onterecht correctietarief | NS Community
beantwoord

onterecht correctietarief

  • 2 August 2021
  • 6 reacties
  • 491 Bekeken

Beste,

Afgelopen zaterdag ben ik met de trein gereisd van Zwolle naar Rotterdam Alexander. In Zwolle bleek ik per ongeluk bij blauwnet te zijn ingecheckt (verkeerde poortje). Ik had geen idee dat er verschil zat tussen de poortjes.

In de trein heeft een conductrice me alsnog bij de NS hebben ingecheckt (gelijk na het verlaten van het station Zwolle). Bij het uitchecken bij Rotterdam Alexander leek ik ook inderdaad te zijn ingecheckt. De conductrice gaf aan dat ik mezelf late nog wel uit moest checken bij blauwnet (via uitcheckgemist).

Nu krijg ik wel een mail van de ns dat er een correctietarief zal worden afgetrokken van mijn rekening. Dat vind ik erg vreemd en oneerlijk. Want het was echt een misverstand (verkeerde poortje) en de conductrice heeft hier niets over gezegd. Ze gaf alleen aan dat ze me zou inchecken bij de NS. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groeten,
Stephan 

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 August 2021, 12:22

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Zaterdag 16 april reisden mijn man en ik van Rotterdam naar Heerenveen. Er was werk aan het spoor waardoor we van Zwolle naar Meppel met de bus moesten en vandaar met de trein naar Heerenveen. We zagen niet dat we voor die bus ook moesten inchekken. We kregen een mail met een correctietarief. We hebben dus wel in Rotterdam ingecheckt, en Zwolle uit- en Heerenveen uit. Wilt u ons dat bedrag a.u.b. kwijtschelden. Het n.s.nummer van mijn echtgenoot is 3528 0434 1442 9099.Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Neem hiervoor even contact op met Klantenservice

Reputatie 7
Badge +1

Voor de volgende keer: ELKE keer als je zoń paal passeert moet je IN/uitsjekken-dus ook bij diee vervangingsbussen. Zeker als je op saldo reist levert dat dus anders problems op. Bij poortjes doen beide kanten precies wat er op staat, bij palen al naar gelang de vorige.

2 juni reis Assen-Roermond: bij uitchecken per ongeluk weer ingecheckt.

10 juni reis Roermond-Assen uitgevoerd in plaats van de terugreis op 2 juni.

2 juni reis Assen-Roermond: bij uitchecken per ongeluk weer ingecheckt.

10 juni reis Roermond-Assen uitgevoerd in plaats van de terugreis op 2 juni.

Ja, maar wat moeten de forumleden hiermee?

Reageer