beantwoord

ontevreden over antwoord in chat, wat nu?

• 8 oktober 2020
  • 18 reacties
  • 550 Bekeken

Ik heb vandaag gechat met een NS-medewerker die geen enkele vraag kon beantwoorden. Wat kan ik nu doen om wel antwoord te krijgen op mijn vraag? 

icon

Beste antwoord door Thom 8 oktober 2020, 17:57

Nogmaals contact opnemen. De kans dat u dezelfde medewerker krijgt is al klein en zeker als dat acht uur later is. U kunt ook een andere vorm van contact kiezen.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nogmaals contact opnemen. De kans dat u dezelfde medewerker krijgt is al klein en zeker als dat acht uur later is. U kunt ook een andere vorm van contact kiezen.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Dank voor je antwoord!

Ik ben superhandig op social media, alleen reageert NS altijd heel traag. Dus om er nu weer 25 minuten mee bezig te zijn staat me echt tegen. Bovendien moeten alle medewerkers naar mijn mening voor de hand liggende vragen kunnen beantwoorden.

Maar ik ga het nog een keer proberen.

Hoi reiziger100.001 en welkom bij de NS Community.

Ik vrees dat ik je wel moet waarschuwen, dat een wachttijd van 25 minuten op social media vrij kort is. De bedoeling is dat hier binnen een uur een antwoord op wordt gegeven. Je zal dus soms wat langer geduld moeten hebben om een antwoord te krijgen. Mocht dit echt een spoedgeval zijn, dan raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen. De wachttijd de laatste paar dagen is daar namelijk enkele minuten. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt er op dat de klantenservice een lijstje met veel voorkomende vragen hebben en alleen dat gebruiken om vragen te beantwoorden. Op Social media veel standaard antwoorden.

Dank voor je antwoord!

Ik ben superhandig op social media, alleen reageert NS altijd heel traag. Dus om er nu weer 25 minuten mee bezig te zijn staat me echt tegen. Bovendien moeten alle medewerkers naar mijn mening voor de hand liggende vragen kunnen beantwoorden.

Maar ik ga het nog een keer proberen.

Je zou je vraag ook hier kunnen stellen natuurlijk. Er zitten mensen met veel kennis op dit forum. Als het natuurlijk een persoonlijke kwestie betreft kunt u dat beter met de klantenservice afhandelen. 

25 minuten kort voor een chat? Oké, daar denk ik anders over. 

Ik ga het telefonisch proberen, dank voor de reacties!

Mijn vraag is trouwens waarom ik (ik moet helaas 8 treinreizen per week met NS maken) sinds eind augustus geen enkele conducteur meer in de coupés heb gezien, terwijl ik dat wel nodig vind aangezien steeds minder mensen een mondkapje dragen in de trein. Ik denk niet dat ik daar een antwoord op kan krijgen op dit forum, maar als dat wel zo is hoor ik dat natuurlijk graag. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vrees dat ik je wel moet waarschuwen, dat een wachttijd van 25 minuten op social media vrij kort is. De bedoeling is dat hier binnen een uur een antwoord op wordt gegeven.

Dat is zo voor Facebook, maar voor Twitter geven jullie op de website zelf aan dat er binnen 15 minuten antwoord gegeven wordt.

Wat ik persoonlijk heb meegemaakt is dat de wachttijden via Twitter, afhankelijk van het tijdstip, ver uit elkaar lopen. De ene keer krijg ik binnen een half uur antwoord, de andere keer na zo'n 2 uur pas. 

Reputatie 7
Badge +4

U kunt hier in ieder geval een discussie volgen hier. Voor een dergelijke vraag moet u niet bij Klantenservice zijn. U zult ontevreden blijven omdat men er voor die vraag niet is en verder gebonden is aan een protocol. De forummedewerkers die geen NS achter de naam hebben.kunnen binnen de bestaande normen hun mening vrijelijk uiten. Een beetje menselijkheid kan geen kwaad, je inwerken in Klantenservice kost ook tijd. Nieuwe medewerkers worden met dezelfde  vragen geconfronteerd als de oude rotten. Wat mag je wel en wat mag je niet zeggen? Niet alles is eenvoudig, mensen reageren verschillend en vaak ook grof, het is best een klus als je pas begint.

