Phishing mail

• 18 juni 2017
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Vandaag en nieuwe phishing mail gekregen (vraag niet , hoe) Waarschuwing dus, ook NS afbeelding gecopied in die mail,dit is de tekst:
:De komende periode willen wij positief, op tijd en klachteloos rijden.

Wij krijgen iedere maand veel klachten over onze dienstverlening, zoals uitval en vertragingen van verschillende treinen.

Daarom willen we de aankomende periode voor een stipte en zorgeloze dienstverlening zorgen. Als er wel een vertraging voorkomt dan zullen wij er voor zorgen dat er snel vervangend vervoer komt richting dezelfde bestemming.

Daarom hebben wij deze maand een kleine promotie lopen, waarmee wij trouwe reizigers zoals jou een beetje willen verrassen.

2 NS dagkaarten liggen er namelijk voor jou klaar, hier mee kun jij 1 dag reizen door heel Nederland op onze kosten!

5 reacties

He yvonnegoedhart, bedankt dat je deze mail bij ons aankaart. Dit is inderdaad phishing. Ik begrijp uit je bericht al dat je er gelukkig niet voor gevallen bent?
Badge +3
Dank voor het melden, is inderdaad een variant op een van deze.

Klik ook vooral niet op de link onderaan de mail om 'af te melden' (als die erbij staat). Daarmee bevestig je alleen maar dat je e-mail adres geldig is én dat je die rommel ook daadwerkelijk gelezen hebt. Da's vragen om meer spam.
He yvonnegoedhart, bedankt dat je deze mail bij ons aankaart. Dit is inderdaad phishing. Ik begrijp uit je bericht al dat je er gelukkig niet voor gevallen bent?

Nee gelukkig niet, ik zag het aan het klunzig taalgebruik, en de extensie van de mail die niet van de NS is.
Dank voor het registreren, want hier gaan wel reizigers in lopen!
Vriendelijke groet.
Badge +3
Ga er gerust van uit dat als NS je mailt, je niet aangesproken wordt als 'Beste reiziger' maar met je achternaam, dus 'Geachte Mevrouw Goedhart' of zoiets.

Post met 'aan de bewoner(s) van..' gaat hier ook ongelezen in de prullenbak, als ik de afzender niet ken (meestal loterijen en zo)
Okee, mooie woorden, weer het volgende phishing mailbericht met 'nota bene gebruik van jullie valide email-adresm vandaag. Nederlandse Spoorwegen !!! Met n.b ook nog eens de vermelding van mijn emailadres (hoe komen ze eraan, NS? geven jullie emailadressen door ihkv marketing, en daarna vals gebruikt|?)
Wat gaan jullie werkelijk er tegen doen ipv. alleen maar passief een lijstje geldige ns email adressen produceren en stijlkenmerken van mails noemen...terwijl jullie beeldmerk en emailadres klakloos word gekopieerd om mij te bedriegen. die jullie zouden gebruiken? Zie de alweer volgende phishing aan mijn adres... Jullie geven aan dat dat het DalVoordeel abonnnement van korting op 50 euro met 10 euro niet bestaat!! En het wordt wel vermeld met jullie "geldig"emailadres en beeldmerk!!
Daarna moet je een webformulier invullen met de medeling dat dit absoluut geen phishingmail is.. Wordt het niet tijd om eens een waterdichte aanbiedingsmail te ontwikkelen, waar geen onduidelijkheid over bestaat, of eenvoudig alleen maar online te werken met attenderingsmails???

Verleng nu uw Dal Voordeel abonnement en bespaar € 10!

Het zou zomaar kunnen dat u helemaal niet meer aan uw Dal voordeel abonnement gedacht heeft, maar het zou toch jammer zijn als u zo komend jaar een heleboel voordeel misloopt.

Want wist u dat...
• u met 40% korting reist tijdens daluren*, het hele weekend en op feestdagen?
• uw reisgenoten (maximaal 3) ook met 40% korting tijdens daluren* met u mee reizen?
• er voldoende, en vaak gratis, parkeergelegenheid is bij het station waarvan u vertrekt?
• u uitstapt in hartje centrum van uw bestemming? (geen parkeerkosten!)
• u vaak aantrekkelijke aanbiedingen per e-mail van ons ontvangt?
Verleng nu uw abonnement met een jaar en betaal geen €50 maar slechts €40! Zo blijft u voordelig genieten van reizen met 40% korting in de daluren en het weekend.

Grijp uw kans en profiteer van dit eenmalige aanbod. Nu of nooit!

*daluren: door de week voor 06.30 uur, tussen 09.00 0 16.00 uur en na 18.30 uur

Reageer