Uploaden pasfoto lukt al dagen niet | NS Community
beantwoord

Uploaden pasfoto lukt al dagen niet

  • 6 September 2022
  • 24 reacties
  • 3064 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Als ik mijn pasfoto heb geselecteerd en op verder druk krijg ik de volgende melding:

 

Pasfoto Bericht Storing

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

 

Foto is in het juiste formaat (.jpeg) en met de juiste bestandsgroote 663 kb

Dat heb ik al een paar dagen zonder dat het probleem opgelost is.

Kan ik op een andere manier mijn pasfoto aanleveren?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 6 September 2022, 13:59

Bekijk origineel

24 reacties

Hoi Jelko, en welkom op de NS Community.

Balen dat dit niet goed gaat voor je. Heb je al eens geprobeerd om je cookies te verwijderen? Of een andere browser?
Als dit allemaal niet werkt kun je het beste contact leggen met de Klantenservice.

Ik kan al dagenlang geen Dal Voordeel abonnement bestellen omdat het progarmma weigert mijn pasfoto te uploaden. Melding: 

Storing

Er is helaas een technische storing in het programma. U kunt later opnieuw proberen uw pasfoto te versturen.

Klik op de link om nu verder te gaan.

Verder

Ik heb niets aan een Flex Abonnement want ik wil graag gebruikmaken van Keuzedagen. Alles is geprobeerd, andere JPG bestanden, andere computer en ander IP adres. Kilkken op “Verder” werkt niet.Ik zag dat de eerste melding over dit topic al 22 dagen oud is! 
NS doe hier iets aan! Dit kan echt niet, kost klanten en goodwill…
 

Reputatie 6

Hey EdwardBoer01. Welkom bij de NS Community.

We zijn bewust dat deze storing er nog is, dit is helaas nog niet opgelost. Er is wel een alternatief.

Ik raad je aan in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los te bestellen bij OV-chipkaart en dan het abonnement te kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen.

Ik heb hetzelfde probleem, zowel op mobiel als computer, het probleem lijkt nog niet opgelost.

Uploaden pasfoto faalt met bovenstaande message.

Reputatie 6

Hey chesstrainer. Welkom bij de NS Community.

Krijg je deze melding ook na de tips van Aurora hierboven? Dan wil ik je vragen om het alternatief in mijn eerdere bericht te volgen.

Het is inmiddels bijna februari...u raadt het al...nee? Ik kan blijkbaar ook nog steeds geen foto uploaden bij aanvraag/vervanging van OV Chipcard. Blijft hangen bij ‘volgende stap’. Foto type en formaat is in orde. Bij de Chipcard/NS is er momenteel weinig in orde. Doe eindelijk iets aub!

Wat vervelend SaschaB! Blijft hij hangen en doet hij verder niks/is het scherm bevroren? Of krijg je wel daadwerkelijk iets van een foutmelding?

Bij mij lukt het uploaden van de pasfoto helaas ook niet.

Mijn OV-chipkaart is bijna verlopen en ik wil een nieuwe aanvragen. Maar de pagina blijft hangen als ik op de knop volgende stap druk. Dan laad hij even maar er gebeurd niets. Ik kan het proces daarom dus niet afronden. De foto valt binnen de eisen dus daar ligt het niet aan. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen. Ik kan dus binnenkort geen gebruik meer maken van een OV chipkaart omdat de website niet werkt.. en als ik het topic hierboven zie is dit al heel lang een probleem. Een beetje raar dat dit niet opgelost is inmiddels.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij lukt het uploaden van de pasfoto helaas ook niet.

Mijn OV-chipkaart is bijna verlopen en ik wil een nieuwe aanvragen. Maar de pagina blijft hangen als ik op de knop volgende stap druk. Dan laad hij even maar er gebeurd niets. Ik kan het proces daarom dus niet afronden. De foto valt binnen de eisen dus daar ligt het niet aan. Ik krijg verder ook geen foutmeldingen. Ik kan dus binnenkort geen gebruik meer maken van een OV chipkaart omdat de website niet werkt.. en als ik het topic hierboven zie is dit al heel lang een probleem. Een beetje raar dat dit niet opgelost is inmiddels.

