beantwoord

Uitchecken gemist, maar klopt niet?

  • 28 April 2022
  • 5 reacties
  • 283 Bekeken

Goedemorgen 

Ik heb nu 2x een mail ontvangen dat ik het uitchecken gemist zou hebben.

1x bij station breda, daar moet ik een poortje door dus kan dat onmogelijk gemist hebben. 1x recent met uitchecken op Schiphol. Daar heb ik zeker weten uitgecheckt. 

Dus nu vraag ik mij af, waarom het uitchecken niet geregistreerd werd in deze gevallen? 

De stations die in de mail zijn genoteerd als beoogd eindstation, zijn wel correct. 

 

Groeten

Christel Deugd-Verburg 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 April 2022, 11:31

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen christeldeugd en welkom bij de NS Community!

Toevallig ben ik zelf eerder deze week een situatie tegen gekomen waarbij iemand vanuit NS Extra mails had gekregen dat er een uitcheck gemist was, terwijl dat bleek niet te kloppen en er geen open transacties waren. Mogelijk is dat bij jou ook het geval. Waarom je dan die e-mails hebt gekregen durf ik niet te zeggen.

Je kunt de transacties controleren in je Mijn NS account om te kijken of er werkelijk een uitcheck mist of niet. Je kunt eventueel ook contact op nemen met onze Klantenservice om de situatie te laten controleren. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS')

Reputatie 7
Badge +2

Zou zomaar een bij-effect van de storing met MijnNS kunnen zijn, dat geeft immers in de app ook gemiste uitchecks aan als je nog onderweg naar je bestemming bent. Of enige tijd na het uitchecken daar.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem kan ook bij TLS liggen. Ik kreeg een melding van een busrit waarbij ik niet uitgecheckt zou hebben terwijl de ritprijs klopte en ik dus uitgecheckt had. Ik heb die rit zelfs gedeclareerd bij mijn werkgever. Dit betrof een rit op 1 april 2022.

In maart heb ik onterechte meldingen gekregen van 2 ritten met NS waarbij ik niet uitgecheckt zou hebben.

 

Goedemorgen,

 

Ik heb nu 6x een mail ontvangen over uitchecken gemist. Ik heb al 3x geld teruggevraagd dus mag nu niets meer terugvragen. Het klopt dat er telkens 10 euro wordt ingehouden, echter moet ik zowel op aankomende als vertrek station door de poorten, waardoor ik weet dat er telkens netjes in- en uitgecheckt wordt. Het kost me veel geld en sterker nog dadelijk wordt mijn abonnementen geblokkeerd! Gaan jullie dit nu eens oplossen? Is toch heel raar dat je netjes de regels voert, jullie blijven afschrijven en ik maar 3x kan terugvragen!!!

Goedemorgen ylainenoel. Welkom bij de NS Community.

Na 3x is het procesmatig niet meer mogelijk om restitutie aan te vragen. In contact met de Klantenservice echter kan ervoor gekozen worden om toch vaker dan 3 keer een restitutie te bieden.
Ik wil je adviseren om contact te zoeken met de Klantenservice via Facebook, X (Twitter), Chat of telefoon. Naast het eventueel corrigeren van de transacties is het belangrijk dat er achterhaald wordt wat er precies mis gaat bij het in- en uitchecken.

Reageer