treinmachinist | NS Community
beantwoord

treinmachinist

  • 2 December 2020
  • 1 reactie
  • 2130 Bekeken

Beste lezer 

Ik overweeg dus om treinmachinist te worden maar zit toch nog met enige vragen. 

Hoe werkt het met salaris na afronding van de opleiding? Als ik het op google opzoek graag ik antwoorden van €2383 tot €3000 maar op andere websites staat er dat het veel minder is.

Hoe zijn de werktijden? Word je gewoon ingedeeld of heb je hier zelf ook veel invloed in? 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2020, 19:10

Bekijk origineel

1 reactie

Zodra je bij de NS komt wordt je ingedeeld in een salarisschaal, de salarisschalen kun je vinden in de CAO en daar vind je ook in welke schaal je begint.  De trede in deze schaal is afhankelijk van je leeftijd.

Naast het standaad salaris krijg je nog heel veel verschillende toeslagen en die verschillen in hoogte afhankelijk van welke diensten je draait. Op sommige uren zit veel meer toeslag dan op andere uren, zie ook de CAO hiervoor.

Wat betreft je werktijden kom je in eerste instantie in een rooster waarin je alles draait, dus vroeg, laat en nacht.  Als je langer bij de NS zit kun je in een voorkeur rooster terecht komen en ga je werken op tijden die jou het beste liggen/uitkomen.  Hou er rekening mee dat dat een aantal jaar kan duren want er moet plek zijn in dat rooster.

Jouw invloed op de dagen dat je werkt is miniem net als je werktijden, soms kun je het een en ander regelen met de dienstindeler maar dat moet ook weer uitkomen met de diensten die er zijn.

Reageer