beantwoord

Restitutie

• 25 december 2017
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Ruim een maand geleden heb ik een aanvraag gedaan voor restitutie (kenmerk 5054902147) n.a.v. het feit dat de check-in niet goed was gegaan.

Ik heb het geld echter nog niet retour ontvangen. Kunt u me informeren over de status van de restitutie?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 25 december 2017, 17:03

Goedemiddag!

Vervelend dat je je restitutie nog niet binnen hebt. Ik begrijp dat je claim al wel is opgepakt, aangezien je al een referentienummer hebt. Wat heeft er in het laatste bericht gestaan?

Als je graag even wil dat er iemand meekijkt naar je situatie, raad ik je aan even contact op te nemen. Ik sluit zo aan bij een kerstdiner en kan je vanavond niet meer helpen. Telefonisch, via Facebook of Twitter kan dat nog wel vanavond.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Welkom op het Reizigers & Service forum Collin!

Een online aanvraag daarvoor kan zomaar een maand of 2 of 3 duren.

Het beste is om te bellen met 030 751 5155 (het is nu rustig en probeer anders later op de avond) dan helpen ze je meteen!
Goedemiddag!

Vervelend dat je je restitutie nog niet binnen hebt. Ik begrijp dat je claim al wel is opgepakt, aangezien je al een referentienummer hebt. Wat heeft er in het laatste bericht gestaan?

Als je graag even wil dat er iemand meekijkt naar je situatie, raad ik je aan even contact op te nemen. Ik sluit zo aan bij een kerstdiner en kan je vanavond niet meer helpen. Telefonisch, via Facebook of Twitter kan dat nog wel vanavond.
Dank voor reactie. Onderstaande stond in e-mail (paar privé details heb ik weggehaald)

Geachte heer Hoogenboom,

Hieronder vindt u een overzicht van uw aanvraag voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. U ziet hier ook welk bedrag u na controle van de gegevens van ons terugkrijgt. Dit bedrag zal worden overgemaakt op rekeningnummer ... ten name van heer ...
Kaartnummer: verwijderd door moderator ivm privacy
Datum gemaakte reis met vergeten check in/uit: 13 november 2017
Beginstation: Alphen aan den Rijn
Eindstation: Utrecht Centraal
Klasse: 2e klas
Ingehouden instaptarief: € 20,00
Prijs van uw treinreis: € 6,80
U ontvangt van ons: € 13,20
Als uit onze administratie blijkt dat er geen check in/uit ontbreekt, dan kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie en ontvangt u geen geld van ons terug. Mocht dit zo zijn dan krijgt u hierover van ons bericht.
Heeft u nog vragen?
Stel uw vraag op het NS Serviceforum of neem contact op met onze medewerkers van NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55. We staan dag en nacht voor u klaar.
Met vriendelijke groet,

B.J. Blank
Manager Operatie
NS Klantenservice
Vriendelijk advies van mij is om vanavond nog even het kenmerknummer, NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer naar de klantenservice te sturen via Twitter (DM) of Facebook (Messenger). Dan zal het gelijk voor je nagekeken worden. Collega's die hierover gaan zijn 24/7 aanwezig op webcare! Tot 21:00 uur kun je het ook via de Live Chat proberen. De knop om te chatten hierover vind je onderaan op de contactpagina.

Laat je weten of het gelukt is?
Ik heb moeite met het achterlaten van zoveel persoonlijke info op internet. Ik heb daarom nogmaals gebeld. Bij keuzemenu 'Vragen over restitutie/factuur' stond ik meer dan een kwartier in de wacht en heb toen opgehangen. Na een half uur nogmaals gebeld en voor keuze 'Restitutie aanvragen' gegaan. Vriendelijke dame kon vorige aanvraag niet inzien. Wel heeft ze nogmaals een aanvraag opgestart. Als het goed is, krijg ik restitutie nu binnen 2 weken op mijn rekening. Ik zou een bevestigingsmail krijgen. Die mail heb ik nog niet. Ik hoop de restitutie wel over 2 weken.

Reageer