beantwoord

traagheid

  • 3 June 2023
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Ik wil geld terug voor een anderhalf uur vertraging op 23 mei in Putten. De vertraging kwam door een kapot gereden spoorboom bij Putten en nog iets.

Reactie NS na een week: u heeft geen vertraging gehad. Als u nog vragen heeft ga dan naar NS klantenservice. Dus bellen. Reactie: ik kan u niet helpen, u moet bezwaar indienen.

Daarnaast: OV fietskluis. Ik heb volgens de NS een fietskluis in Wolfheze. Ik kom nooit in Wolfheze. Ik heb geen sleutel van een fietskluis. Incasso bureau stuurt me voortdurend dreigbrieven. Op MijnNS is niet te zien dat ik een fietskluis abonnement heb. Klantenservice personeel weet het ook niet. Toch betaald om erger te voorkomen, maar ik wil wel mijn geld terug.

Ik kan nergens terecht bij iemand van de klantenservice die me wel kan helpen. Alles gaat anoniem en met enorme vertraging. 

Klanten worden sterk ontmoedigd door de enorme wachttijd aan de telefoon, de onkunde en bureaucratische procedures. 

Het hoofd van de klantenservice is ook niet hier op aan te spreken.

Wie heeft een goed idee om dit snel en goed op te lossen?

icon

Beste antwoord door MoDe 3 June 2023, 09:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De klantenservice van NS is geen uitblinker dat is hier inmiddels wel bekend. Voor de vertraging dient u gewoon op de afwijsmail van NS te replyen en daar aangeven dat u wel degelijk vertraging had. NS doet graag niet iets in één keer goed. Helaas is dat zo.

 

Wat betreft de kluishuur vind ik het eerlijk gezegd niet verstandig dat u betaald heeft. Bent u misschien onlangs verhuisd? Het zou dan goed kunnen dat de vorige bewoner dan de kluis heeft gehuurd alhoewel het dan wel apart is dat de brieven blijkbaar op uw naam zijn gesteld.

 

NS is goed in het sturen van dreigbrieven, het luisteren naar de klant is beduidend minder ontwikkeld.

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor de vertraging kun je reageren op de email met de afwijzing. Je geeft aan dat je wel vertraging had.

Wat betreft de fietskluis wordt het lastiger. Je zou aan NS om het contract kunnen vragen. Maar ik denk dat je daarvoor beter juridisch advies kunt vragen.

Reputatie 6

Ik heb toevallig de 23e ook vertraging gehad op dit traject of eigenlijk oponthoud…trein ging niet verder dan nunspeet. Mijn claim is goedgekeurd maar slechts 2,65 terwijl ik recht op meer (reisde vol tarief in de spits). Dus waar dat bedrag op gebaseerd is? Dus gereageerd op de mail en dat gaat weer weken duren weet ik uit ervaring. Als het nu eens goed geregeld was in een keer….

Helaas is NS zeer traag in het behandelen van claims en terugbetalingen. Volgens andere topics zijn ze nu nog steeds bezig met die van eind vorig jaar - begin dit jaar

Reageer