Opzeggen bij overlijden - NS Prutsers

  • 1 maart 2019
  • 9 reacties
  • 667 Bekeken

Een kleine half jaar geleden heb ik doorgegeven dat mijn partner overleden is. Daarna nog 3 keer moeten bellen omdat ik nog steeds post en andere zaken op zijn naam ontving.
Nu een half jaar en 1 week naar overlijden, krijg ik een mail dat zijn dalvoordeel abonnement verlengt gaat worden via automatisch incasso.

Oh Komop, NS wordt een een professionele organisatie, stelletje prutsers!

9 reacties

Wat erg, rverstegen! Gecondoleerd met dit verlies. Pijnlijk om te lezen dat je post voor hem bleef ontvangen en dat de opzegging blijkbaar niet goed doorgegeven/doorgevoerd was. Had je al contact opgenomen met onze klantenservice om na te gaan waar het mis is gegaan en om het z.s.m. recht te zetten?
@Iris NS

Hi Iris,

Volgens mij staat er hierboven dat de heer Verstegen al 3 keer gebeld heeft. Kunnen jullie niet vragen om een p.m. en dan zelf contact opnemen met de heer Verstegen. Om deze klant nu weer naar de klantenservice door te sturen vind ik niet echt een klantvriendelijke oplossing in dit geval.
Hi egeerling,

Eerder heeft hij dit inderdaad gedaan, maar ik hoor eerst graag van hem of hij dat vandaag ook al wel of niet gedaan heeft. Samen komen we er wel uit!
Heb ondertussen de NS weer gesproken, hoop toch echt dat dit de laatste keer is.
rverstegen, mocht het nog niet geregeld zijn met onze klantenservice, zou je me dan in een privébericht de NAW-gegevens, geboortedatum en het e-mailadres van jou en van je partner willen sturen? Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en dan te klikken op 'Stuur bericht'.
Reputatie 6
Wat een vreselijk gebrek aan empathie en sociaal vermogen van NS.
Duidelijk dat dit geen mensgerichte organisatie is, maar dat de bureaucratische processen en dito onvermogen centraal staan.
Wat een vreselijk gebrek aan empathie en sociaal vermogen van NS.
Duidelijk dat dit geen mensgerichte organisatie is, maar dat de bureaucratische processen en dito onvermogen centraal staan.


@Iris NS : ik doe er maar het zwijgen toe
rverstegen, ik zie nu pas dat onze laatste posts elkaar waarschijnlijk gekruist zijn waardoor ik jouw laatste post niet gelezen heb. Ik hoop van harte dat het nu afgehandeld is. Zo niet, laat het ons weten alsjeblieft 🙂.
Beste Rverstegen, Mijn vrouw is ook zeer recent overleden en heb hierover ook reeds diverse keren contact gehad met de klantenservice van de NS. Het lijkt er helaas op dat ze geen processen hebben ingeregeld om een overlijdensmelding op een goede wijze af te handelen. Mijn overleden vrouw heeft inmiddels op haar emailadres een reactie gekregen dat ze de beëindiging van haar dalurenvoordeelkaart kan ophalen bij een NS-kaartautomaat. Indien zij dat niet doet voor 17 juni dan zal haar kaart niet beëindigd worden. Ik ben nu op zoek naar een emailadres of adres waar ik nu een officiële akte van overlijden van mijn vrouw naar toe kan sturen zodat ik een juridische klachtenprocedure kan starten. Want de wijze waarop de NS opereert in deze is verre van correct en zeer hinderlijk. Indien u meer info heeft dan zou ik dat graag willen ontvangen. Mvrgr. Ronald

Reageer