beantwoord

Onterechte saldo afschrijving terugvragen

• 23 september 2019
  • 4 reacties
  • 261 Bekeken

Ik heb een Weekend Vrij abonnement van de ns, welke op vrijdagavond vanaf 18:30 uur geldig is. Afgelopen vrijdag reisde ik met Arriva (ingecheckt om 18:32), maar er is toch saldo afgeschreven.
Ik wil dit graag terugvragen, maar waar/ bij wie moet ik dan zijn? (ns, arriva, ov-chipkaart,..)
icon

Beste antwoord door Thom 23 september 2019, 16:32

Als er geen eerdere incheck was dan 18.32, dan is er iets misgegaan en moet u bij Arriva zijn om uit te laten zoeken waar het aan ligt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u daarvoor met een andere vervoerder reisde en er minder dan 35 minuten zat tussen de uitcheck en de incheck bij Arriva, betaalt u vol tarief als u met Flex reist.

In dat geval heeft u geen recht op teruggave. Normaal moet u voor een teruggave zijn bij het bedrijf waar het geld aan is betaald. Ik zou bovenstaande echter even controleren. De afschrijving wordt doorgaans automatisch goed berekend met een computerprogramma. Het klopt om die reden doorgaans echt.

U kunt overigens vanaf 18.25 al inchecken tegen kortingstarief.
Het was mijn eerste rit van de dag, en ik heb geen Flex
Reputatie 7
Badge +4
Als er geen eerdere incheck was dan 18.32, dan is er iets misgegaan en moet u bij Arriva zijn om uit te laten zoeken waar het aan ligt.
Hallo treinreiziger404 en welkom bij de NS Community,

Je kan in dit geval, zoals Thom al aangaf, contact opnemen met de klantenservice van Arriva. Wij kunnen de reizen van Arriva niet inzien indien je dit met een klassiek abonnement maakt. Ik hoop dat je snel en correct wordt geholpen.

Reageer