- Zondag: IC Rotterdam - Leeuwarden. Vanwege geplande werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort rijdt de intercity niet verder dan Utrecht en worden reizigers aangeraden om te reizen via Hilversum. In plaats van de reizigers van de juiste overstap informatie te voorzien, meldt de conducteur dat reizigers naar Amersfoort en verder om kunnen reizen via Schiphol (!).
- Gisteren (woensdag): IC Den Haag CS - Eindhoven. Vlak na vertrek uit Breda komt er een melding binnnen "aanrijding met een voertuig" bij Oisterwijk. Ruim 5 minuten vóór aankomst in Tilburg is het in alle digitale reisinformatie systemen al bekend dat de trein niet verder zal rijden dan Tilburg. Echter, bij aankomst in Tilburg roept de conducteur netjes om dat de trein nog doorgaat naar Eindhoven. In een tweede omroep ná aankomst in Tilburg wordt dit pas hersteld!
- Vandaag (donderdag): IC Eindhoven - Alkmaar. I.v.m. een te grote vertraging van de trein uit Maastricht wordt er geen treinstel bijgeplaatst, maar begint er een vervangende trein in Eindhoven. Door "miscommunicatie" vertrekt deze trein 10 minuten te laat omdat er onnodig wordt gewacht op een trein uit het zuiden die niet komt.
Waarom is het zo moeilijk om personeel goed in te lichten? Krijgt men geen pushberichten op het mobiel bij verstoringen in de dienst? Ook geplande werkzaamheden is het personeel vaak erg slecht van op de hoogte, dit zou véél beter kunnen en moeten.
Beste antwoord door Slidestops
Meldingen krijgen we over ons eigen traject, of het traject ernaast, dit op de railpocket. Verder kijk ik niet heel de tijd op de reisplanner tijdens mijn dienst, waardoor mensen die hun reis monitoren, het vaak beter weten als ik. Als ze het vragen kijk ik in diezelfde planner met ze mee.
Bekijk origineel