beantwoord

Samenwerkingsproject hbo

• 25 januari 2021
  • 7 reacties
  • 265 Bekeken

Beste reizigers,

Samen met 3 medestudenten zijn we begonnen aan een project waar we een bedrijf of organisatie moeten beschrijven. We kozen voor de NS, vanwege de bekendheid en informatie wat makkelijk opvraagbaar is.

Nu lopen we toch tegen een aantal zaken aan en willen graag in contact komen met iemand die bekend is met de organisatie en structuur bij de NS.

We hebben rechtstreeks contact geprobeerd, we werden verwezen naar de community.

Al vast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kropfeld

icon

Beste antwoord door Sascha NS 8 februari 2021, 19:14

Succes Jernoenus! Geen harde cijfers, maar misschien kan je nog iets uit het jaarverslag halen.

Bekijk origineel

7 reacties

Goedenavond Jeroenus. Welkom bij de NS Community.

Zo ver ik weet zijn er 2 lagen binnen de organisatie, de Raad van Bestuur en daaronder de Raad van Commissarissen. Daarnaast zijn er meerdere 'takken' binnen NS. Zie hier. Elke afdeling zal bestaan uit verschillende lagen: Leidinggevenden > Tussenpersonen(?) > Medewerkers.

Helaas kan ik je niet zo 1, 2, 3 in contact brengen met iemand die je hier meer over kan vertellen, sorry. Maar ik gok dat 99% van de bedrijven dezelfde organisatiestructuur hanteren.

Goedenavond Jeroenus. Welkom bij de NS Community.

Zo ver ik weet zijn er 2 lagen binnen de organisatie, de Raad van Bestuur en daaronder de Raad van Commissarissen. Daarnaast zijn er meerdere 'takken' binnen NS. Zie hier. Elke afdeling zal bestaan uit verschillende lagen: Leidinggevenden > Tussenpersonen(?) > Medewerkers.

Helaas kan ik je niet zo 1, 2, 3 in contact brengen met iemand die je hier meer over kan vertellen, sorry. Maar ik gok dat 99% van de bedrijven dezelfde organisatiestructuur hanteren.

Dank je wel, Sascha. Die hadden we zeker al gevonden. Mss kun je helpen met deze vragen:

Vragen:

1. Elke organisatie heeft een sociaal systeem. Hoe is die bij de NS opgebouwd en waaruit bestaat deze?

2. Is de NS bekend met de organisatie typologie van Mintzberg? 

zo ja, kunnen ze dan aangeven tot welke organsatie type(s) van Mintzberg de NS behoort?

zo nee, hoe is de NS dan qua organsiatietypes ingericht ?

3. Wat voor overige informatie kunnen ze nog meer delen mbt het sociale sysyeem?

Generaties =>

We kennen 5 generaties: Babyboomers (1940-1955), generatie X (1955-1970), generatie Y (1970-1985), generatie Z (1985-2000) en de alphageneratie (2000-heden).

Elke generatie brengt weer wat anders en heeft weer andere ideeën en kan invloed uitoefenen op de cultuur en het sociale systeem van de organisatie.

Vragen:

1.Kan de NS aangeven welke generatie binnen de NS het meest vertegenwoordigd? 

hebben ze evt. informatie van de % verdeling obv leeftijd van de medewerkers, wellicht afd. marketing?

2. wat betekent deze verdeling van generaties voor de organisatie en het sociale systeem? 

3. is er onderscheid te maken van de invloed/impact van de verschillende generaties op het sociale systeem van de NS?

Ik heb je vragen uitgezet Jeroenus. Zodra ik meer weet plaats ik hier een bericht.

Heel erg bedankt. Gr Jeroen

Ik heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Dank je wel voor je reactie. We kijken verder in ons netwerk. Gr Jeroen

Succes Jernoenus! Geen harde cijfers, maar misschien kan je nog iets uit het jaarverslag halen.

Reageer