vraag

Opzeggen via chat werkt niet

Ik ben nu al twee weken bezig om mijn abo op te zeggen. Ik heb geen twitter en FB.
Iedere keer als ik de chat icoon aanklik krijg ik wel het chat dialoog, maar als ik iets wil verzenden gebeurt er niet. Eerst dacht ik nog van het is misschien toch verzonden, maar aangezien er geen mail of verdere reactie komt, begrijp ik dat ik voor jan... sta te typen. Ik ga er van uit dat je met return het kan verzenden, want er is geen verzend knop en iedere andere knopje daar laat alleen het schermpje verdwijnen.

18 reacties

Hoi rvam en welkom bij de NS Community!

Zie je dit nadat je jouw bericht hebt verzonden?

Zo ja, dan zit je goed. Op het moment dat een medewerker jou een bericht terug stuurt krijg je dat hier te zien. Momenteel is het wel erg druk! Het duurt langer dan 1 uur tot je een reactie ontvangt.
Hoi, nee dus, mijn tekst blijft onderaan staan en het gaat niet naar boven. Dit is zo in Chroom, FireFox en Safari
Weet je zeker dat je enter toets goed werkt? Ik heb nog nooit van dit eventueel probleem gehoord namelijk.
Test
een
2
drei
four
Ja het werkt.
Als ik iets in type in Chat en druk alt return dan gaat de cursor gewoon naar de volgende regel.
Ik ga dit doorgeven aan IT. Wellicht dat ze kunnen achterhalen waarom dit bij jou zo is! Mijn excuus voor het ongemak.
Let op! getest bij mijn buurman. Ook hij heeft het probleem. We gebruiken beiden een Mac!
Vreemd. Ook in verschillende browsers geprobeerd dus?
Badge +3
Bij mij (Windows) gaat hij met Shift+Enter naar een nieuwe regel, en bij Enter verzendt hij het bericht. Wellicht dat het op een Mac net andersom werkt?

Probeer dus eens Shift+Enter of Ctrl+Enter of Option+Enter.
Allang geprobeerd.
Als ik de html en css code bekijk zie ik dat er andere zaken ook niet zichtbaar zijn, zoals de tekst "kan ik u helpen". Daarentegen zie ik ook dat er tekst en een knop bewust verborgen is met betrekking tot de chat dialoogje.
Bedankt voor de toevoeging, ik zal mijn collega op de hoogte brengen!
Hoi rvam,

Ik heb ondertussen feedback van IT. Het probleem komt hen niet bekend voor. Ze gaan het onderzoeken en het probleem verhelpen. Mocht dit niet lukken, dan laat ik het weten.
Is goed, maar het lijkt dat er een netwerk poort die gebruikt word afgesloten is voorbij mijn modem.

1. Als ik de laptop direct via 4G verbindt dan werkt het.
  2. Koppel ik mijn modem los en zet het als bridge en stuur via een computer, via de modem naar mijn laptop naar mijn 4G telefoon werkt het ook.
Zo gauw ik de verbinding via ADSL laat lopen gaat het mis.

Heb bij de test chat zo juist naar hier verwezen.
Badge +3
Als het in bridge mode wel werkt dan is het waarschijnlijk een firewall instelling in je router, misschien iets met een NA(P)T tabel of UPnP instelling?

Zo te zien gebruikt de chat gewoon HTTPS (poort 443) en een UDP poort boven de 50000.

Dat zou vreemd zijn want de firewall en DMZ zit tussen de modem en de lan routers. De modem zelf heeft geen FW. Omdat ik niet het exacte poort nummer weet, is het een beetje moeilijk om te testen.
Maar het rare is dat het ook geldt voor binnen komend tekst. Bij een juiste verbinding zie ik in het bovenste deel tekst, maar bij geen verbinding is het leeg.

Badge +3
Lastig inderdaad, als je met DMZ en zo werkt. Misschien een SPI (packet inspection) filter ergens dat bepaalde (java)scripts blokkeert?

Gewoon trial by elimination doen dus... want je kunt het zelf dus gewoon werkend krijgen (tweede foto/bijlage).

Antwoord krijgen binnen een uur is ook maar de vraag. Een beller is sneller denk ik zomaar (030 751 5155). 🤐
Maar deze had ik ook uitgeschakeld en als ik de verbinding maak door de FW e.t.c via 4G naar het web werkt het wel. Heb zo juist de modem vervangen voor een andere modem, duurde even voor het trainen en verder zonder iets er tussen, dus laptop <> modem, het zelfde probleem. Zal mijn provider eens benaderen. Mijn buurman heeft dezelfde provider en daar werkte het ook niet. En die heeft geen FW of DMZ o.i.d. Dit geldt dus ook voor de chat dialoog van de Parley site, zelfde resultaat.

Via de tel. opzeggen ging het ook fout, moest ten slotte ook lang wachten. Had Chat van 7 en 9 juni en voor vandaag het script ( tekst ) bewaard.
Raar vind ik dat als iemand zit te chatten en zijn of haar verbinding valt weg of de accu is leeg, dan weet je dus nooit of je opzegging is gebeurt. In het eerste werkend contact kreeg ik de melding dat ik een email zou krijgen, dus dan zou je zeggen dat ze actie hadden ondernomen, maar blijkbaar niet. Dus het opzeggen is afhankelijk van de contact ( lees wacht ) tijd en het behouden van een verbinding wat dus erg laaaangggg nodig kan zijn/duren.

Reageer