Trein 23:54 vanuit Utrecht CS op zaterdag 31 oktober richting Almere 2 minuten te vroeg vertrokken.

• 1 november 2020
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Op zaterdag 31 oktober vertrok de trein van 23:54 vanuit Utrecht CS richting Almere 2 minuten te vroeg: namelijk om 23:56. Eindbestemming was voor mij Bussum Zuid met een overstap in Hilversum. De eerst volgende trein was om 0.24 naar Hilversum. Vanuit Hilversum geen trein meer naar Bussum Zuid mogelijk.

Met de taxi vanuit Hilversum naar huis moeten komen. Extra kosten: 19.-

Ik hoop dat NS dit probleem serieus neemt. Het kan toch niet waar zijn dat een trein zomaar te vroeg vertrekt?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Annelise,

Erg vervelend dat je de trein gemist hebt.  

Op zaterdag 31 oktober vertrok de trein van 23:54 vanuit Utrecht CS richting Almere 2 minuten te vroeg: namelijk om 23:56.

Ik vermoed dat je 23.52 uur bedoelt :slight_smile:  Uit de GPS-data blijkt niet dat deze trein te vroeg is vertrokken. De vertrekprocedure kan wel al zo'n halve minuut eerder gestart worden.

Je kunt altijd contact opnemen met de klanteNService om te kijken of er iets mogelijk is, maar in dit geval geef ik je eerlijk gezegd weinig kans.

Beste, 

Zowel op de NS app en op de borden op spoor 1 stond vertrektijd 23.54. Ik zou er niet moeilijk over doen wanneer het anders was.

Reputatie 7
Badge +3

Zelfgeregelde taxi’s worden door NS niet vergoed. Wanneer je niet meer thuis kunt komen vanwege uitval van de laatste trein mogelijkheid kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Voor vervoer wat NS regelt betaal je niets.

Wanneer je eent rein niet haalt omdat deze te vroeg vertrekt, was je te laat op het perron. De vertrekprocedure begint al voor de vertrektijd. Neemt niet weg dat het niet de bedoeling is dat een trein eerder vertrekt dan op de borden staat.

Reputatie 7
Badge +3

Zowel op de NS app en op de borden op spoor 1 stond vertrektijd 23.54. Ik zou er niet moeilijk over doen wanneer het anders was.

Uit de GPS data blijkt dat de trein om 23:54:20 uit Utrecht Centraal is vertrokken, dus snap ik de klacht niet.

Reputatie 7
Badge

Ik snap het niet helemaal.

Je geeft aan dat de trein 2 minuten te vroeg vertrokken is, maar geeft dan een tijd aan die aangeeft dat het 2 minuten te laat was.

2 minuten te vroeg kan eigenlijk ook niet in Utrecht. De treinen richting Overvecht krijgen op z'n vroegst 50 seconden vóór vertrektijd pas een veilig sein, zeer zeker geen 2 minuten.

Reageer