onterechte incassobrief | NS Community
beantwoord

onterechte incassobrief

  • 26 November 2022
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

Op 25/11 kreeg ik een incassobrief waarin stond dat ik een openstaand bedrag had bij de NS. Dit bedrag heb ik toen zsm overgemaakt onder het kenmerk: 405677057 (hier heb ik een screenshot van).

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag weer een incassobrief waarin mij werd gevraagd of ik de openstaande betaling wilde betalen, omdat er nog niks was binnengekomen. Ook stond in deze mail een ander kenmerk dan in de oorspronkelijke mail (410008297677). 
 

Ik kan bewijs van de betaling en van de mails leveren.
Ik hoor graag van u.

 

Mvg,

Luca Kok

icon

Beste antwoord door Thom 26 November 2022, 21:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt hier met deze vraag niet terecht, wij zijn reizigers die elkaar helpen. U moet hiervoor contact opnemen met Klantenservice.

 

Een probleem is vaak dat het geld op een bepaalde datum moet zijn bijgeschreven op de rekening van NS. Is dit niet het geval dan stuurt de computer een brief. Het is verstandig er even iemand van Klantenservice er naar te laten kijken wat speelt en in hoeverre het terecht of onterecht is. Als het echt een incassobrief is van het incassobureau, dan kan NS er niet zoveel meer aan veranderen.

Wij kunnen op geen enkele manier bij de administratie.

Reputatie 7
Badge +3

25-11 was gisteren. Als er vandaag weer een brief binnenkwam zou dat wellicht over een ander nog openstaand bedrag kunnen gaan?

Reputatie 7
Badge +1

Logies nadenken: dan moet die brief-zal vast wel zo¨n automatiese systeemding zijn-dus ook gister verstuurd zijn-zo niet eerder-dus voordat jouw sentjes daar zijn binnengekomen. Je weet hopelijk zelf het best hoe slechte-of niet-wanbetaler je mogelijk bent.

Wees nu gerust-op MA wordt allang geen post meer bezorgd bij particulieren

Reputatie 7
Badge +1

Logies nadenken: dan moet die brief-zal vast wel zo¨n automatiese systeemding zijn-dus ook gister verstuurd zijn-zo niet eerder-dus voordat jouw sentjes daar zijn binnengekomen. Je weet hopelijk zelf het best hoe slechte-of niet-wanbetaler je mogelijk bent.

Wees nu gerust-op MA wordt allang geen post meer bezorgd bij particulieren

 

Het zou toch wel handig zijn als je zo af en toe eens Nederlands schrijft @bahnrider . Wat heeft je moeder met het antwoord te maken?😀 

Badge +3

Bureau nabetalingen heeft een verwerkingstijd van een dag of twee, zelfs al was je overboeking per direct bij de ontvanger (zoals in je screenshot zal staan).

Als die brief voor precies hetzelfde was dan kan je die als niet verzonden beschouwen. Hou de komende tijd je Betaaloverzicht in Mijn NS (website) in de gaten, in een brief zal waarschijnlijk staan dat je 14 dagen de tijd hebt om de factuur te voldoen.

Reageer