Online tickets gekocht. Maar geen tickets. | NS Community
beantwoord

Online tickets gekocht. Maar geen tickets.


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zojuist online 3 jongerendagkaarten gekocht. Zijn betaald maar waar zijn mijn kaartjes nu?

Niks in de app en niks in de mail.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 7 April 2022, 16:39

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat ze niet direct in de app beschikbaar zijn, is helaas een al langer durend en bekend probleem.

Als het al langer dan 20 minuten geleden is, neem dan contact op met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +4

Kijk voor de zekerheid ook even in de spam/junkmail.

Om fraude te voorkomen worden ze pas na 15 minuten toegestuurd. 

Reputatie 7
Badge +3

Om fraude te voorkomen worden ze pas na 15 minuten toegestuurd. 

BS.

Reputatie 4

Om fraude te voorkomen worden ze pas na 15 minuten toegestuurd. 

Dus voor een handjevol sjoemelaars moeten de talloze goedwillende reizigers weer boeten?

Of is het de ICT die bij NS weer eens hopeloos ouderwets, ondeskundig en traag is, waardoor kaartjes veel te laat gegenereerd worden? Uitgaande van afgelopen zondag zou me dat niet eens meer verbazen.

Badge +3

Als je binnen 20 minuten (de beloofde termijn) geen mail heb is er een storing. Webcare houdt voor het gemak een uur aan, als je dan nog niets hebt trek aan de bel.

Die mail is overigens extra omdat je eigenlijk al meteen na betaling op een pagina zou moeten komen om het ticket te importeren of te downloaden, maar dat is al tijdenlang stuk (je wordt doorgestuurd naar een nietszeggende pagina of ‘U zoekt iets?’).

Normaal gesproken heb je de mail na hooguit een paar minuten wel binnen, dat van die 15 minuten wegens fraude is dus onzin of het is pas zeer recent gewijzigd zonder enige informatie daarover.

Als je die fraude bedoelt als in ‘snel in de trein een kaartje kopen als de conducteur eraan komt’ dan gaat die vlieger niet op, want bij controle kunnen ze precies zien op welke datum/tijd een e-ticket aangeschaft is.

Badge +3

Om fraude te voorkomen worden ze pas na 15 minuten toegestuurd. 

BS.

Voor de BS (bullshit) een PoC (proof of concept), omdat het via de Engelse versie van de website wél gewoon werkt:

Men bestelle een e-ticket (ikzelf ga er vandaag echt niets mee doen dus graag geld terug morgen, maar dat komt wel goed) Lees verder: 😅

Step 2, I see One-way ticket and that’s what I want… some control appears.

I have no idea what those Dutch words mean, probably a warning? Anyway… let’s pay:

Cool, ik heb een ticket betaald, en nu? Op de Engelse versie van de site werkt dat dus wel en krijg je meteen de pagina die je eigenlijk wilt! 🙄

 

Bij de Nederlandse versie kom je nergens uit, en mag je op de e-mail wachten… die overigens ook binnen een minuut binnen kwam! Dus @Tamzin waar is de fraude en 15 minuten?

Zolang ik verder nergens op klik (downloaden of importeren) op die pagina of in de mail krijg ik natuurlijk gewoon mijn geld terug als ik morgen even contact opneem.

No questions asked, en andere gegevens dan een naam van de reiziger T. Est heb ik niet eens hoeven in te vullen dus als ze (de NS) me om mijn NAW of geboortedatum gaan vragen in een DM wordt het weer leuk, privacy en zo… 😅 

Edit: Die gegevens willen ze toch inderdaad, om de restitutie in te kunnen boeken (anders lukt het oNS echt niet Robert) 😥

Reputatie 7
Badge +3

Engelstalige mensen plegen natuurlijk geen fraude 😉

Badge +3

Restitutie was ook binnen 30 minuten geregeld via Twitter (dank @Laura NS in dit geval, maar als ik iemand anders getroffen had zou het ook wel gelukt zijn wegens ticket nooit gedownload) 😀

De € 2,50 snel weer op je rekening (hoop ik, met de vele claims van 3 april die momenteel ook lopen). Ik koos in dit geval klantnummer ××××××. Groetjes, ^LW

Badge +3

Gevalletje AVG?

Ik bel n.a.v een niemendalletje over een e-tictet en identitificeer me als T Est

Ordernummer graag, plus e-mailadres en IBAN (meer weet men immers niet van iemand die helemaal geen klant is)

Oh, dat ben jij Robert! (dus klantnummer X of Y). *Say what*?

Voor je het weet ‘identificeren’ je ze zelfs aan de hand van het telefoonnummer waarvan iemand belt!

Maar dat mag helemaal niet (zegt NS zelf), want de contracthouder zelf moet aan de telefoon komen (ook al is die doof of dement of wat dan ook).

Maakt het telefoonnummer waarvan gebeld wordt dan wel iets uit? In mijn accounts staat overal gewoon 01000000000 en dat is oke blijkbaar

Dit is off-topic maar toch… 😴

Reageer