beantwoord

uitstel van betaling

• 27 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 210 Bekeken

mijn zwager kocht een ticket voor me, op het station boxmeer.
ik ging met de trein van boxmeer naar rotterdam allexander. tot Nijmegen verliep alles goed. ik had me ticket nog in me broekzak en ik moest overstappen. toen ik in me volgende trein zat kwam de conducteur de kaartjes controleren en me kaartje was uit me broekzak. op station Nijmegen moet de ticket gestolen zijn door iemand, mijn oortjes in dezelfde zak waren der ook uit. nu kreeg ik een boete van 70 euro.
de conducteur zij tegen me dat alles goed kwam als ik kon bewijzen dat ik de ticket gekocht had.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

groetjes en bedankt

j heuvelman
icon

Beste antwoord door Maxime NS 27 augustus 2019, 18:39

Hallo j heuvelman, welkom op de NS Community.

Wat naar dat je je vervoerbewijs (en je oordopjes) tijdens je reis bent verloren of dat ze zijn gestolen. Als je contact opneemt met de klantenservice nadat je via de post de acceptgiro hebt ontvangen, dan kunnen zij kijken naar de mogelijkheden. Via Twitter en Facebook zijn we 24/7 bereikbaar. Ik denk dat het lastig wordt om aan te tonen dat je een geldig vervoerbewijs had voor de reis die je aan het maken was, tenzij je een foto van het ticket had. Maar mijn collega's kunnen in ieder geval kijken of het mogelijk is om de wettelijke verhoging van 50,- euro van je uitstel van betaling te halen.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo j heuvelman, welkom op de NS Community.

Wat naar dat je je vervoerbewijs (en je oordopjes) tijdens je reis bent verloren of dat ze zijn gestolen. Als je contact opneemt met de klantenservice nadat je via de post de acceptgiro hebt ontvangen, dan kunnen zij kijken naar de mogelijkheden. Via Twitter en Facebook zijn we 24/7 bereikbaar. Ik denk dat het lastig wordt om aan te tonen dat je een geldig vervoerbewijs had voor de reis die je aan het maken was, tenzij je een foto van het ticket had. Maar mijn collega's kunnen in ieder geval kijken of het mogelijk is om de wettelijke verhoging van 50,- euro van je uitstel van betaling te halen.

Reageer