Profielwerkstuk kunst op het station | NS Community
beantwoord

Profielwerkstuk kunst op het station

  • 8 November 2018
  • 8 reacties
  • 603 Bekeken

Beste NS,

Wij zijn Lieve en Michelle en zitten momenteel in ons eindexamenjaar 5havo op het Valuascollege in Venlo.
Dit jaar moeten wij een proefielwerkstuk maken. Wij zien dat de stations de afgelopen jaren erg zijn opgeknapt door middel van kunst, winkels ect. Hier zijn wij erg in geïnteresseerd geraakt en houden ons profielwerkstuk daarom over de kunst op het station en het doel hiervan.

Denk hierbij aan de stations piano's, maar ook de ontmoetingswolk op het stations Utrecht centraal.
Wij vragen ons af of hier een contact persoon voor is die onze vragen over dit onderwerp kunnen beantwoorden.
Wij horen graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Lieve en Michelle
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 November 2018, 16:34

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Lieve en Michelle,

Kijk eens op https://www.spoorbeeld.nl/bureau-spoorbouwmeester/nieuws/kunstcommissie-aangesteld
Door wat verder te zoeken is er ook een oude vacature te vinden. Natuurlijk niet meer vacant, maar misschien kun je daar wat mee mocht het via het forum niet lukken.
https://www.spoorbeeld.nl/bureau-spoorbouwmeester/nieuws/stagiaires-kunstgeschiedenis-gezocht#anchor-5

Succes!
Hoi Lieve en Michelle,

Welkom bij onze NS Community!
Wat leuk dat jullie dit onderwerp gekozen hebben! Wat is de hoofdvraag en wat zijn jullie deelvragen?
hallo Iris,

onze hoofdvraag luid als volgt:
Hoe draagt de kunst bij aan de leefbaarheid van de Nederlandse Spoorwegen ?

en onze deelvragen:
Wat is er op de stations in Nederland al voor kunst te zien ?
Wat doen de Nederlandse Spoorwegen op dit moment om de stations zo leefbaar mogelijk te maken ?
Welke onderzoeken over de leefbaarheid op het station hebben er al plaatsgevonden ?
Wat is het kunstbeleid van de Nederlandse Spoorwegen ?
Maken de Nederlandse Spoorwegen gebruik van kunst om het station leefbaarder te maken ?
Interessante vragen, Lieve en Michelle! Ik ga proberen of ik een contactpersoon voor jullie kan vinden, maar ik wil adviseren om de suggesties van Nooduitgang ook op te volgen om niet alle hoop op één optie te zetten. 🙂
Super bedankt Stijn,

ja, wij kijken zeker naar de links van nooduitgang .
Wij zullen het erg op prijs stellen als u een contact persoon voor ons kunt vinden.
Wij horen graag van u,

groetjes Lieve en Michelle
Ik ben bang dat we niet echt iemand hebben die jullie hier mee zou kunnen helpen, sorry! Hopelijk hebben jullie voldoende aan de al gegeven informatie. 🙂

Uitstekend werk op de stations werd zeer comfortabel!:yum:

Hi Lieve en Michelle, ik ben zelf ook een enorm kunstliefhebber. Wat ik nou wel jammer vind is dat de decoratie en kunst in de stations niet wat meer Nederlands is hé, waarom niet wat meer oranje pronkstukken, of rood wit en blauw. Of wat dacht je van leeuwen, want ja die leeuwenmentaliteit dat hoort toch bij ons kleine landje? Zou dat toch graag terugzien ook in onze stations, want die trekken natuurlijk ook veel internationale reizigers die het vast leuk vinden hoe wij echte Hollanders die stations nou versieren.

Reageer