De problemen zijn er ook al veel langer dan 4 maanden. Ze bestaan al jaren. Gebruikers die langer op dit forum zitten zien maandelijks dit soort topics, zie bijvoorbeeld onderstaand topic. Waar heb je de nieuwe kaart aangevraagd bij OV chipkaart of via de NS? Als het via NS gaat, kan je onderstaand topic eens doornemen. 

 

 

@Henkpeetersen

Inmiddels is het wel gelukt op onze vaste PC gelukkig. Op de telefoon werkt het aanvragen niet, daar loopt hij vast bij de knop volgende stap na het uploaden van een foto. Ik had op de telefoon ook de desktop versie variant aangezet, maar dat hielp ook niet. (Het ging overigens via de OV Chipkaart website)

Badge +3

@Henkpeetersen

Inmiddels is het wel gelukt op onze vaste PC gelukkig. Op de telefoon werkt het aanvragen niet, daar loopt hij vast bij de knop volgende stap na het uploaden van een foto. Ik had op de telefoon ook de desktop versie variant aangezet, maar dat hielp ook niet. (Het ging overigens via de OV Chipkaart website)

De ‘nieuwe’ OV-chipkaart website is een draak. Je moet je soms suf zoeken om bepaalde opties te vinden, en een opgeslagen link naar zo’n pagina werkt niet meer. Heb je de juiste pagina gevonden dan is ‘je sessie verlopen’ en mag je opnieuw inloggen (wat dan ook weer niet lukt)

Bij mij lukte het nadat ik eerst de foto in een ander programma veel kleiner had gemaakt, Van meer dan 2MB naar minder dan 200kB.

Inmiddels maanden verder en nog steeds dit probleem. Foto uploaden lukt niet op GSM niet op iPad en niet op vaste PC. Ja het voldoet aan alle eisen, het is dus een functionerende fout van jullie website/systeem. Hoe moeilijk is dit om op te lossen? Het probleem speelt al maanden!

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels maanden verder en nog steeds dit probleem. Foto uploaden lukt niet op GSM niet op iPad en niet op vaste PC. Ja het voldoet aan alle eisen, het is dus een functionerende fout van jullie website/systeem. Hoe moeilijk is dit om op te lossen? Het probleem speelt al maanden!

Bestandsformaat verkleind?

Dit probleem is schijnbaar nog steeds niet opgelost.

maakt niet uit wat ik probeer. Ik krijg die foto niet geüpload. Andere browser. Groter formaat kleiners formaat. En iedere keer er weer uitgegooid worden.

 

en ja ook de cookies een keer verwijderd. 
Vanaf je mobiel kan t sowieso niet. Schijnbaar 

Reputatie 7
Badge +1

Zie dit topic daar staat een aantal bruikbare tips in.

 

 

Badge +3

Zie 

er is blijkbaar een storing.

Probleem is er nog steeds.

De website is dus al jaren slecht, en er wordt niets aan gedaan. Mijn advies; blijven proberen. het is laatst wel gelukt… vraag me niet waarom toen wel en nu niet. Wellicht overbelasting van de website; dus ‘s nachts proberen…?

Probleem is er nog steeds.

De website is dus al jaren slecht, en er wordt niets aan gedaan. Mijn advies; blijven proberen. het is laatst wel gelukt… vraag me niet waarom toen wel en nu niet. Wellicht overbelasting van de website; dus ‘s nachts proberen…?

En nu doet ie het wel, het lijkt erop dat het een probleem is van een website die niet goed werkt bij veel gebruikers. triest voor een vervoerder van veel reizigers. Overigens nu blijft hij hangen bij betalen. Wat een ruk-website

Reputatie 7
Badge +3

Cookies verwijderen, andere browser?

Cookies verwijderen, andere browser?

Aardige suggestie, die ik al had opgepikt uit de lange lijst met suggesties in deze community voor dit probleem, maar dat is niet de oplossing. De oplossing voor de gebruiker, is blijven proberen en hopen dat je er door komt. De oplossing voor de website bouwer is eindelijk eens een keer fatsoenlijk dit probleem oplossen.

Dit probleem is nog steeds niet opgelost NS!

Reputatie 6
Badge +2

Hey Flipflop

Dat is wel vreemd, maar goed dat je het meldt! Krijg je dezelfde melding als hierboven in de foto's is weergegeven?

Reputatie 7
Badge +1

Dat dit soort basale zaken maar niet worden opgelost, zegt veel over het bedrijf NS.

Reageer