beantwoord

Vergeten in the checken is de boete terug te vorderen?

• 13 september 2017
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Hallo,

8 September heb ik een treinreis gemaakt van Arnhem Presikhaaf naar Nijmegen. Tijdens de terugreis ging het helaas mis. Ik ben vergeten in te checken. Dit is natuurlijk helemaal mijn fout, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je bij een 1ste overtreding een deel van de boete terug kan vragen (mits deze al is betaald). Mijn vraag hierbij is dus dan ook:
Is dit terug te vorderen en zo ja hoe?

p.s. Ik heb geen studenten-ov meer

Groet,
Simon
icon

Beste antwoord door Thomas NS 13 september 2017, 20:11

Hallo Simon en welkom op het NS Serviceforum.

De coulanceregel waar jij naar hintte en waar Slidestops je op gewezen heeft, is wel degelijk een regeling waar je gebruik van kunt maken. Zoals Slidestops aangeeft kun je, als er niet vreemds of geks is gebeurd, de €50,- wettelijke verhoging kwijtgescholden krijgen. Je betaalt dan dus alleen de ritprijs. Hiervoor kun je contact met onze klantenservice opnemen, houd hierbij het boetekenmerknummer bij de hand (in de boete vermeld en op de acceptgiro beginnende met een K gevolgd door 6 cijfers) en neem pas contact op als de acceptgiro binnen is. Wij zijn telefonisch te bereiken via 030 7515155 of via Twitter of Facebook. Laat je ons weten of je goed geholpen bent?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Te vorderen, nee. Uit coulance kun je de 1e boete van 50 euro soms terugkrijgen, Als je netjes mee hebt gewerkt en er niets negatiefs is opgeschreven. Bij het ontvangen van de acceptgiro kun je contact opnemen met de klantenservice
Reputatie 7
Hallo Simon en welkom op het NS Serviceforum.

De coulanceregel waar jij naar hintte en waar Slidestops je op gewezen heeft, is wel degelijk een regeling waar je gebruik van kunt maken. Zoals Slidestops aangeeft kun je, als er niet vreemds of geks is gebeurd, de €50,- wettelijke verhoging kwijtgescholden krijgen. Je betaalt dan dus alleen de ritprijs. Hiervoor kun je contact met onze klantenservice opnemen, houd hierbij het boetekenmerknummer bij de hand (in de boete vermeld en op de acceptgiro beginnende met een K gevolgd door 6 cijfers) en neem pas contact op als de acceptgiro binnen is. Wij zijn telefonisch te bereiken via 030 7515155 of via Twitter of Facebook. Laat je ons weten of je goed geholpen bent?
Dag heren,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik neem morgen contact op met de klantenservice en laat jullie weten hoe het is gegaan.

Groet,
Simon
Badge +3
Ik kreeg zowaar de hele UVB (mijn eerste!) vergoed. Acceptgiro mocht ik verscheuren.

Was zondag vergeten dagkaart op mijn ov-chip te laden (dacht dat ik hem in de app had) en de poortjes in Eindhoven stonden open dus had ook niet ingecheckt.

Klasse, met dank aan Miriam NS en Stephanie ^SC voor de snelle afhandeling! Komt wel goed dus Simon 😉

Reageer