Hallo,
Ik heb al jaren een NS dalvoordeelabonnement, waardoor ik weet dat NS inzage heeft in de treinreizen die ik maak bij NS. Nu heb ik een zeer nare ervaring met een medewerker van de klantenservice en weet ik door zijn stalkgedrag ook behoorlijk zeker dat hij mijn reishistorie in de gaten heeft gehouden.
Mijn vraag is of er in de systemen van NS wordt opgeslagen wat medewerkers doen en welke klantgegevens zij opvragen/inkijken in SAP en als dat wordt opgeslagen, hoe lang wordt dit bewaard? Het gaat dus niet om mijn eigen reisgegevens, maar om de informatie wie van NS dit heeft bekeken. Hopelijk hebt u deze informatie voor mij, dan kan ik vervolgstappen ondernemen.
Excuses dat dit op dit forum is, ik kan geen e-mailadres vinden en telefonisch durf ik geen contact op te nemen. Er is eigenlijk geen mogelijkheid voor een anoniem privé-contact.
Beste antwoord door Laura NS
Ah, zo! Ik begrijp het. Ik weet zelf weinig van deze technische kant, maar ik ga er wel vanuit dat dit wordt bewaard. Hoe lang durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Je kan zeker bij de politie aangeven dat ze hier uitvraag naar kunnen doen.