naar persoonsgegevens door NS aan de kaak te stellen?

Nou @iMark dan lijkt mij dat jij de aangewezen persoon hier voor bent. Met alleen maar wat roepen komen we er natuurlijk niet !

Inderdaad, dit zou gemeld moeten worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens

Nou @Daantje dan lijkt mij dat jij de aangewezen persoon hier voor bent. Met alleen maar wat roepen komen we er natuurlijk niet !

Reputatie 7
Badge +3

Met alleen maar wat roepen komen we er natuurlijk niet !

Nou @Deventer dan lijkt mij dat jij de aangewezen persoon hier voor bent.

Pff, heb je nou echt niks beters te doen dan constant mensen uitdagen? Als je niet tevreden bent met “alleen maar roepen", dan stap je toch lekker zelf naar de AP?

Ik niet @mrfreeze immers ik maak me niet druk als ik wat gegevens moet afstaan, vul het al of niet naar waarheid in en daarmee is het wel klaar.

Heeft niets met uitdagen te maken, maar als je moord en brand schreeuwt alhier over gegevens welke worden gevraagd, zoals @Daantje, onderneem dan gewoon stappen om duidelijkheid te krijgen. Alleen schreeuwen op deze Community heeft absoluut geen zin.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft niets met uitdagen te maken, maar als je moord en brand schreeuwt alhier over privecy en de AVG, zoals @Daantje, onderneem dan gewoon stappen om duidelijkheid te krijgen. Alleen schreeuwen op deze Community heeft absoluut geen zin.

Wie schreeuwt er? Er wordt gewoon gediscussieerd over de noodzaak van die gegevens. Jij moet er zo nodig weer “moord en brand schreeuwen” van maken. Overigens is het woord “priveacy” in deze hele discussie niet voorgekomen, en heeft Daantje het nergens over de AVG gehad.

Als het niks met uitdagen te maken had, wat was dan het doel van je vrijwel identieke reacties?

Reageer