beantwoord

Onterechte incasso factuur

• 14 april 2020
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

Ik ben op 25 maart overgestapt van mijn traject vrij abonnement naar het NS Flex abonnement. Echter wordt er vandaag op 14 april ook de maandkosten van mijn traject vrij abonnement afgeschreven terwijl ik wel succesvol ben overgestapt. Ik heb een mail met bevestiging en op mijn NS staat ook alleen mijn NS Flex abonnement. Waarom wordt mijn oude abonnement dan ook nog afgeschreven? Krijg ik dit nog terug? En zo ja wanneer?

Vriendelijke groet, 

Lisette

icon

Beste antwoord door Denice NS 14 april 2020, 15:00

Hoi Lisette. Welkom bij de Community!

Ben je ook al langs de automaat geweest om NS Flex te activeren én je oude abonnement van je OV-chipkaart te verwijderen? Indien je je oude abonnement nog niet van je kaart hebt gehaald dien je dit vóór 25 april alsnog te doen. Zolang deze niet van de kaart is gehaald blijft het contract actief en schrijven we dus ook de abonnementskosten af. Wanneer je vóór 25 april je oude Traject Vrij van je kaart hebt gehaald krijg je de afgeschreven abonnementskosten binnen 30 dagen automatisch terug.

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Lisette. Welkom bij de Community!

Ben je ook al langs de automaat geweest om NS Flex te activeren én je oude abonnement van je OV-chipkaart te verwijderen? Indien je je oude abonnement nog niet van je kaart hebt gehaald dien je dit vóór 25 april alsnog te doen. Zolang deze niet van de kaart is gehaald blijft het contract actief en schrijven we dus ook de abonnementskosten af. Wanneer je vóór 25 april je oude Traject Vrij van je kaart hebt gehaald krijg je de afgeschreven abonnementskosten binnen 30 dagen automatisch terug.

Badge +3

Het was toch zo dat NS Flex pas zichtbaar was in Mijn NS als je het opgehaald had, of is dit veranderd? Een jaartje geleden werkte het namelijk nog wel zo.

Er kan inderdaad iets mis gegaan zijn met Traject Vrij. Kijk op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm wat er daadwerkelijk op je kaart staat aan actieve producten. Traject Vrij zou als beëindigd moeten staan (met de datum er bij).

En Flex zou er op moeten staan als Reizen op Rekening NS (trein) en hetzelfde nogmaals (voor bus, tram, metro).

Bedankt voor de reacties! Ik was inderdaad nog niet naar automaat geweest.Ik hoop dat het probleem nu is opgelost is en dat ik de afgeschreven abonnementskosten terug krijg. 

Badge +3

Bedankt voor de reacties! Ik was inderdaad nog niet naar automaat geweest.Ik hoop dat het probleem nu is opgelost is en dat ik de afgeschreven abonnementskosten terug krijg. 

Meestal binnen een week, maar dan naar rato van ongebruikte dagen dus vanaf de dag dat je naar de automaat geweest bent, ongeacht of je al weken niet gereisd had.

Hallo NS, ik heb hetzelfde aan de hand, maar ben al eerder overgestapt op Flex (feb.) Dat wel geactiveerd, maar was me niet duidelijk dat ik mijn oude abonnement ook apart nog moest verwijderen. Kan dit niet online? Kom al enige tijd niet meer op NS-stations… Hoor graag, dank.

Reputatie 7
Badge +3

Staat dat Flex op dezelfde kaart als waarop je je oude abonnement had. Dan is het activeren van Flex en verwijderen van het oude abonnement dezelfde handeling bij de automaat. De activatie van Flex vervangt het oude abonnement waarmee dat oude abonnement direct verwijderd is. Je hebt dan je oude abonnement gewijzigd naar Flex.

Heb je Flex op een nieuwe kaart aangevraagd dan is er uiteraard geen link met je abonnement op je andere kaart en loopt het gewoon door.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo NS, ik heb hetzelfde aan de hand, maar ben al eerder overgestapt op Flex (feb.) Dat wel geactiveerd, maar was me niet duidelijk dat ik mijn oude abonnement ook apart nog moest verwijderen. Kan dit niet online? Kom al enige tijd niet meer op NS-stations… Hoor graag, dank.

Verwijderen van een opgezegd abonnement van de kaart kan niet online, maar kan ook gewoon in de OV-chipkaart automaten in winkels.

Reageer