beantwoord

Ongebruikt samenreiskaartje

• 17 januari 2019
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

Beste Heer/Mevrouw
Hierbij zou ik heel graag willen vragen of ik het geld voor het samenreiskaartje wat ik gister voor een vriend van mij(Guillermo arias) had aangeschaft om hem op te halen vanaf schiphol terug kan krijgen. Ik had hem gister gekocht niet wetende dat er werkzaamheden aan het spoor waren tussen Breda en schiphol. Hierdoor zou ik dus veel te laat arriveren op schiphol ( ik moest daar 7:15 zijn en met de vroegste intercity direct zou ik net wat later aankomen. Maar toen ik vanochtend keek was er een andere dienstregeling en zou ik dus pas een half uur later aankomen dan gepland.) Waardoor ik toch nog de auto moest nemen om optijd te zijn, ik wilde namelijk niet dat mijn vriend helemaal vanuit chili na zo'n lange reis ook nog eens moet wachten voor dik 45 min. Ik zou u dus vriendelijk willen vragen of ik het bedrag van 12,12 weer terug zou kunnen krijgen aangezien ik het eticket niet kon gebruiken. Al is het betaald met flinke korting, als student vind ik 12,12 nog steeds best veel voor een ongebruikt kaartje.
Ik hoor graag uw reactie op mijn bericht.
Vriendelijke groet,
Anna Berendsen
icon

Beste antwoord door Tochjo 17 januari 2019, 07:13

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Hoewel u geen recht hebt op terugbetaling van de kosten voor het vervoerbewijs, kan de klantenservice besluiten u uit coulance toch de gemaakte kosten te vergoeden.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Hoewel u geen recht hebt op terugbetaling van de kosten voor het vervoerbewijs, kan de klantenservice besluiten u uit coulance toch de gemaakte kosten te vergoeden.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Reputatie 6
Badge +1
Op E-tickets die verzilverd en gedownload zijn vindt geen restitutie plaats. Dit staat in de voorwaarden. Met een e-ticket kun je niet inchecken, waardoor er niet gecontroleerd kan worden of er toch mee gereisd is.
Met een e-ticket samenreiskorting mag je je overigens tussen 6.30 - 9.00 uur en 16 - 18.30 uur niet in de trein bevinden. U had er pas vandaag na 9 uur mee kunnen reizen.
Mogelijk is de klantenservice coulant.
Raadpleeg din het vervolg eerst de reisplanner voor u een e-ticket koopt.
Hallo Anna93 en welkom bij de NS Community.

Zoals MoDe al aangeeft zijn er volgens de voorwaarden geen mogelijkheden tot restitutie. In sommige gevallen kunnen we toch iets voor je betekenen, dat zoekt mijn collega van de Klantenservice graag voor je uit. De reactie van Tochjo geeft je een aantal mogelijkheden om contact op te nemen.

Reageer