Service NS | NS Community

Service NS

  • 30 March 2023
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

Op maandag 27 maart wilden we van Geleen Oost naar Maastricht per trein. NS app gaf aan een trein van 12.38 kon. Keek je echter naar de details dan bleek het toch niet te kunnen want vanaf Sittard ging de reis niet want” intercity reed” niet. We besloten op dinsdag te reizen. Om 12.38 uur zelfde verhaal. Ook andere treinen hetzelfde verhaal. Arriva rijdt op dit moment maar 1 maal per uur dus keuze was beperkt. We keken ook vast naar de terugreis, Zelfde verhaal; wel trein maar bij details bleek dat er geen “intercity reed”

 

Dan maar bellen met Klantenservice NS. Eerste medewerker na 15 minuten wist geen antwoord maar verbond door met collega. Toen die eindelijk op nam kregen we te horen dat hij alleen over internationale reizen ging. Verbond ons door met collega die zei dat er wel treinen reden en dat app niet klopte. Na doorzoeken vond ze echter ook dat er geen “intercity” reed. We vroegen naar de reden maar dat wist betrokkene niet en kon het ook niet nagaan. We kregen wel alternatief aangeboden. Eerst naar Heerlen met Arriva en dan van Heerlen met snelbus van Arriva naar Maastricht; reisduur ongeveer net geen uur terwijl normale verbinding 22 minuten is.

Het is niet gelukt om naar Maastricht te reizen. Wat was er mis NS en waarom krijg je geen informatie?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op die dagen was de app van slag door een andere planning vanwege de dassen.

Of het door de dassen kwamen of een kleine storing in de Reisplanner kan ik niet zeggen. Je kan het beste contact opnemen met ons via Twitter, Facebook of Live-Chat indien je reisinformatie vragen hebt. Telefonisch geven wij geen reisinformatie. Daarvoor is het nummer 0900 - 9292 in het leven geroepen. 

Badge +3

De reisplanner was behoorlijk van slag, er reden gewoon treinen maar die stonden niet (goed) in de planner, en in de app soms wel of niet of dubbel (800 of 2900 rijdt niet, maar de 700800 of 702900 wel).

Het had wel degelijk met de ‘dassen’ storing te maken waardoor treinen geknipt werden vanuit het noorden naar Den Bosch (Tilburg) en van Eindhoven naar het zuiden onder een ander nummer.

Dag, ik heb geen twitter en Facebook op telefoon en bel dus NS klantenservice. Nu/ begrijp ik dat ik dat nummer niet moest bellen. Dat stond wel op de NS website. Andere nummer genoteerd. Dank.

Reputatie 7
Badge +3

Dag, ik heb geen twitter en Facebook op telefoon en bel dus NS klantenservice. Nu/ begrijp ik dat ik dat nummer niet moest bellen. Dat stond wel op de NS website. Andere nummer genoteerd. Dank.

Let op dat 900 nummer kost geld nl. €1  per minuut.

Als je geen Facebook of Twitter hebt kan je het beste onze Live-Chat benaderen waar we wel reisinformatie geven.

Ik heb wel de NS app op mijn telefoon maar daar staat de Live chat op? Vind ik niet?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb wel de NS app op mijn telefoon maar daar staat de Live chat op? Vind ik niet?

Live chat kan via de ns website.

Je kunt ook de 9292 app op jouw telefoon zetten.

Reageer