beantwoord

Restituatie aanvragen

• 3 september 2019
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

Mijn laatste (15) restitutieaanvragen worden allemaal NIET binnen de beloofde 6 weken beoordeeld, waar dat eerder binnen een week of 2 was beoordeeld. Ik moet er nu keer op keer achteraan bellen pas daarna worden mijn restitutieaanvragen beoordeeld.
Hoewel de 6 weken nog niet voorbij zijn heb ik ook nu nog een aantal aanvragen uitstaan die eerder altijd al waren beoordeeld (+- 5 weken geleden en +- 3 weken geleden). Vrees dat ik voor deze binnenkort ook weer moet gaan bellen om iets gedaan te krijgen.

Hoe kan dat? Graag zie ik dit zsm opgelost.
icon

Beste antwoord door Maxime NS 3 september 2019, 13:14

Hallo Averwijs,

Om wat voor restitutieaanvragen gaat het dan precies? Geld Terug Bij Vertraging claims worden telefonisch niet afgehandeld. Wel of niet bellen naar aanleiding van zo'n claim heeft geen invloed op de reactietijd van een andere afdeling. Als je je claims via mail/contactformulier hebt ingediend, dan kan het helaas lang duren voordat je een reactie krijgt. Ze hebben het op het moment erg druk. Op elke claim zal je wel een reactie krijgen. Mijn excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Averwijs,

Om wat voor restitutieaanvragen gaat het dan precies? Geld Terug Bij Vertraging claims worden telefonisch niet afgehandeld. Wel of niet bellen naar aanleiding van zo'n claim heeft geen invloed op de reactietijd van een andere afdeling. Als je je claims via mail/contactformulier hebt ingediend, dan kan het helaas lang duren voordat je een reactie krijgt. Ze hebben het op het moment erg druk. Op elke claim zal je wel een reactie krijgen. Mijn excuses voor het ongemak.
Heb de claims ingediend via het formulier geld terug bij vertraging omdat het via MijnNS nog steeds niet mogelijk is om voor de HSL lijn (vanaf 15 minuten vertraging) te declareren.
Het rare is dat collega's van mij die hetzelfde traject reizen en ongeveer tegelijk claims indienen wel binnen korte tijd reactie krijgen en het bij mij het laatste half jaar altijd langer duurt dan de beloofde 6 weken (waar dit zoals gezegd voorheen niet het geval was). Dus het verhaal mbt druk gaat dan ook niet helemaal op lijkt mij. Bovendien heb ik weleens begrepen dat de 1e beoordeling computergestuurd plaats vindt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet of het klopt, maar ik heb wel eens gehoord dat als mensen extreem veel claims indienen deze extra gecontroleerd worden. Wellicht weet iemand meer hierover.
Reizen over de HSL lijn brengt veel claims met zich mee Tamzin! Lijkt alleen nu wel of ik op de lijst voor beoordelingen van restitutieaanvragen onderaan blijf staan.

Reageer