Het is hier bekend dat er medereizigers zijn die geen kapje dragen en dat is vaak niet de bloem van de beschaving. NS-medewerkers proberen ook escalatie met de nalatigen in deze te voorkomen. De overgrote meerderheid houdt zich er wel aan en nu Corona weer regelrecht dreigend begint te worden, zal de mondkapjesbereidheid wel toenemen. In de trein en andere OV is het gewoon verplicht.

Ik vrees dat ik je wel moet waarschuwen, dat een wachttijd van 25 minuten op social media vrij kort is. De bedoeling is dat hier binnen een uur een antwoord op wordt gegeven.

Dat is zo voor Facebook, maar voor Twitter geven jullie op de website zelf aan dat er binnen 15 minuten antwoord gegeven wordt.

Wat ik persoonlijk heb meegemaakt is dat de wachttijden via Twitter, afhankelijk van het tijdstip, ver uit elkaar lopen. De ene keer krijg ik binnen een half uur antwoord, de andere keer na zo'n 2 uur pas. 

Die tijden voor Twitter, van 15 minuten, zijn enkel voor openbaar. Als je ons een DM stuurt, dan geldt hier ook een uur voor. 

Toevallig staat dit `topic nu onder uw onderwerp @Reiziger100.001 

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wanneer-gaan-conducteurs-handhaven-op-mondmaskers-66687

Toevallig staat dit `topic nu onder uw onderwerp @Reiziger100.001 

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/wanneer-gaan-conducteurs-handhaven-op-mondmaskers-66687

Bedankt, ik zie dat ik niet de enige ben die zich eraan stoort. Heb opnieuw een klacht ingediend, ditmaal via de telefoon. Waar ze inderdaad snel te bereiken zijn!

NS-medewerkers proberen ook escalatie met de nalatigen in deze te voorkomen. 

U bedoelt dat ze dat voorkomen door zich maar helemaal niet in de trein te laten zien? 
Dat lijkt mij toch niet de goede manier.

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet niet of u er bij kunt, het zal wel in Topics komen, maar in Trouw stond vanmorgen een artikel over het wangedrag van reizigers. Er is een brandbrief naar NS gegaan. We zijn niet de enigen die zich er druk over maken.

Slagersmes, priem if boksbeugel in de tein: boa’s slaan alarm.

Passagiers werden gefouilleerd omdat ze zwartreden of geen mondkapje droegen.

etc.

Trouw is geen populistenkrant en wars van alle sensatie.

Reden te meer om meer te handhaven en niet minder. Mensen permitteren zich wangedrag in de trein, omdat ze weten dat er toch geen conducteur te zien zal zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Daar schreef ik jaren geleden al over op het forum. Het kan niet zonder controle, en het beleid nodigt uit dit gedrag, helaas. Ik vind ook dat we oog moeten hebben voor de moeilijke positie van de conducteur, die niet zo gebaat is bij dit neo-liberale beleid en en wegkijkende directie die kennelijk vooral op een goed imago uit is.

Daar schreef ik jaren geleden al over op het forum. Het kan niet zonder controle, en het beleid nodigt uit dit gedrag, helaas. Ik vind ook dat we oog moeten hebben voor de moeilijke positie van de conducteur, die niet zo gebaat is bij dit neo-liberale beleid en en wegkijkende directie die kennelijk vooral op een goed imago uit is.

Op zich ben ik het niet geheel oneens met u, maar op dit moment vind ik de situatie zo onwenselijk voor de reiziger dat ik minder begrip kan opbrengen voor de conducteur. 

Badge +3

Ik weet niet of u er bij kunt, het zal wel in Topics komen, maar in Trouw stond vanmorgen een artikel over het wangedrag van reizigers. Er is een brandbrief naar NS gegaan. We zijn niet de enigen die zich er druk over maken.

Slagersmes, priem of boksbeugel in de tein: boa’s slaan alarm.

In plaats van een slagersmes zou je nog een bijl mee kunnen nemen?

https://www.ad.nl/binnenland/man-slijpt-bijl-in-de-trein-passagiers-schrikken-zich-rot~abe7547c/

Reageer