beantwoord

openstaande boetes van mijn dochter?

Mijn 18 jarige dochter **** (verwijderd door Moderator i.v.m. privacy) verbleef bij een instelling in Helmond, genaamd De Wel.
Inmiddels is zij daar vertrokken met bestemming onbekend.
Naast haar moeder ben ik ook haar bewindvoerder.
Nu heb ik van de leiding van De Wel te horen gekregen dat Kim, 2 stuks post van jullie heeft ontvangen.
Waarschijnlijk zijn dit boetes vanwege zwart reizen wat ze regelmatig doet!
Deze zal ze niet en kan ze ook niet gaan betalen.

Kunnen jullie mij doorgeven wat er eventueel aan openstaande boetes is, zodat ik voor betaling van deze boetes kan zorgen?

Met vriendelijke groet,
Bianca Maton
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 augustus 2018, 13:24

Goedemiddag Bianca Maton en welkom bij de NS Community.

Alhoewel het antwoord van Thom niet per se onjuist is, ligt de situatie iets anders wanneer het gaat om bewindvoering. Bij de Klantenservice mogen wij namelijk dit soort gegevens enkel delen wanneer de eigenaar of geadresseerde van de boetes met ons contact op neemt. Gezien je dochter nu ook niet minderjarig meer is, volstaat het helaas niet om de ouder te zijn. Daarnaast zullen wij sowieso ook geen informatie mogen geven omtrent wat er nog open staat. Enkel informatie over boetes waarvan het kenmerk bekend is zouden we kunnen geven.

In dit geval wil ik adviseren om schriftelijk rechtstreeks contact op te nemen met onze boeteafdeling. Je wilt hierbij naast alle benodigde persoonlijke informatie ook een bewijs meesturen van het gegeven dat jij de bewindvoering over je dochter hebt. Deze afdeling zal dan meer informatie kunnen en mogen delen dan dat wij bij de Klantenservice kunnen. Contact met deze afdeling kan via het volgende adres:

t.a.v. NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Ik heb in verband met privacy de naam van je dochter uit je bericht verwijderd.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is handig als De Wel u de boetenkenmerken even doorgeeft. Daarna kunt u contact opnemen met Klantenservice. Bellen is het handigste, want dan is uitleggen makkelijker. 030 7515155.

Het lijkt me correct haar naam even weg te halen. U schrijft niet naar een postadres van NS, maar het wordt gepubliceerd op een openbaar forum.
Goedemiddag Bianca Maton en welkom bij de NS Community.

Alhoewel het antwoord van Thom niet per se onjuist is, ligt de situatie iets anders wanneer het gaat om bewindvoering. Bij de Klantenservice mogen wij namelijk dit soort gegevens enkel delen wanneer de eigenaar of geadresseerde van de boetes met ons contact op neemt. Gezien je dochter nu ook niet minderjarig meer is, volstaat het helaas niet om de ouder te zijn. Daarnaast zullen wij sowieso ook geen informatie mogen geven omtrent wat er nog open staat. Enkel informatie over boetes waarvan het kenmerk bekend is zouden we kunnen geven.

In dit geval wil ik adviseren om schriftelijk rechtstreeks contact op te nemen met onze boeteafdeling. Je wilt hierbij naast alle benodigde persoonlijke informatie ook een bewijs meesturen van het gegeven dat jij de bewindvoering over je dochter hebt. Deze afdeling zal dan meer informatie kunnen en mogen delen dan dat wij bij de Klantenservice kunnen. Contact met deze afdeling kan via het volgende adres:

t.a.v. NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Ik heb in verband met privacy de naam van je dochter uit je bericht verwijderd.
Reputatie 7
Badge +4
----

Reageer