beantwoord

onterechte mail ontvangen

• 15 januari 2021
  • 8 reacties
  • 355 Bekeken

Goedemorgen

Van de NS heb ik een zeer onvriendelijke en ook nog onterechte noreply-mail met dreigende toon gekregen. Het is duidelijk dat de NS zelf een dubbele fout heeft gemaakt (een rekeningnummer gebruikt dat ik al minstens 8 jaar niet meer heb, en er van uitgaan dat ik iets moet betalen, terwijl het gaat om een te ontvangen bedrag), dus u snapt hoe irritant het is niet gewoon de mail te kunnen beantwoorden of te kunnen bellen. Dat ik nu nog allerlei zoekwerk moet verrichten door een fout van de NS. Helpt u me alstublieft snel verder in deze frustrerende zoektocht.

icon

Beste antwoord door Denice NS 15 januari 2021, 10:16

Hi Hannelore. Welkom op de Community.

Er is momenteel inderdaad sprake van een e-mail welke de indruk wekt dat men dient te betalen hoewel er juist een bedrag teruggestort zal worden. Echter gaat het er om dat we geen juist rekeningnummer hebben om het bedrag op terug te storten. Om je rekeningnummer door te geven kan je contact opnemen met onze Klantenservice via Live Chat, Facebook, Twitter of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Excuses voor de verwarring!

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Hannelore,

Welkom op dit forum. We kunnen helaas weinig met je topic. Aangezien je weinig informatie geeft.

Het beste kan je contact opnemen met de klantenservice.

https://www.ns.nl/klantenservice  

Hi Hannelore. Welkom op de Community.

Er is momenteel inderdaad sprake van een e-mail welke de indruk wekt dat men dient te betalen hoewel er juist een bedrag teruggestort zal worden. Echter gaat het er om dat we geen juist rekeningnummer hebben om het bedrag op terug te storten. Om je rekeningnummer door te geven kan je contact opnemen met onze Klantenservice via Live Chat, Facebook, Twitter of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief). Excuses voor de verwarring!

Reputatie 7
Badge +3

Er is momenteel inderdaad sprake van een e-mail welke de indruk wekt dat men dient te betalen hoewel er juist een bedrag teruggestort zal worden.

Hebben jullie ooit wel eens een dag zonder storingen? :thinking:

Laat ik het zo zeggen… Afgelopen week was een minder goede week voor onze systemen :sweat_smile:

Er is momenteel inderdaad sprake van een e-mail welke de indruk wekt dat men dient te betalen hoewel er juist een bedrag teruggestort zal worden.

Hebben jullie ooit wel eens een dag zonder storingen? :thinking:

Afgelopen week maak daar nu eens afgelopen jaar van en je zit dichter bij de waarheid. Ik vind het bijzonder kwalijk dat jullie klanten blijkbaar een factuur zenden terwijl ze gewoon geld terug dienen te krijgen. 

Vraag mij af om hoeveel gevallen het gaat en of er inmiddels al een excuusmail de deur uit is.

Vorig jaar om deze tijd hadden we de dubbele incasso waarbij NS om het met een groot understatement te omschrijven ook al niet uitblonk in duidelijke communicatie. Je zou toch verwachten dat er inmiddels wat serieuzer naar uitgaande communicatie wordt gekeken. Jammer dat dit nog steeds niet het geval is. 

Badge +3

De afgelopen week verstuurde mails en brieven over teruggave (per 1-1-2021, een deel van een VDU abonnement, max. €7) schijnen niet uit te blinken door duidelijkheid. Dat heeft weinig met een storing te maken.

Dat een servicemailtje over onbekend rekeningnummer (voor die teruggaaf) blijkbaar dezelfde dreigende toon bevat als een betalingsherinnering is natuurlijk ook een dingetje… 

De afgelopen week verstuurde mails en brieven over teruggave (per 1-1-2021, een deel van een VDU abonnement, max. €7) schijnen niet uit te blinken door duidelijkheid. Dat heeft weinig met een storing te maken.

Dat een servicemailtje over onbekend rekeningnummer (voor die teruggaaf) blijkbaar dezelfde dreigende toon bevat als een betalingsherinnering is natuurlijk ook een dingetje… 

We kunnen het de komende tijd volgens mij nog wel een paar keer constateren, (bij dit bedrijf weet je één ding zeker er gaan de komende maanden gaat ook weer het nodige fout) probleem is dat het bedrijf zich tot op heden bijzonder weinig van de kritiek aantrekt. :rolling_eyes:

Reputatie 5

We kunnen het de komende tijd volgens mij nog wel een paar keer constateren, (bij dit bedrijf weet je één ding zeker er gaan de komende maanden gaat ook weer het nodige fout) probleem is dat het bedrijf zich tot op heden bijzonder weinig van de kritiek aantrekt. :rolling_eyes:

Zou dat komen doordat het een voormalig overheidsbedrijf is wat nog aan het leren is dat het woord “klantvriendelijk” bestaat. 

Reageer