Beste antwoord door Thomas NS
Het lijkt erop dat de conducteur hier een verkeerd advies heeft meegegeven, maar dat is niet onbegrijpelijk, gezien het boeteproces heel nauwgezet en gecompliceerd is.
Ter verduidelijking: als er een boete wordt uitgeschreven, koppelt de conducteur de boetemelding met de systemen van de Klantenservice. Deze notitie komt binnen grofweg op het moment dat de acceptgiro bij de reiziger binnen is gekomen. Dit is dan ook het moment om de Klantenservice te bellen om te vragen of er coulance kan worden geboden en er een nieuwe acceptgiro verstuurd kan worden. In dit geval is de boete betaald en wacht de Klantenservice op de registratie van deze betaling voordat deze over kan gaan op restitutie. De restitutie kon niet in dit gesprek gedaan worden, omdat de registratie van de betaling nog niet bekend was bij ons. De oplossing van de Klantenservice is hier wel juist.
Al met al had dit inderdaad voorkomen kunnen worden als de conducteur als advies had meegegeven dat er gebeld moet worden op het moment dat de acceptgiro binnenkomt. Het gros van ons treinpersoneel weet dit en dat blijkt ook uit de vele klantcontacten die wij hebben n.a.v. ontvangen boetes. Het is hier inderdaad een fout geweest wat nu een extra contactmoment oplevert. Weet wel dat deze €50,- terug zal komen, zoals toegezegd is door de Klantenservice, maar dat hier dus een ietwat omstreden proces zal moeten worden gehanteerd. Excuses namens deze conducteur voor het ongemak Mokum, je heb het hier bij het rechte eind. Ik zal dit bekend maken bij de juiste personen, zodat dit wellicht verduidelijkt kan worden in eventuele vervolgtrainingen.
Bekijk origineel
Ter verduidelijking: als er een boete wordt uitgeschreven, koppelt de conducteur de boetemelding met de systemen van de Klantenservice. Deze notitie komt binnen grofweg op het moment dat de acceptgiro bij de reiziger binnen is gekomen. Dit is dan ook het moment om de Klantenservice te bellen om te vragen of er coulance kan worden geboden en er een nieuwe acceptgiro verstuurd kan worden. In dit geval is de boete betaald en wacht de Klantenservice op de registratie van deze betaling voordat deze over kan gaan op restitutie. De restitutie kon niet in dit gesprek gedaan worden, omdat de registratie van de betaling nog niet bekend was bij ons. De oplossing van de Klantenservice is hier wel juist.
Al met al had dit inderdaad voorkomen kunnen worden als de conducteur als advies had meegegeven dat er gebeld moet worden op het moment dat de acceptgiro binnenkomt. Het gros van ons treinpersoneel weet dit en dat blijkt ook uit de vele klantcontacten die wij hebben n.a.v. ontvangen boetes. Het is hier inderdaad een fout geweest wat nu een extra contactmoment oplevert. Weet wel dat deze €50,- terug zal komen, zoals toegezegd is door de Klantenservice, maar dat hier dus een ietwat omstreden proces zal moeten worden gehanteerd. Excuses namens deze conducteur voor het ongemak Mokum, je heb het hier bij het rechte eind. Ik zal dit bekend maken bij de juiste personen, zodat dit wellicht verduidelijkt kan worden in eventuele vervolgtrainingen.